• Jessica och Daniel

Vad är det för fel med brudöverföring??

Varför tycker vissa att det är så hemskt med att pappan lämnar över sin dotter vid altaret???

• Svar på tråden Vad är det för fel med brudöverföring??
  • Jessica och Daniel

Superstarfia skrev 2010-05-07 16:35:39 följande:
      Så då är frågan? kommer du rätta dig efter svenska kyrkans traditioner eller vara en bridezilla som tuggar prästen i småbitar tills han säger ok om han inte gillar idén?

Hehe... Min prelle är stor rökare och har varit med på mina föräldrars fester så honom kan man snacka med så jag kommer fråga honom vad han anser... Jag som hela tiden trott att detta har varit en grej med stark respekt i.. Så det blir vi som par och prellen som tar det gemensamma beslutet...

• Superstarfia

mrsJR skrev 2010-05-07 16:41:51 följande:
    Är mer att han har initialerna JR och att vi brukar skämta om det, serien Dallas om ngn minns den, och att jag ska bli en dallasfru med pudelhår och axelvaddar :) Skitsamma, vi tycker det är roligt iaf

Jo, jag bara ifrågasatte varför hon ifrågasatte dig.. ;)

• Superstarfia

Jessica och Daniel skrev 2010-05-07 16:43:29 följande:
      Hehe... Min prelle är stor rökare och har varit med på mina föräldrars fester så honom kan man snacka med så jag kommer fråga honom vad han anser... Jag som hela tiden trott att detta har varit en grej med stark respekt i.. Så det blir vi som par och prellen som tar det gemensamma beslutet...

vad har hans syn på brudöverlämmning med fester och rökande att göra?? Jag hittar verkligen ingen koppling där.. mina föräldrar är rökare båda två, inte nykterister och präster men tycker ändå inte att brudöverlämmning hör hemma i kyrkan..

• Superstarfia

Jessica och Daniel skrev 2010-05-07 16:43:29 följande:

Sen stavas det med Ä PrÄlle....

• Jessica och Daniel

Superstarfia skrev 2010-05-07 16:38:45 följande:
      är det hollywood, eller är det London, eller New york, eller York, eller vart som hellst där man har engelska som modersmål???eller så kanske hon ska gifta sig med en engelsman??

Eller så kan vi lägga ner.. Jag ansåg att det va en lite fredagsfräckis men inte du! herre gud har jag hamnat på www.familjeliv.se eller är det faktiskt här vi är lyckliga blivande brudar??? Jag trodde alla ville ha denna sida som en stöttepelare och att få dela med sig av allt kul och oro men alla verkar ju bara hacka på varann idag...

• Pärlis

Superstarfia skrev 2010-05-07 16:45:28 följande:
      Sen stavas det med Ä PrÄlle....

Men är det nåt att hänga upp sig på??

• Superstarfia

Pärlis skrev 2010-05-07 16:46:25 följande:
      Men är det nåt att hänga upp sig på??

engetligen inte, men jag har under en längre tid stört mig på att folk verkar ha problem med att stava till just präst, och nån gång måste väl även min bägare få rinna över på just den fronten?

• Jessica och Daniel

Aleta skrev 2010-05-07 16:41:03 följande:
    Ja, det är rätt, vi skiter i alla andra! TJOHO -inget ansvar och dåligt samvete längre. Låt andra svälta ihjäl, dö av gifter och föroreningar så att vi ska få ha det så bra som möjligt. Det är JÄTTEBRA att det finns företag som testar läkemedel och annat på folk i tredje världen. Om de dör eller blir skadade så bryr sig ju ändå ingen. Att sticka huvudet i sanden och låtsas som inget måste ju vara den absolut bästa livsfilosofin någonsin. *ironi*

Nu tänkte ju jag mer på mitt bröllop om min pappa kan föra in mig eller inte..
    Jag la för en sekund svälten i mellanöstern åt sidan för en stund... Straffa mig!
    ;) ;) ;P

• Jessica och Daniel

Pärlis skrev 2010-05-07 16:41:53 följande:
      Jag och min sambo lever i ett väldigt jämställt förhållande. Jag behöver inte bevisa det genom att gå tillsammans med honom fram till altaret. Hade vår präst inte gått med på det, hade jag ju fått ändra mig. Men som sagt så har jag inte varit en "bridezilla" som ni kallar det, och tjatat på prästen.. Bridezilla = amerikanskt uttryck. Det får man väl inte använda sig av i Sverige, eller?

*trycker på gilla knappen*

• Aleta
    Jessica och Daniel skrev 2010-05-07 16:47:56 följande:
      Nu tänkte ju jag mer på mitt bröllop om min pappa kan föra in mig eller inte.. Jag la för en sekund svälten i mellanöstern åt sidan för en stund... Straffa mig! ;) ;) ;P
    Här kommer straffet! 10 armhävningar! 1-2-1-2-jobba på.
Svar på tråden Vad är det för fel med brudöverföring??