• MrsMuffin

Karlstadbrudar 2010 - ny tråd!

Tänkte kolla om vi är några värmlänningar härinne som vill följas åt..?? Den förra tråden stängdes visst av...

Självklart är inte bara Karlstadfolk välkomna, hoppas på uppslutning från hela Värmland hehe.

• Svar på tråden Karlstadbrudar 2010 - ny tråd!
  • MrsMuffin

Vi bokade Linda Klemner, hon skulle ha typ 5000 kr för cirka 2 timmars fotande...har inte träffat hene än men funderar på om det kanske skulle vara värt att lägga till ngn timme eller så. Skulle så gärna vilja ha lite "proffsbilder" från vigseln och så vidare. Har dock flera kompisar som är helt okey på att ta kort, men vi får se.

På söndag skall vi och provsmaka tårta, hihi. Ska bli kul. För övrigt har jag hämtat ut min ring (iii) och håller som bäst på att leta efter andra smycken. Skall ni andra härinne bära några speciella smycken??? Jag är jätteosäker på vad som passar..skulle vilja hitta nåt fint armband, har tittat på en del från Thomas Sabo. Fast vill absolut inte lägga ned för mkt pengar på örhängen etc, går nog att hitta jättefina alternativ på Glitter osv.

• VB blivande VD
    MrsMuffin skrev 2010-04-10 07:47:28 följande:
    Vi bokade Linda Klemner, hon skulle ha typ 5000 kr för cirka 2 timmars fotande...har inte träffat hene än men funderar på om det kanske skulle vara värt att lägga till ngn timme eller så. Skulle så gärna vilja ha lite "proffsbilder" från vigseln och så vidare. Har dock flera kompisar som är helt okey på att ta kort, men vi får se.På söndag skall vi och provsmaka tårta, hihi. Ska bli kul. För övrigt har jag hämtat ut min ring (iii) och håller som bäst på att leta efter andra smycken. Skall ni andra härinne bära några speciella smycken??? Jag är jätteosäker på vad som passar..skulle vilja hitta nåt fint armband, har tittat på en del från Thomas Sabo. Fast vill absolut inte lägga ned för mkt pengar på örhängen etc, går nog att hitta jättefina alternativ på Glitter osv.
    vill också ha lite "proffsbilder" men känner samtidigt att det var alldeles för mycket pengar

blir så less på en arbetskollega måste bara få skriva av mig lite.

Det första var när jag berättade att vi bestämt datum i stället för att säga grattis säger hon
    - åhh nu ska vi behöva höra på det tjatet

Blev så paff att jag bara satt där och nästan skämdes i stället för att vara glad

Nästa kommentar kom idag efter ett möte vi haft jag satt längre bort och pratar men några i sällskapet börjar nudda på ämnet lite för att se hur en av killarna som jag känner sen tidigare skulle reagera (en av min brors vänner)
    Hör då hur hon börjar sucka och säger nu börjas det (eller nått
    likande)
    blev lite irriterad och sa högt - att de flesta är glada för vår skull ja alla utom NN då förståss.

alltså hur kan man säga så....
    känner mig lessen och nedstämd bara av att behöva vara i samma rum som människan.

Nån mer som vart med om detta och har tips på hur man ska hantera detta för jag vet inte hur jag ska göra längre.
  • VB blivande VD

Idag köpte vi Max kostym han kommer att bli såå söt
    nu ska vi bara ha kostym och skor sen är han klar.

• VB blivande VD

Skjorta ska det ju vara inte kostym:)

VB blivande VD skrev 2010-04-10 20:22:02 följande:

Idag köpte vi Max kostym han kommer att bli såå söt nu ska vi bara ha kostym och skor sen är han klar.
    Vilket fint väder det är ute!!!
  • Maliinka

VB - Nej fyyy vilka tråkiga kommentarer Jag har aldrig mött några sådana kommentarer och har väl inga råd att ge egentligen, mer än att försöka strunta i människan... Trist! Men när man möter tråkiga människor genom jobb t.ex. så brukar jag tänka att det är tur att man har en rik fritid med familj och nära vänner - tänk på de goa och viktiga personerna i ditt liv istället och bry dig inte om dumma kommentarer från andra... Men förstår att det måste kännas trist! Men gläds med dem som gläds med er istället

• Maliinka

Idag köpte vi Max kostym han kommer att bli såå söt nu ska vi bara ha kostym och skor sen är han klar.
    Vi funderar på att bara ha snygga jeans, skjorta och snygga/tuffa gympaskor eller liknande till vår då nästan fyraåriga son, just för att få det lite mer avslappnat... Men blir det för slappt tro? Vi har ingen sen middag efteråt utan bara sallad och tårta, förhoppningsvis utomhus...
  • VB blivande VD

Max vill inte gärna ha jeans och jag vill inte att han har det i kyrkan och byxorna känns mjuka så jag tror att han hellre tar dom på sig än ett par jeans
    sen är det nog inga problem med skjorta för det har han på sig till vardag ibland till och med till dagis.
    Skor blir nog ett par snygga gympaskor för fin skor tror jag är lite hårda att gå i om du förstår vad jag menar.
    Västen får vi se om han tar på sig och jackan är ju super om det inte är så jätte varmt, det är ju ändå 28 augusti så det kan vara jätte varmt eller lite kyligt

Maliinka skrev 2010-04-11 08:57:06 följande:
    Vi funderar på att bara ha snygga jeans, skjorta och snygga/tuffa gympaskor eller liknande till vår då nästan fyraåriga son, just för att få det lite mer avslappnat... Men blir det för slappt tro? Vi har ingen sen middag efteråt utan bara sallad och tårta, förhoppningsvis utomhus...
  • bobods

Det här ju tydligen en person som inte klarar av andras lycka, och det är nog ganska synd om henne för det. En bitter människa, kanske? Är hon själv gift eller går hon och väntar? Är det någon du är nära i jobbet och träffar mycket? Om inte, kanske man kan strunta i henne som Maliinka skrev. Är det någon du träffar mycket tycker jag du ska fortsätta svara henne som du gjorde. Svara henne rakt ut och fråga vad hennes problem är, och säg hur du känner när hon säger som hon gör.

VB blivande VD skrev 2010-04-10 19:41:40 följande:

i stället för att säga grattis säger hon- åhh nu ska vi behöva höra på det tjatet
  • agtä3

VB: Fy vilken trist människa. Helt klart inte värd att bry sig om, även om det förstås är svårt. Hon är säkert avundsjuk!

Maliinka: Våra barn ska ha snygga jeans, skjorta, fluga och väst. Samt snygga joggingskor. Vi ska ha ett litet borgerligt bröllop, så jag vill inte klä upp dem mer än så. Ska inte ha en vanlig brudklänning själv heller. Dessutom är jag kanske lite snål, men att köpa kostym som bara kommer användas en gång har jag inte lust med, även om det såklart är jättefint!

• cajeli

Våra barn ska ha enligt den minste: Kavaj, skjorta, snyggbyxa, slips och snyggskor! Det var inget snack om saken när vi började fundera på vad de skulle ha på sig. Tror dock att de kommer att ha kortärmad skjorta på sig, lite mera ledigt än långärmad. Hittills har vi hittat kavajer till dem, skjortor väntar jag på att de ska komma in i affärerna, skor ska vi leta nästa helg, slippsarna finns så det största problemet just nu är att hitta snyggbyxor till dem. Det är bara att ge sig ut på jakt efter detta!
    VB; vilken tråkig människa som bara tar massor av din härliga energi och glädje inför denna dag. Jag instämmer med förregående skrivare, fråga henne varför hon beter sig som hon gör. Om hon tycker att detta är ett så stort problem som hon verkar tycka, kanske det säger en hel del om henne. Lycka till!

Svar på tråden Karlstadbrudar 2010 - ny tråd!