Karlstadbrudar 2010 - ny tråd!
Tänkte kolla om vi är några värmlänningar härinne som vill följas åt..?? Den förra tråden stängdes visst av...
Självklart är inte bara Karlstadfolk välkomna, hoppas på uppslutning från hela Värmland hehe.
Tänkte kolla om vi är några värmlänningar härinne som vill följas åt..?? Den förra tråden stängdes visst av...
Självklart är inte bara Karlstadfolk välkomna, hoppas på uppslutning från hela Värmland hehe.
Karlstadtös i Stockholm skrev 2010-03-17 14:54:48 följande:
Inget nytt under solen, förutom att tjejen som skulle blivit min brudtärna typ inte vill vara det längre.. Jag har känt ett bra tag att vi glidit ifrån varandra, vi står på olika platser i livet så att säga...och nu ikväll fick jag ett mail där hon typ beklagade detta ( att vi kommit ifrån varann ), och att det nog fanns nån annan i vänskapskretsen som skulle passa bättre som tärna.
Jaha. Kände det på mig, men det gör ändå ont. Vi var världens bästa vänner förr, sedan blev vi ovänner 2005, jag fick barn, skaffade familj och sådär. När vi återförenades blev jag jätteglad, men det har aldrig känts som de där första åren.
Nu min fråga till er ( är så ledsen, förlåt om jag blir personlig hipp som happ...kan inte hjälpa det ): Vad hade ni gjort? Jag har flera jättenära kompisar som säkerligen skulle vilja bli tärna...men det känns som om jag gör dem illa, typ väljer dem i andrahand... Till råga på allt står hon som skrev mailet på alla infoblad...så alla kommer ju undra. Kul kul. Vad göra???
MrsMuffin:
Vilken tråkig sits du har hamnat i. Jag tycker att du ska verkligen försöka skilja på de två sakerna: Vänskapen och Bröllopet.
När det gäller vänskapen tror jag att ni verkligen har allt att vinna på att reda ut det som har vart. Hon verkar ledsen över att det har blivit som det har blivit, och det låter på dig som att du är det också. Att hon skickar ett mail, och inte ringer dig, kanske bara är ett bevis på att ni inte känner varandra lika bra längre. Försök att priotera den här relationen en stund, åk och träffa henne och verkligen försök att reda ut/lära känna varandra igen. Antingen har ni växt ifrån varandra och får leva på alla goda minnen ni har, eller så hittar ni tillbaka och finner varandra igen. Oavsett tror jag att det är bättre än den relationen ni har nu och som säkert är kantad med massa skuld och dåligt samvete.
När det gäller bröllopet tycker jag att du ska vara rent egoistisk. Strunta i vad som tidigare är sagt och lovat, strunta i vad andra kommer att tänka, strunta i om någon känner sig som ett andrahandsval. Bröllopet är din och din blivandes dag och din tärna är den person som kommer att finnas vid din sida hela dagen. Ta den du litar på allra mest. Du kanske kommer att bli jättenervös - vem kan lugna dig bäst? Du kanske kommer på att du glömt något - Vem fixar det utan problem? Du kanske vill mysa och ha kul - Vem har du roligast med? Du kanske väljer att inte ha någon tärna alls och att ha din mamma med dig istället, eller att ha tre-fyra tärnor vid din sida. Som sagt, bara du vet vad du mår bäst av. Men försök tänka bort alla andras perspektiv, man blir helt tokig av att tänka så.
Det vara mina högst ovetande tankar. Det kommer att ordna sig till det bästa! Det är jag övertygad om. Kram på dig!
Karlstadtös i Stockholm: TACK för dina kloka ord!! Innerst inne kanske det är så att nån annan passar bättre som tärna, så svårt det där. Måste man ha en brudtärna överhuvudtaget??? Egentligen? Gaaah vilken svår sits. Svårt att säga till någon att "ja, du har nog rätt....det finns nog andra som passar bättre.. ". Fy. Fortsättning lär följa..
MrsMuffin:
Usch vad tråkigt när det blir sådär! Jag håller med om allt Karlstadtösen skrev, och det är bara DU som kan känna efter hur DU vill ha det. Självklart måste man inte ha en tärna om man känner att det blir lättast att vara utan. Då kan du ta med någon annan på din dag, en mamma eller en god vän eller din m2b? Det är faktiskt inte förbjudet att umgås med sin blivande på morgonen innan bröllopet utan kan bli en riktigt mysig stund för er två.
Jag tror också att det kommer ordna sig till det bästa, även om det är riktigt jobbigt just nu. Kram på dig!
Kl'ssbols linnev'veri kanske hyr ut.. Kolla d'r..
A
Karlstadtös i Stockholm skrev 2010-03-17 14:54:48 följande:
MrsMuffin: Vad tråkigt att det blivit som det blivit. Har inte annat att tillägga än vad redan är sagt men vill skicka över en stor kram och hoppas att allt ordnar sig på bästa vis för dig. KRAM!
wiicky skrev 2010-03-17 18:51:44 följande:
Jaha, saker och ting rullar på ändå här hemma även utan tärna. Hoppas allt går bra för er andra, hur långt har ni kvar nu??? Den sista mars är det fyra månader kvar för oss...gaaaaaaaaaaah. Man blir rädd.
Ooooooh ja det närmar sig! 138 dagar kvar för mig! Har fortfarande inte fått något klart med frisör, har gett mitt namn och nummer till varenda frisörsalong i Karlstad, alla som inte redan har sagt nej har sagt att de ska återkomma. Börjar kännas ganska hopplöst faktiskt, kanske ska sikta in mig på en mysig förmiddag hemma istället, så får min tärna och jag göra i ordning varandra med sällskap av lite champagne
Har du bestämt dig för att köra utan tärna, MrsMuffin? Hoppas det känns okej!