• Morsian2011

Ni som med lite större budget?

Hej,

det är många som lyckas hålla sitt bröllop på 50 000 kr, och under alt. lite över. Vårt drömbröllop kommer med resan kosta över 200 000 kr. Då är det dock bröllop för 70 personer på ett alldeles fantastisk ställe med en stjärnkock bakom kastrullerna och vi kommer göra typ det vi drömt om alltid. Vore kul att få prata med er som har lite större budget, bara för att få tips osv.

• Svar på tråden Ni som med lite större budget?
  • Grodfrun

Jag undrar vad har ni för musik i kyrkan och på festen?
    I kyrkan blir det Vaddo brudmarsch som ingangsmarsch och Mendelssohn ut. Daremellan tva psalmer. Ingen speciell musik under festen. Kommer trol ha harpmusik under fordrinken.

Vilken fotograf har ni valt? Filmar ni bröllopet?
    Kicki Fotograf. Yes, brollopet blir filmat, en del av festen ocksa.

Har ni två toastmasters? Värdpar?
    En toastmaster, inget vardpar (eller ja, det ar val vi da..)

Var har ni beställt er bröllopstårta ifrån?
    Den gors av Hasselbacken (eller via nagon av deras leverantorer, ingar i kuvertpriset)

Vart gör ni ert hår och smink?
    Hos Corinne & Friends i Sturegallerian

Behöver tips och råd är det dessutom i Stockholmsområdet ännu bättre :)!

Vad åker ni för transport?
    Aker Rolls Royce till kyrkan och formodligen hast och vagn efterat. Kommer vara Skansens hast o vagn.

• Skumboll

Vi har en hyfsat stor budget (ca 150') men tycker inte att pengarna räcker till ändå... saker och ting kostade betydligt mer än jag trodde och mycket vill ju ha mer. 

Mitt största dilemma nu är fotograf, jag vill ha en duktig som jag vet att jag kan lita på och känner mig bekväm med. Jag avskyr verkligen att stå framför kameran... har ni några tips? hur länge har ni fotografen med er och vad betalar ni? 

• uppochhoppa
    Andreas flicka skrev 2010-07-26 11:45:52 följande:
    UppochhoppaJag tycker det är fint utan halsband. Jag kommer nog inte heller att ha halsband utan skulle gärna vilja ha ett par carmoséörhängen (ni vet sådana som har en större sten i mitten och flera små runt om) - antigen med en grön turmalin i mitten eller någon vit halvädelsten.Vad ska du ha för uppsättning?
    Det blir något liknande som de som är i mitt galleri. Tjock uppsättning men som är vriden mot ena axeln tror jag. (den som ej har klänningens axelband) - men det dröjer innan jag testar det på riktigt, det blir i vinter någon gång som jag gör testuppsättning.
  • Grodfrun

Skumboll - jag tror mycket pa var fotograf, Kicki. Vi pratade med olika fotografer men det 'klickade' direkt nar vi traffade henne. Du far garna skicka ett privat meddelande till mig om du vill veta mer. Eller ta en titt pa hennes hemsida och kontakta henne om du gillar vad du ser.

• dss

Jag och min blivande har oxå valt att ha större budget! Vill verkligen inte ha ett bröllop där jag sedan tänker att det hade kunnat vara bättre/finare osv. Det ska va EXAKT som man drömt om.

• Grodfrun

Ni som ska ha OPPEN BAR..

Nagon som har en aning om vad man ska rakna med pa ett ungefar?
    Vi kommer vara ca 60 pers, all dryck innan och under middagen ar i princip utraknad sa det galler efter middagen med andra ord.
    Vi kommer inte ha starksprit eller skumpa utan vin och ol odyl.
    Nu dricker ju inte alla, men a andra sidan sa dricker val vissa dessto mer ;)
    10,000? 20,000? Mer eller mindre? Vad gissar ni?

• Grodfrun

Jag kanske ska lagga till att vi gifter oss i Stockholm och inte koper in alkoholen sjalva sa aven om det kanske inte blir normalpris (typ 110/glas vin) sa blir det inte lika billigt som om man kopt sjalv saklart.

• Thinkerbelle

Grodfrun skrev 2010-07-27 11:09:55 följande:
    Ni som ska ha OPPEN BAR..Nagon som har en aning om vad man ska rakna med pa ett ungefar?Vi kommer vara ca 60 pers, all dryck innan och under middagen ar i princip utraknad sa det galler efter middagen med andra ord. Vi kommer inte ha starksprit eller skumpa utan vin och ol odyl. Nu dricker ju inte alla, men a andra sidan sa dricker val vissa dessto mer ;)10,000? 20,000? Mer eller mindre? Vad gissar ni?

Jag undrar också - önskar å bjuda våra gäster på fri bar, men må betala "hotellpris" - hur mycket skal vi beräkna?

• Andreas flicka

Har ingen aning - har samma fråga själv, jag tror dock inte att det blir så mycket - kanske 10-15000. Vi ska bjuda på öl och vin - men alltså inte sprit.

• Thinkerbelle

Andreas flicka skrev 2010-07-27 22:15:32 följande:
    Har ingen aning - har samma fråga själv, jag tror dock inte att det blir så mycket - kanske 10-15000. Vi ska bjuda på öl och vin - men alltså inte sprit.

Bare öl ock vin for oss också - ingen sprit. Tycker inte det er nödvendigt...

Svar på tråden Ni som med lite större budget?