Vad är det för fel med brudöverföring??
Varför tycker vissa att det är så hemskt med att pappan lämnar över sin dotter vid altaret???
Varför tycker vissa att det är så hemskt med att pappan lämnar över sin dotter vid altaret???
Fast de blir inte samma sak, det är inte lika pampigt med musik osv... jag tycker det är så jävla själviskt att inte gå in med sin blivande man...
Ibland låter det nästan som om vigseln går ut på att få visa upp sig och få så mycket uppmärksamhet som möjligt. Det är väl ändå inte det det handlar om. Det är väl löftet man ger till varandra som är det centrala och alla gästerna är där för att DELA den dagen med brudparet, inte för att titta på en show där bruden och brudgummen glider in till pampig musik i fina kläder. Då låter det mer som modevisning är vigsel.
Du har din åsikt, jag har min.. och så är det med det...
Jag tycker det är själviskt, de tycker inte du...
Jo, men hur kul kan det vara för honom att bara köra mig överallt? Är det inte lite skillnad på att vara chaufför och att följa mig på mitt bröllop?
Men lite pampigt och lite uppvisning får det väl ändå vara? Annars kan man lika bra gifta sig med bara två vittnen istället.
Min pappa kommer att hålla tal, det vågar min mamma absolut inte. Min pappa kommer också att fotografera oss (som komplement till fotograf), något han älskar att göra. Min mamma kommer kanske att följa med när jag provar klänning, men det är inte säkert eftersom jag redan vet vilken klänning jag ska ha. Så då borde kanske hon leda in mig så att hon känner att hon också "får vara med"?