• MrsMuffin

Karlstadbrudar 2010 - ny tråd!

Tänkte kolla om vi är några värmlänningar härinne som vill följas åt..?? Den förra tråden stängdes visst av...

Självklart är inte bara Karlstadfolk välkomna, hoppas på uppslutning från hela Värmland hehe.

• Svar på tråden Karlstadbrudar 2010 - ny tråd!
  • VB blivande VD

tusen tack ska kolla upp detta i morgon!!!

• MrsMuffin

Hade man haft möjlighet hade man köpt nån stor lada eller så precis utanför stan...och sedan rustat upp och hyrt ut. Fatta vilken affärsidé, det är sjukt dåligt med lokaler i stan!

Vårt största problem ( förutom den försvunna tärnan hehe ) är nu barnvaktsfrågan. Vad göra??? ALLA våra bekanta kommer på bröllopet. Vi har satt barnfritt, så många av våra kompisars föräldrar är ju upptagna med sina egna barnbarn. Funderar på att hyra en barnvakt...fast vad 17 kostar det?? Man tänker ju på kidsen i 1a hand. Mamma tyckte det var "sååå dumt" att vi tex bjudit våra närmaste grannar plus ett annat grannpar vars dotter ( som också kommer ) känner kidsen. Men vi kan ju inte utesluta folk bara för att de passar som barnvakter!!? Eller..???? Gör man så??? Jag VILL ju ha mina grannar/vänner med på kalaset.

Blir stöllig på detta. Just nu känns en vigsel i Thailand som ett jävligt bra alternativ.

• cajeli

Mrs Muffin; vi har också satt barnfritt, dock ska våra egna två vara med och de har en egen barnvakt som roddar med dem hela kvällen och det är inte mormor eller farmor utan en av våra vänner stora dotter som varit barnvakt tidigare till dem. Ska dock tillägga att våra barn är 6 & 10 år, vilket underlättare en del.
    Har ni ingen arbetskamrat som har barn (ngn kanske har en tonåring som vill tjäna en extra krona, fast inte hutlöst dyr)som ni kan skola in era barn tillsammans med redan nu, det är ju gott att veta att barnen trivs tillsammans med den de ska spendera kvällen med. Hoppas att det löser sig för er.

• VB blivande VD

blir galen har suttit i telefon i över 3 timmar nu (istället för att sova vilket jag borde göra...)antingen så måste vi ändra datum till september eller också kan vi skjuta på bröllopet till nästa år
    Hur svårt ska det vara med lokal egentligen....

• VB blivande VD

har hittat en lokal som är ledig 7 augusti men det är en bit att åka....
    Norrgården är det som vi åker och kollar på nästa måndag
    nån annan som bokat där?

• bobods

Är det Norrgården i Kristinehamn? Oooooh det är så fint där, jag är uppvuxen i Krhmn och har firat alla valborg, nationaldagar, midsommar mm där. Så fint verkligen!

• VB blivande VD

ja det stämmer men som sagt en bit att åka vi gifter oss i grava kyrka så vi måste nog se över transporterna lite mer om det blir där

bobods skrev 2010-03-29 16:26:13 följande:
    Är det Norrgården i Kristinehamn? Oooooh det är så fint där, jag är uppvuxen i Krhmn och har firat alla valborg, nationaldagar, midsommar mm där. Så fint verkligen!
  • Knopan

VB blivande VD skrev 2010-03-29 14:15:08 följande:

blir galen har suttit i telefon i över 3 timmar nu (istället för att sova vilket jag borde göra...)antingen så måste vi ändra datum till september eller också kan vi skjuta på bröllopet till nästa årHur svårt ska det vara med lokal egentligen....
    Har du kollat restaurangen på Skutberget?
  • bobods
    MrsMuffin skrev 2010-03-29 20:03:56 följande:
    Den 31/7 är Träfotere ledigt..vi bokade slutgiligt av idag. Har bestämt oss för ett annat ställe. Tänkte bara meddela om ngn är intresserade.
    Var blir det istället?
Svar på tråden Karlstadbrudar 2010 - ny tråd!