• Jessica och Daniel

Vad är det för fel med brudöverföring??

Varför tycker vissa att det är så hemskt med att pappan lämnar över sin dotter vid altaret???

• Svar på tråden Vad är det för fel med brudöverföring??
  • Superstarfia

hjärtat74 skrev 2010-05-10 19:28:51 följande:
    vad är det för bullshit?Libanon är inte arabländerna!Ett arabland är det arabland när det är muslimskt.

Libanon ligger på den arabiska halvön, och det bor faktiskt araber i libanon.. det vet jag eftersom jag varit där..

• hjärtat74

ursäkta det jag skrev men jag blev irriterad.jag ger upp den här tråden

• hjärtat74

Superstarfia skrev 2010-05-10 19:30:27 följande:
      Libanon ligger på den arabiska halvön, och det bor faktiskt araber i libanon.. det vet jag eftersom jag varit där..

men det är inget arabland bara för att det bor araber där.

• hjärtat74

Är sverige ett arabland???det bor araber här med..

• Superstarfia

hjärtat74 skrev 2010-05-10 19:32:07 följande:
    Är sverige ett arabland???det bor araber här med..

Men herregud.. Du förstår mycket väl vad jag menar.. Alla länder som räknas som arabländer har inte Islam som huvudreligion..

Jag skrev att jag hade fördomar, ja ursäktade det till och med.. är de nå mer du ska bli upprörd över??

• hjärtat74

jag förstår precis vad du menar,men jag tycker det är synd att man ska skriva om nåt som den här trådn ej handlar om.

jag förstår det du skriver o jag håller med dig om mycket ..men jag blev bara ledsen för att den här tråden handlar om nåt helt annat.men det känns som att folk alltid ka kommentera kulturen så fort man skriver om en utländsk sed.

min man är svensk,jag har många ingifta svenskar i min släkt.

Så alla utlänningar/invandrare trycker inte ner kvinnan...

• Superstarfia

hjärtat74 skrev 2010-05-10 19:36:31 följande:
    jag förstår precis vad du menar,men jag tycker det är synd att man ska skriva om nåt som den här trådn ej handlar om.jag förstår det du skriver o jag håller med dig om mycket ..men jag blev bara ledsen för att den här tråden handlar om nåt helt annat.men det känns som att folk alltid ka kommentera kulturen så fort man skriver om en utländsk sed.min man är svensk,jag har många ingifta svenskar i min släkt.Så alla utlänningar/invandrare trycker inte ner kvinnan...

Men det handlar mycket om kulturer när det gäller seder vid bröllop.. oavsett om det är svenska seder eller utländska..

• hjärtat74

jo,men du skrev att vi utländska kvinnor var en ägodel..stämmer inte.för vi har nte ens överlämning på det sättet som ni har i sverige.

försökte bara ge tips på hur ma kan bli överlämnad utan att göra på det SVENSKA gammaldagsa sättet.

• passionsblomman

hjärtat74 skrev 2010-05-10 19:42:13 följande:
    jo,men du skrev att vi utländska kvinnor var en ägodel..stämmer inte.för vi har nte ens överlämning på det sättet som ni har i sverige.försökte bara ge tips på hur ma kan bli överlämnad utan att göra på det SVENSKA gammaldagsa sättet.

Det Svenska gammeldagsa sättet är inte att bli överlämnad alls.
    Det är bla för att så många tror det som det finns anledning att fortsätta berätta det i tråd efter tråd. Inte att tärnan ska fixa möhippa heller och inte att frieri skall ske med storstenad ring och mannne på knä.
    Lika lite har vit klänning betytt oskuld och inte heller har det kastas brudbuketter av nåon Svensk tradition.

Man får naturligtvis inspireras av vilka traditioner man vill, men att åtminstone kunna lite om det egna landets tycker jag hör till allmänbildningen. Det är också mycket intressant att höra om andra kulrurers traditioner och seder och vad symboliken är med olika saker.

• Superstarfia

hjärtat74 skrev 2010-05-10 19:42:13 följande:
    jo,men du skrev att vi utländska kvinnor var en ägodel..stämmer inte.för vi har nte ens överlämning på det sättet som ni har i sverige.försökte bara ge tips på hur ma kan bli överlämnad utan att göra på det SVENSKA gammaldagsa sättet.

Vad har vi för överlämmning i Sverige? Bruden går in med sin blivande make...? Är det att överlämnas?

Svar på tråden Vad är det för fel med brudöverföring??