• Jessica och Daniel

Vad är det för fel med brudöverföring??

Varför tycker vissa att det är så hemskt med att pappan lämnar över sin dotter vid altaret???

• Svar på tråden Vad är det för fel med brudöverföring??
  • Superstarfia

Rufsas skrev 2010-05-07 12:41:04 följande:
    Men han går ju också in själv och får då all uppmärksamhet. Jag fattar inte skillnaden.

Fast de blir inte samma sak, det är inte lika pampigt med musik osv... jag tycker det är så jävla själviskt att inte gå in med sin blivande man...

• Rufsas
    Superstarfia skrev 2010-05-07 12:50:07 följande:
      Fast de blir inte samma sak, det är inte lika pampigt med musik osv... jag tycker det är så jävla själviskt att inte gå in med sin blivande man...
    Men jag fattar fortafarande inte. Han ska ju gå in till en låt och jag till en annan. Vad i ligger skillnaden? Att han går in först? Kommer ju snarare att vara "pampigare" när han går in eftersom han är just först.
  • mrsJR

Ibland  låter det nästan som om vigseln går ut på att få visa upp sig och få så mycket uppmärksamhet som möjligt. Det är väl ändå inte det det handlar om. Det är väl löftet man ger till varandra som är det centrala och alla gästerna är där för att DELA den dagen med brudparet, inte för att titta på en show där bruden och brudgummen glider in till pampig musik i fina kläder. Då låter det mer som modevisning är vigsel.  

• Superstarfia

Rufsas skrev 2010-05-07 12:54:32 följande:
    Men jag fattar fortafarande inte. Han ska ju gå in till en låt och jag till en annan. Vad i ligger skillnaden? Att han går in först? Kommer ju snarare att vara "pampigare" när han går in eftersom han är just först.

Du har din åsikt, jag har min.. och så är det med det...

Jag tycker det är själviskt, de tycker inte du...

• Rufsas
    Superstarfia skrev 2010-05-07 12:56:10 följande:
      Du har din åsikt, jag har min.. och så är det med det...Jag tycker det är själviskt, de tycker inte du...
    Då har du missuppfattat mig helt. Jag undrar verkligen var skillnaden ligger i? Vi gör ju EXAKT samma sak. Jag förstår inte vad det är som är självkiskt när vi gör samma sak. Tycker att det är tråkigt att du snäser av på det där sättet när jag är uppriktigt frågande.
  • Sebastiána
    Rufsas skrev 2010-05-07 13:01:55 följande:
    Då har du missuppfattat mig helt. Jag undrar verkligen var skillnaden ligger i? Vi gör ju EXAKT samma sak. Jag förstår inte vad det är som är självkiskt när vi gör samma sak. Tycker att det är tråkigt att du snäser av på det där sättet när jag är uppriktigt frågande.
    För er del kanske det inte är någon skillnad, men andra, speciellt där pappsen lämnar bort dottern, har man en lugn och stillsam musik medan mannen, bestmannen och tärnor tågar in och när det blir dags för bruden byter man till en pampigare musik "Here comes the bride!".
  • Pärlis

Påfågeln skrev 2010-05-07 11:53:12 följande:
      mamman hjälper med klänning och du säger att pappan ska köra dig... är de inte delaktiga båda två på det viset då?

Jo, men hur kul kan det vara för honom att bara köra mig överallt? Är det inte lite skillnad på att vara chaufför och att följa mig på mitt bröllop?

• Pärlis

mrsJR skrev 2010-05-07 12:55:53 följande:
    Ibland  låter det nästan som om vigseln går ut på att få visa upp sig och få så mycket uppmärksamhet som möjligt. Det är väl ändå inte det det handlar om. Det är väl löftet man ger till varandra som är det centrala och alla gästerna är där för att DELA den dagen med brudparet, inte för att titta på en show där bruden och brudgummen glider in till pampig musik i fina kläder. Då låter det mer som modevisning är vigsel.  

Men lite pampigt och lite uppvisning får det väl ändå vara? Annars kan man lika bra gifta sig med bara två vittnen istället.

• Sebastiána

Min pappa kommer att hålla tal, det vågar min mamma absolut inte. Min pappa kommer också att fotografera oss (som komplement till fotograf), något han älskar att göra. Min mamma kommer kanske att följa med när jag provar klänning, men det är inte säkert eftersom jag redan vet vilken klänning jag ska ha. Så då borde kanske hon leda in mig så att hon känner att hon också "får vara med"?

• mrsJR
    Sebastiána skrev 2010-05-07 13:25:24 följande:
    Min pappa kommer att hålla tal, det vågar min mamma absolut inte. Min pappa kommer också att fotografera oss (som komplement till fotograf), något han älskar att göra. Min mamma kommer kanske att följa med när jag provar klänning, men det är inte säkert eftersom jag redan vet vilken klänning jag ska ha. Så då borde kanske hon leda in mig så att hon känner att hon också "får vara med"?
    Du kanske kan gå in med både mamma och pappa, en i varje hand?  Måste ju vara ett stort stöd när man gör något så läskigt som att gifta sig. Funkade ju bra när man började första klass och inte riktigt vågade då in i klassrummet så varför inte nu också
Svar på tråden Vad är det för fel med brudöverföring??