• MrsMuffin

Karlstadbrudar 2010 - ny tråd!

Tänkte kolla om vi är några värmlänningar härinne som vill följas åt..?? Den förra tråden stängdes visst av...

Självklart är inte bara Karlstadfolk välkomna, hoppas på uppslutning från hela Värmland hehe.

• Svar på tråden Karlstadbrudar 2010 - ny tråd!
  • VB blivande VD

Tusen tack!

jobbar ju med henne så ser henne väldigt ofta ska försöka låta bli att låta henne ta min energi och gör hon det så är det nog bara att konfrontera henne och fråga vad problemet är....

På lördag blir det en ny tur till degerfors kan ju inte bestämma mig för vilken klänning jag ska ha.....
    kommer att gå till haga igen och prova får se om det blir i morgon typiskt bara att jag måste nog ta med sonen och han är ju inte jätte glad i att sitta och titta på, kan inte förstå varför
    får ta med en muta typ ett pussel eller nått

Letar efter snygga stövletter eller skolett (tror det hette så) i rött riktigt mörkröd nästan lite brunröd svårt att förklara en färg, har köpt ett par vita så jag är garderad men vill egentligen röda skor om klänningen inte har nått färginslag.

Kram till er!!!

• agtä3

Min klänning som var lovad i slutet av mars kommer först i slutet av april! Vi gifter oss i mitten av maj, så det känns jobbigt. Vet ju inte om den passar! Sen ska man ju ha skor och smycken osv. Känner mig lite orolig nu.

• VB blivande VD

Oj tog det 1 månad mer nu blir jag nervös....
    var har du köpt din?

agtä3 skrev 2010-04-13 07:24:08 följande:
    Min klänning som var lovad i slutet av mars kommer först i slutet av april! Vi gifter oss i mitten av maj, så det känns jobbigt. Vet ju inte om den passar! Sen ska man ju ha skor och smycken osv. Känner mig lite orolig nu.
  • agtä3

VB: jag har inte provat den, utan chansar på att den passar, men nu blir jag tveksam och börjar leta alternativ just pga detta. Någon som kan lista vilka som säljer brudklänningar i karlstad med omnejd? Jag vill nog egentligen inte ha en riktig brudklänning, utan mer en fin klänning.
    Har beställt från angelina.com tror jag adressen är

• wiicky
    agtä3 skrev 2010-04-13 21:07:17 följande:
    VB: jag har inte provat den, utan chansar på att den passar, men nu blir jag tveksam och börjar leta alternativ just pga detta. Någon som kan lista vilka som säljer brudklänningar i karlstad med omnejd? Jag vill nog egentligen inte ha en riktig brudklänning, utan mer en fin klänning.Har beställt från angelina.com tror jag adressen är
    Det finns ju Klädestjänst i Haga, nära Hagahallen, Karlstad Högtidskläder på Norrstrand och Zari i Degerfors. Det är de ställen jag kommer på, men om du bara vill ha mer en fin klänning kanske Akazia på Drottninggatan kan vara något?
  • bobods
    agtä3 skrev 2010-04-13 07:24:08 följande:
    Usch vad tråkigt! Hoppas den kommer i tid - eller att du hittar en annan som du blir nöjd med. Alltid tråkigt när det känns sådär osäkert!

Idag har jag köpt en tärnklänning till min tärna, det blev en röd Nixa, köpte på Högtidskläder. Bild finns i galleriet :)

Imorgon ska jag ringa runt till alla frisörer igen. HOPPAS att någon är klar med semestern och att någon vill ta emot mig. Skulle vara så skönt att ha det färdigt!
  • bobods

Åh om ni visste vad lättad jag är just nu! Har just bokat in mig och min tärna hos Hårverkstan, en frisör som heter Lisbeth. Hon lät såå trevlig, känns bra! Är det någon som har något att säga om henne? Eller om Hårverkstan?

• agtä3

Åh! Har hittat världens finaste klänningar, men kan inte välja vilken! Trevligt dilemma! Ska lägga upp bilder så kanske nån vill ha en åsikt.

• cajeli
    bobods skrev 2010-04-16 12:35:34 följande:
    Åh om ni visste vad lättad jag är just nu! Har just bokat in mig och min tärna hos Hårverkstan, en frisör som heter Lisbeth. Hon lät såå trevlig, känns bra! Är det någon som har något att säga om henne? Eller om Hårverkstan?
    Härligt att du har hittat någon som gör dig snygg i håret på bröllopsdagen.
    Själv letar jag och min kompis febrilt efter de clips vi behöver för att kunna göra 20-talsvågor i håret. det verkar inte vara det lättaste, men vi har inte gett upp än.

Hur ska ni göra med namnskyltarna för er bordsplacering?
    Har hittat ngr från Calligraphen, ngn som har beställt av dem.
    Ha det gott!
  • VB blivande VD

Jag fann min klänning igår när jag var till Degerfors!!!
    Är så nöjd och känner att jag börjar bli lite lugnare nu när den är beställd och handpenningen är lagd synd bara att det tar så lång tid dit!
    kommer att åka dit när den kommit och sen en gång till antar jag 1 vecka innan bröllopet

så nu är det tärnklänning, min marsalks kläder.
    m2b och hans marsalk men gissar att dom kommer att ordna det själva

Har även köpt diamantkonfetti på tradera samt vinröda rosenblad
    fann vita ros girlanger på värmlands hemslöjd och köpte alla 10 som fanns....

har bokat tid för smink och hår på martinsparfym
    både för mig och min tärna

Ha det gott!

Svar på tråden Karlstadbrudar 2010 - ny tråd!