Karlstadbrudar 2010 - ny tråd!
Tänkte kolla om vi är några värmlänningar härinne som vill följas åt..?? Den förra tråden stängdes visst av...
Självklart är inte bara Karlstadfolk välkomna, hoppas på uppslutning från hela Värmland hehe.
Tänkte kolla om vi är några värmlänningar härinne som vill följas åt..?? Den förra tråden stängdes visst av...
Självklart är inte bara Karlstadfolk välkomna, hoppas på uppslutning från hela Värmland hehe.
Köpte min på Klädestjänst! Håller tummarna för att Träfotere blir ert!
nån som funderar på knoppa lakan att köpa och ha som stolsöverdrag samt till dukar?
tänkte att man skulle kunna dela på det om nån är intresserad dvs bara vi inte gifter oss samma dag
samt att vi inte köper slut på knoppa lakan i karlstad haha
Har idag inhandlat lite pyssel så jag kan göra inbjudningskorten jisses trodde inte att det skulle vara så dyrt.....
jag såg nog rätt chockad ut för hon i kassan sa men det är ju bara en gång man gifter sig
dags att sova....
ända sendan vi började planera bröllop så har jag väldigt svårt för att sova för alla bra ideer kommer ju när man ligger och slappnar av och försöker sova.
i morgon bär det av att prova klänning igen
Jag köpte min klänning på Zari i Degerfors, om du hittar någon i Karlstad så ÅK DIT! Det är jättestort och dom har verkligen allt i bröllopsväg.
Jag måste säga att jag känner tvärtom när det gäller bemötande i de två karlstadbutikerna, på Karlstad Högtidskläder blev jag SÅ bra bemött, så hjälpsam och go. Men på klädestjänst (där det iofs var mer folk, stressigare för dom) fick jag inte mycket hjälp och ärligt talat ganska snorkigt bemötande. Hon fortsatte att ta fram klänningar med skärningar jag sagt att jag absolut inte ville ha, lite skumt. Men, alla kan ha dåliga dagar! Är glad att ha hittat min drömklänning iallafall :)
Nu är allt uppkopierat till inbjudningkorten, så i påsk blir det pyssel! Såååå kul.
Vi har inte tänkt ha stolsöverdrag, känns som ett extra moment att göra bara. Annars hade det varit fint, om man kände att man hade tiden
ehm.... om du INTE hittar någon i Karlstad såklart!
Jag sitter och funderar över det här med naglar. Jag arbetar som sjuksköterska och får inte ha långa naglar eller nagellack på jobbet. Jag kommer ha semester tre veckor innan bröllopet så lite hinner jag spara ut, men jag börjar jobba igen måndagen efter bröllopet. Det jag funderar på är om det är värt att fixa naglarna på salong, även om jag måste ta bort allt och klippa naglarna dagen efter bröllopet? Vad tycker ni?
det var mycket bättre idag kan jag säga och det var som Maria sa hon fick ju verkligen springa emellan oss men idag hade jag med marsalk plus brudtärna samt en vän så idag var det mycket roligare och det verkar som om jag faktiskt har hittat klänningen jag vill ha men fick liksom inte den där WOW känslan som man drömmt om så Zari låter väldigt bra ska nog dit och kolla.
Jag skall fixa mina naglar. Jobbar också som syrra, och kommer ha semester endast ett par veckor innan bröllopet....dessutom är mina naglar rätt kassa nu för tiden. Kommer kosta på mig ett salongsbesök, jag gör ALDRIG skönhetsbehandlingar ( klipper mig knappt höhö ), så detta ska jag unna mig!
Har idag bokat träfotere samt stora Kils kyrka är såå glad att den delen är klar.
nytt datum är 28 augusti och nu tänker jag inte boka om nått mera håller på att boka av de andra hembygsgårdarna men får inget svar så antar att jag får fortsätta på tisdag.
angående naglar jag köper nog lösnaglar vågar inte chansa på att mina skulle vara hela men jag har å andra sidan endast 1 vecka innan bröllopet så jag hinner inte spara ut dom speciellt