• Jessica och Daniel

Vad är det för fel med brudöverföring??

Varför tycker vissa att det är så hemskt med att pappan lämnar över sin dotter vid altaret???

• Svar på tråden Vad är det för fel med brudöverföring??
  • Jessica och Daniel

Superstarfia skrev 2010-05-07 16:47:55 följande:
      engetligen inte, men jag har under en längre tid stört mig på att folk verkar ha problem med att stava till just präst, och nån gång måste väl även min bägare få rinna över på just den fronten?

Verkar som att den rann över för ett bra tag sen :) *skojar bara med dig*

• Pärlis

Jessica och Daniel skrev 2010-05-07 16:49:18 följande:
      *trycker på gilla knappen*

Hihi, tack  {#lang_emotions_wink}

• Jessica och Daniel

Jag blev bara så förvånad igår när jag såg ett inlägg attd et skulle vara så fel att bli förd av sin far.. Jag har hela tiden varit helt klar med att min pappa skall göra detta och jag känner mig inte som ett objekt som blir sålt... Min pappa har inget med mitt val av karl att göra...
    Vi såg det mest som en kul grej....
    Men nu vet jag vad ni alla har för åsikter om detta så jag ska tänka igenom detta noga inför vårt kyrkobesök med vår präst!!!

Tack alla och ha en underbar fredag!!!

• Superstarfia

Jessica och Daniel skrev 2010-05-07 16:51:48 följande:
      Verkar som att den rann över för ett bra tag sen :) *skojar bara med dig*

Idag har det faktiskt gjort de på alla plan och jag ber verkligen om ursäkt om jag sårat någon. DET har aldrig varit min avsikt..

Ibland undrar jag om jag inte också förvandlats till brudusarius rex...

• passionsblomman

Jessica och Daniel skrev 2010-05-07 16:33:05 följande:
      Men alltså vad alla andra länder har för seder hit o dit bryr jag mig inte ett smack om, utan jag ville att min pappa skulle föra mig fram för att jag inte trivs med att gå själv plus att jag tyckte det va en fin gest.. Vad alla utlänningar har för olika sätt skiter jag högaktningsfullt i ... Vi lever väl i sverige och då rättar vi oss efter våra traditioner som jag nu i efter hand inte kände till 100%Lägg ner religionsfrågan.. Bor man i sverige så beter man sig som en svensk...Och ojj va mkt påhopp jag lär få nu.. Men någon måste ju säga det!

Tja, om det är grundinställningen så blir det ju ingalunda tal om någon överlämning då. Eller överföring...(sorry men det har jag fnissat åt hela dagen och nu höll jag miginte längre {#lang_emotions_tongue_out})

• bobods
    passionsblomman skrev 2010-05-07 17:07:06 följande:
      Tja, om det är grundinställningen så blir det ju ingalunda tal om någon överlämning då. Eller överföring...(sorry men det har jag fnissat åt hela dagen och nu höll jag miginte längre )
    TACK för att någon äntligen kommenterade det, så slapp jag!! Hi, hi,
  • mrsJR
    bobods skrev 2010-05-07 17:18:15 följande:
    Håller med!
  • Superstarfia

bobods skrev 2010-05-07 17:18:15 följande:

hahaha jag har också irriterat mig, men jag tänkte att jag spytt galla redan idag så ja lät nån annan göra det.. ;)

• mrsJR

Vad tror du Superstarfia, ska vi starta ett enfrågeparti och ställa upp i kyrkovalet så att det blir lite ordning i den här frågan?

Svar på tråden Vad är det för fel med brudöverföring??