• Dolly84

Är det bara jag som har svårt för att tänka på nåt annat än bröllop??

Jag gifter mig den 24 juli, alltså om ett halvår. Gör inget annat än tänker och planerar bröllop, vilket är sååå kul! Men det är svårt att fokusera på skola, jobb och allt annat som hör till vardagen... Någon annan som är likadan? Hur kommer det då bli efter bröllopet, tomt?! :P

• Svar på tråden Är det bara jag som har svårt för att tänka på nåt annat än bröllop??
  • Troll10

Hej på er alla! Hoppar in här... Vi 3, det finns "akupunkturarmband" att köpa på apoteket. Jag vet flera som blivit hjälpta av dem under graviditeten, illamåendet har nästan försvunnit helt. Der finns även forskning på att de funkar mot illamående efter narkos tror jag. Det är dock viktigt att man använder båda armbanden och att de pressar på rätt punkt på armarna. Bara en tanke, kan kanske lindra lite iallafall...

• Vi 3

Troll: Tack, de är på sen 2 veckor tillbaka..

• Vi 3

Inte mkt. Nu knapras det pepparkakor för fulla muggar, det hjälper iaf lite bättre. Får se hur snäll jag blir sen...

• fryser

troll10.. välkommen

vi3.. lilleman hemma är åksjuk o de hjälper på honom.. men om pepparkakor funkar så hade jag heller ätit de
    jag kan glädja dig med att idag har hela min dag varit bajs.. ungarna krånglat,ryggen värkt o på köpet har MB varit på dåligthumör.. lilleman kom hem från pappa o då får jag veta att vart o hälsat på FARFAR::: vaaaaa. fattar inget o får då reda på att de har tagit upp kontakten.. har varit såå arg sen i ef att jag bara kokar... talade om att jag fattar inte hur han kan släppa in honom i sonens liv efter allt han gjort .. lillemans pappa försvarade sig med att gubben går på medicin men jag litar inet ett skit på honom... jag hoppas bara att lilleman slipper o vara med om något otrevligt.. öcbnj zdinbbbbbbb bvdczvnj9 aejas 'rk såå arg är jag

• Vi 3

fryser: Vad har farfar gjort...? Är han som min svärfar?

• Maxiander

Vi 3 skrev 2010-04-11 16:42:53 följande:

Maxiander; Läste på bloggen att det blir i år! Va roligt!!! Men då måste ni ju hunnit fixa massor, tell me!
    Ja blir i augusti :) Vi har vetat om det ett tag men bara berättat det för de närmsta.
    Ja väldigt mycket är klart. Har en kompis som gifter sig den 7/8 och vi är väl på typ samma nivå men sen när man läser på forumet för augustibrudar här inne så får man lätt ångest då de tycks ha hunnit med allt, men men vi känner ingen direkt panik :) Ska inte ha så jättestort bröllop heller.

Vi har inte skickat ut inbjudningarna, vi båda tycker det är på tok för tidigt!
    Vi har bara bestämt en av två solistsånger i kyrkan än så länge.
    Vi har inte bestämt in och ut marsch i kyrkan eller träffat prästen.
    Vi har allt på ge men inte helt bestämt oss för vissa saker.
    Min klänning ska min faster sy och jag håller på att bestämma klart hur jag vill ha det.

Känns som vi har det mesta under kontroll. Måste bestämma smekmånader, ska på två. En först en vecka direkt efter och sen en längre i vinter över jul och nyår typ. Vi börjar väl bli säkra på vart vi vill men ja... Vi har inte bokat än. Roligt roligt :)

Hoppas illamåendet går över!!!!

Och att äldre släktingar överlag skärper till sig! Och att de absolut skärper sig på bröllopet om de är bjudna!

ha en underbar dag!!!

www.maxiander.se/
  • Maxiander

Hihi ja det som jag inte skrev upp är med andra ord fixat :) Så ja vi är rätt lugna men det där är ju så individuellt och beror nog på hur man är som person och vilken typ av bröllop man planerar :)

www.maxiander.se/

• Vi 3

Maxiander: Vi bestämde oss i jan / feb att gifta oss i juli. Samma sak gjorde brorsan, de gifte sig på Pingstafton -06. Man hinner på ett par månader. Vissa saker kanske blir lite trixigt men det mesta funkar ju kanon!!

Får jag fråga vilken kyrka ni ska gifta er i? Jag är så nyfiken av mig..

Blir det chickt eller romantiskt?

• fryser

maxiander.. det är ju jäte mycket ni fått gjort.. vi gifter oss oxå 28 aug o inga inbjudningskort utskickade, ingen kyrksång o ingen in o utsång klänningen hänger hos en vännina men ingen av de andra har sina kläder klara.. jaja det finns gott om tid men vissa saker måste man ta tag i eftersom det är beställningstid o så.. tänker på ex ring.. rooligt.. vilket datum har ni satt?

vi3.. ja de nötterna verkar vara ganska lika o på köpet så har han även sparkat o hotat o höll på o kväva mig o sa massa rasistiska ord som att du o din blatteunge mm.. lilleman har fortfarnde blatte blod i sig så fattar inte varför han ens vill ha med honom o göra då... åååå blir såå arg.. har fan ältat sönder det här sen igår o det värsta är att jag kan inget göra nu...

Svar på tråden Är det bara jag som har svårt för att tänka på nåt annat än bröllop??