• MrsMuffin

Karlstadbrudar 2010 - ny tråd!

Tänkte kolla om vi är några värmlänningar härinne som vill följas åt..?? Den förra tråden stängdes visst av...

Självklart är inte bara Karlstadfolk välkomna, hoppas på uppslutning från hela Värmland hehe.

• Svar på tråden Karlstadbrudar 2010 - ny tråd!
  • VB blivande VD

det går fort i svängarna nu
    har bokat frykerudshembygdsgård fick svar nu i morse att det var ledigt
    www.hembygd.se/index.asp

det är ju något närmare än norrgård så nu blir det till att boka av så någon annan kan boka där

typiskt tror inte att fotografen blir glad om vi ändrar datum igen

MrsMuffin skrev 2010-03-29 20:03:56 följande:
    Den 31/7 är Träfotere ledigt..vi bokade slutgiligt av idag. Har bestämt oss för ett annat ställe. Tänkte bara meddela om ngn är intresserade.
  • bobods

VB blivande VD skrev 2010-03-30 10:27:49 följande:

det går fort i svängarna nu har bokat frykerudshembygdsgård fick svar nu i morse att det var ledigt www.hembygd.se/index.aspdet är ju något närmare än norrgård så nu blir det till att boka av så någon annan kan boka där
    Åh, vad skönt för er! Ser ju jättefint ut det där stället också Nu kan du släppa det och koncentrera dig på roligare saker

Idag kommer mannens kostym från suitopia! Ska bli så spännande att se om den passar. Hoppas! Och imorgon ska jag låna en beskärare så vi ska ordna det sista på inbjudningskorten. Har också pratat med ett bussbolag, så det blir att skjutsa gästerna till och från Forshaga. Skulle kosta 3000, tycker jag är rimligt pris och de som åker med får lägga en 50-lapp eller nåt.
  • Anglia

Jag blir så avundsjuk på alla som får planera sina bröllop.. Jag vill ju åxo.. 10 år har gått.. När blir det min tur?? Men det är i alla fall kul att följa er planering.. =)

A

• bobods
    Anglia skrev 2010-03-30 16:32:19 följande:
    Jag blir så avundsjuk på alla som får planera sina bröllop.. Jag vill ju åxo.. 10 år har gått.. När blir det min tur?? Men det är i alla fall kul att följa er planering.. =)A
    Väntar du på frieri? Fria själv vetja!
  • Anglia

Jag önskar att det vore så lätt, men jag har en sambo som om han ska gifta sig vill fria själv och skulle jag göra det så skulle han 1: tro att jag skoja 2: bara säga ja för att inte göra mig ledsen och då vill inte jag för det måste ju vara nåt han vill.. Så jag får nog glatt vänta några år till.. =(

bobods skrev 2010-03-30 16:41:04 följande:
    Väntar du på frieri? Fria själv vetja!
  • VB blivande VD

Mannen blev jätte intresserad så nu verkar det som om vi kommer att byta datum IGEN får besked i morgon.....
    det här tär så på en vi var ut och kollade på frykeruds och det såg ganska bra ut faktiskt men sambon vill helst av allt vara på träfotere så nu håller jag tummarna att det är ledig när hon ringer upp mig i morgon plus att det blir ju såå mycket lättare med bilar om vi är närmare kyrkan.
    är inte säker men tyckte lokalen såg mindre ut än jag hade föreställt mig så nu håller man tummarna för i morgon....

MrsMuffin skrev 2010-03-29 20:03:56 följande:
    Den 31/7 är Träfotere ledigt..vi bokade slutgiligt av idag. Har bestämt oss för ett annat ställe. Tänkte bara meddela om ngn är intresserade.
  • MrsMuffin

Bobods: Vi kommer vara på Stadshotellet, blir säkert bra hoppas jag.. Och VB blivande VD: vad kul att ni hittat en lokal, hurra!!

Anglia: Jag hade också friat själv...ta tag i saken och fråga! Håller tummarna!

• bobods

Veronica, jag är övertygad om att det kommer bli bra oavsett om det blir Träfotere eller Frykerud. Förstår att det måste vara slitit att inte ha det 100% färdigt!

MrsMuffin, åh, det är ju så fint på övervåningen på Statt! Vi hade vår examensfest där förra året, vi var ca 80 pers och det var PERFEKT. Som ett slott, och jättegod mat. Och massor av plats att dansa på, behövde inte flytta stolar eller någonting Men då har de egen alkoholförsäljning eller hur?

• MrsMuffin

Bobods: Ja, hoppas det blir bra.. Och ja, de har egen alkoholförsäljning...gaaah. Vi som tänkt åka till Tyskland! Nu blir det betalbar, men vi hoppas kunna bjuda på ganska mkt vin/cider/öl till maten...så förhoppningsvis kommer folk känna att de blivit rätt fyllda ändå hehe. Blir brudskål m påfyllning, 1-2 glas till förrätten, 2-3 glas till varmrätten och sedan avec till tårtan ( skippar desserten ). Blir nog bra. Ändrade ju oss totalt av olika skäl, Träfotere hade nog blivit kanon det med..men med mannen borta i Norge, jobb/skola för mig plus barnen förstås hinner vi liksom inte med att göra allt själva. Får bli detta alternativet, jag hoppas att det blir okey.

• VB blivande VD

väntar på att telefonen ska ringa och att träfotere är ledig.....
    hoppas hoppas!

ska ta en tur till panduro för att kolla på ideer för inbjudningskorten.

vart har ni köpt era klänningar?
    ska ni köpa eller hyra?
    har varit på båda butikerna i karlstad och fann 2 klänningar på klädestjänst i haga men inga än på det andra stället då jag måste säga att servicen inte var den bästa ska göra ett nytt försök där i morgon och hoppas på mer hjälp då...

Svar på tråden Karlstadbrudar 2010 - ny tråd!