Karlstadbrudar 2010 - ny tråd!
Tänkte kolla om vi är några värmlänningar härinne som vill följas åt..?? Den förra tråden stängdes visst av...
Självklart är inte bara Karlstadfolk välkomna, hoppas på uppslutning från hela Värmland hehe.
Tänkte kolla om vi är några värmlänningar härinne som vill följas åt..?? Den förra tråden stängdes visst av...
Självklart är inte bara Karlstadfolk välkomna, hoppas på uppslutning från hela Värmland hehe.
Vi gifter oss också borgligt, men i trädgården på hembygdsgården med en längre ceremoni med musik, bibelord mm. Inför 100 pers! Sen middag och dans.
Nu blev jag nyfiken, om du är någon man känner... Har du redan ordnat hindersprövningen så måste det ju vara ganska snart ni gifter er och eftersom det inte är hemligt så måste ni väl komma ut ganska snart?! Ja det stämmer att du ger hindersprövningen till vigselförrättaren.
www.brollopstorget.se/Vigseln/juridik.php
bobods- det är bara de inbjudna som vet något, övriga håller vi tyst för.
Tack för länken! Ivrig som man är fixade vi pappren i god tid. Synd bara att man inte är lika effektiv med resten!
Vi gifter oss i maj.
Idli, vilken fin klänning!
agtä3, ja nu blev även jag nyfiken
Idag har vi skickat de flesta inbjudningarna! Måste tillverka tre till kort innan vi kan skicka resten, men räknar med att hinna det i morgon. Så nu är det liksom i rullning... Känns lite nervöst
Maliinka: Ja du borde vara nyfiken
Spännande att ha skickat ut inbjudningarna.
Tycker det är jättesvårt med barnens kläder. De lär ju inte direkt hålla sig rena och skrynkelfria.
Maliinka: Tackar..
Hindersprövning ja. Det är nog dags att fixa dom papprena och få iväg dom tills maj månad. Man tänker ju att jaja man har ju tid men gud så fort det går.
Har två inbjudningar som skulle ha varit skickade för en månad sen men som inte blivit det pga en hel del familjesaker. Känns taskigt dock men det är sambons kusiner så dom vet ju om det och varför vi varit sega så det får väl gå ändå. Dom ska på lådan imorgon.
Vem har ni bokat för fotografering?
och hur mycket kostar det för 1 timmes fotografering?
nämligen så att jag tycker att det förslag vi fått från en fotograf var jätte dyrt
1 timme avser detta
15 bilder 10x15 (11x17 med vit ram) i ett album samt en
förstorning 13x18.
7,500:-
tror han hade en rabatt om man bokade nu så då skulle det bli 6,500:- men tycker ändå att det var mycket pengar...
Hej!
Jag ska gifta mig i Sunne och har bokat en tjej från Torsby. För 5000 så har vi henne med hela dagen och får lämna in bilderna själva för framkallning. Hon är ganska ny etablerad men har ett jättefint referensmaterial. Hör av dig om du vill veta vem det är.
Lycka till!
Här rullar det på. Frissan och jag har idag dragit och tuperat lite i håret för att skapa oss en bild av hur det ska vara på stora dagen, så spännande! Lite material inköp ska göras innan vi kan prova på riktigt : ). Har idag insett att det inte kommer bli hemmagjorda bordsplaceringshållare, bottnarna blev lite väl hemmasnickrade så det får bli de vi hittat på nätet trots allt. Annars rullar det på fast i lite lagom tempo än så länge, har börjat funderat på smycken, vet dock inte riktigt hur jag ska ha det, pärlor eller silver det är frågan just nu.
Jag börjar bli lite frustrerad nu. Beställde en klänning för 2 månader sedan, som blev fördröjd. Fick löfte om att den skulle komma första veckan i april, men den är ännu inte här! Har inte provat den, så jag hoppas verkligen den passar, annars blir det svårt.
Angående fotograf ska vi ha med en vän som är duktig på att fota, vi hoppar över att boka en "riktig", utan tänkte gå till en studio och fota hela familjen vid annat tillfälle.
Ja, nu är alla inbjudningar utom två skickade... Har bytt frisör och ska nu vara hos en tjej på Clipodrom, känns toppenbra. Klänning inlämnad, nästa stora grej är ringen... Har hittat en på Smycka som jag vill ha men den är för dyr 7100 och vi har tänkt max 5000 på ring...
Vi ska också anlita en vän, eller kanske två, som fotograf(er) under dagen. En är även tärna...