Vad är det för fel med brudöverföring??
Varför tycker vissa att det är så hemskt med att pappan lämnar över sin dotter vid altaret???
Varför tycker vissa att det är så hemskt med att pappan lämnar över sin dotter vid altaret???
Har idag skickat ett mail till en som jag vet sitter i kyrkomötet för att få honom att skriva en motion till kyrkomötet om den här frågan så att vi kanske kan få ett klart beslut i den här frågan. Vi får se hur det går.
jag blev ej överlämnad i kyrkan men däremot hemma..låter konstigt men en sed vi libaneser har..
för mig var det en trygghet att ha min pappa vid min sida:)
Ursäkta mina fördommar, men de är väl för att kvinnan var/är en ägodel i arabländerna?
OBS! Det är bara av ren nyfikenhet jag frågar. Inget annat.
Det är väl nått man lärt sig från barnsben. Att generalisera alltså.. Jovisst gör jag det, och jag kan inte säga att jag tycker att alla förhållanden är jämlika. Tjejerna får inte göra så, inte träffa vilka killar som hellst, inga killar som föräldrarna inte valt ut osv. Troligtvis har jag lyckats träffa några som är extrema och jag vet att långt ifrån alla lever så.. men som sagt, generaliseringen kommer i modersmjölken i detta land.. "stockholmare är dryga, blondiner är dumma mm.. "
Mellanmjölkens land. Suck...
vad är det för bullshit?Libanon är inte arabländerna!
Ett arabland är det arabland när det är muslimskt.