Vad är det för fel med brudöverföring??
Varför tycker vissa att det är så hemskt med att pappan lämnar över sin dotter vid altaret???
Varför tycker vissa att det är så hemskt med att pappan lämnar över sin dotter vid altaret???
Ärligt talat så hade jag inte blivit förvånad om ett sådant tal hade avslutats med ".. så rösta på Sverigedemokraterna i höst".
Att hon klanka ner på dom som ville leva upp till att vara en sk hollywood inspererad brud och sen så kalla hon sig själv mrs jr.. Är inte det lite hollywood om nåt?
Men det spelar ingen roll vad du tycker det betyder, utan vad det rent faktiskt betyder i Historieböcker och svenska kyrkans historia.. fast det kanske du också skiter högaktningsfullt i?
är det hollywood, eller är det London, eller New york, eller York, eller vart som hellst där man har engelska som modersmål???
eller så kanske hon ska gifta sig med en engelsman??
TJOHO -inget ansvar och dåligt samvete längre. Låt andra svälta ihjäl, dö av gifter och föroreningar så att vi ska få ha det så bra som möjligt. Det är JÄTTEBRA att det finns företag som testar läkemedel och annat på folk i tredje världen. Om de dör eller blir skadade så bryr sig ju ändå ingen.
Att sticka huvudet i sanden och låtsas som inget måste ju vara den absolut bästa livsfilosofin någonsin.
*ironi*
Jag och min sambo lever i ett väldigt jämställt förhållande. Jag behöver inte bevisa det genom att gå tillsammans med honom fram till altaret.
Hade vår präst inte gått med på det, hade jag ju fått ändra mig. Men som sagt så har jag inte varit en "bridezilla" som ni kallar det, och tjatat på prästen.. Bridezilla = amerikanskt uttryck. Det får man väl inte använda sig av i Sverige, eller?
Vill man lämnas över av sin far eller nån annan är det borgerligt bröllop som gäller. Som ett par andra här har sagt tycker jag också att kyrkan skulle sätta ner foten ordentligt och förbjuda det helt. Visst, alla ska få som de vill på sin bröllopsdag men då får man kanske tänka över vart man ska gifta sig nånstans. Det finns massor av fina alternativ om man vill ha en borgelig vigsel. Gift dig inte i kyrkan om du inte tycker om det kyrkan står för. Ganska enkelt i mina ögon.