• Dolly84

Är det bara jag som har svårt för att tänka på nåt annat än bröllop??

Jag gifter mig den 24 juli, alltså om ett halvår. Gör inget annat än tänker och planerar bröllop, vilket är sååå kul! Men det är svårt att fokusera på skola, jobb och allt annat som hör till vardagen... Någon annan som är likadan? Hur kommer det då bli efter bröllopet, tomt?! :P

• Svar på tråden Är det bara jag som har svårt för att tänka på nåt annat än bröllop??
  • Vi 3

Haha, ja blivande man, inte barnmorskan.. (Till resa till Riga)
    Har ni hittat den eller hur var det?

Jag trodde historien med svärfar var överspelad men NEJ. M ringde och frågade om de skulle komma på födelsedagsfika i veckan.
    Svar: Nej, vi blev så ledsna över hur vi behandlades hos er sist. (De kom 40 min för tidigt och både jag och M frågade om de inte skulle komma kl 18 eller om vi missuppfattat tiden. Jag var inte där när de kom utan var och handlade och frågade då när jag kom hem.)
    M svarade att vi blev ju lika ledsna vi över vad XX(frun) sa och att ni inte ens kunde säga grattis. Och så bad han om ursäkt (det hade ALDRIG jag gjort) om de tog illa upp.
    Sen kom nästa attack. Han (svärfar) känner sig så utanför när vi flyttat dit jag är uppväxt. Ett beslut vi båda fattade, tillsammans. M svarade att det beslutet tog vi ju tillsammans. Svärfar lyssnade inte. Sen avslutades samtalet ganska snabbt.
    JÄVLA KARL!!!!! M mår apa, och jag är skitförbannad. Tack för d.

• Troll10

Vi 3, vill din BM umgås med sin far eller skulle ni kunna "ta en paus" i relationen med honom? Jag har fått göra så med min mamma till och från.

• fryser

vi3.. hah inte barnmorska ja just dte riga.. då måste jag fråga en sak.. måste lillan med? eller kan ni få barnvakt?

ang svärfar o andra idioter.varför fortfarnde bli chockad över honom..fatatr inte ens att ni ville bju hem de efter vad de ställde till med sist de var hemma hos er o du var ju till o med inne på att separera.. låt de komma till er.. vet inte om jag har rätt elle rfel men om ni inte hör av er på ett tag, ringer inte de eller kommer på besök? har själv inet fått en blund inatt pga av ältning..fattar inte att jag låter gubbfan styra så över mina tankar..blääää..

japp väntar på att få ritnigarna på mail o sedan bestämma oss för den ena..

• Vi 3

Troll: Jag vet inte, vi umgås ju inte spec mkt i vanliga fall.. Han är enda barnet svärfar har kontakt med (Konstigt att ingen annan vill...) Han sa idag att skulle svärfar dö skulle han inte sörja så spec mkt. Det tror jag inte riktigt på men ändå gjorde det ont i hjärtat trots att gubbjäv*ln inte förtjänar det.

Dessvärre är det dop på ingång och sen bröllop. Jag har sagt till M att om de inte kan acceptera mig / oss som ett par vill jag inte ha dem där när vi gifter oss, och han förstod. Dock skulle jag aldrig kunna tvinga honom till det. Men att M måste bli mer tydlig, det är ju ganska tydligt. Han är så sjukt konflikträdd med sin pappa, tror mkt pga att det är hans enda förälder vid liv.

Blir så förbannad när han gör illa M, blir mer arg än vad M blir.. (kanske lite gravidhormoner också men... )

• Vi 3

fryser: Jo jag vet, men jag vill ändå visa på ngt sätt att det inte rör mig i ryggen vad de gör. (Fast det gör det ändå) Jag förklarade för M idag igen att det känns väldigt konstigt att gifta mig med honom om han inte kan stå upp för mig / oss, och det menar jag verkligen. Han menade att jag hotade då, men det är så jag verkligen känner.

Han kommer hem från bandyn närsom och då blir det nog upp till diskussion igen. Så trött och besviken. Vi har varit tillsammans i över 5 år och har inte kommit längre än så. Det är ju tame17 pinsamt!!

• fryser

vi3.. usch vad jobbigt. fast att du har en massa hormoner så får du försöka att prata lugnt emd honom o försöka att få honom o förstå hur du känner o att du inet vill att ni ska ha det så resten av livet. som du själv säger det finns väl en andledning till varför ingen annan vill träffa honom,,varför måste ni vara de som blir lidande..
    ang riga tycker jag att du ska hota med att du kommer att tjata till han säger ja o dte är lika bra att han säger ja för då slipper du tjata o han slippe ro höra ditt tjat haha bästa tipset

• Vi 3

fryser: Haha, mmm fast nu känner även jag att det är liiite oekonomiskt också.. Och inte riktigt samma sak när vi ska ha E med oss.

Jo jag vet, jag blir ju bara tvärförbannad och det hjälper väl knappast. Nu har det ju gått en stund och vi har väl lugnat ner oss båda två, om han bara kommer hem ngn gång..

• fryser

vi3.. ja eller så önskar ni resecheckar i bröllopspresenter.. då kan ni sova på hotell på bröllopsnatten o sen boka en resa med presenterna

mm lugna ner dina nerver nu jag ska krypa ner i min sköööna säng o invänta desperate hous wifes är såå seg idag..

• Vi 3

fryser: Ja vi har önskat oss pengar till hem / resa. Farmor o farfar har redan skickat sina pengar, både till våra födelsedagar (M fyller i juli...) och E´s dopdag.

Är också sjukt seg, men tänkte försöka spana in nya serien på 4:an om jag orkar.

Var på inskrivning hos barnmorskan idag. KANON känns det! Så glad över en bra barnmorska!

• Maxiander

Varför ändrar era ringar priser?

Jag tycker Riga låter mysigt! Men skulle nog velat åka utan barn och bara haft tid för att pussa på min MAN :)

Åhå vi måste också boka hotell och resa. Tänkte åka på en charter eller så en vecka direkt efter att vi gift oss och sen åka på en längre resa i vinter över jul och nyår.

Men de flesta charters har tyvärr inte avgång på söndagen, dagen efter vi gift oss. Vi hade velat åka ut till arlanda och sova på hotell där och sedan åka ivg på söndagen. Om vi åker på måndagen i ställer vet vi inte hur vi ska göra. Ska vi sova två nätter på hotell då? Då kanske man vill ha ett roligare hotell i och för sig, men samtidigt känns det som en konstig "mellan" grej mellan bröllop och resa och som att man skulle bli mest stressad över det. Men vi vill inte sova hemma heller... Hur skulle ni göra? Hur gör ni???

www.maxiander.se/

Svar på tråden Är det bara jag som har svårt för att tänka på nåt annat än bröllop??