• Morsian2011

Ni som med lite större budget?

Hej,

det är många som lyckas hålla sitt bröllop på 50 000 kr, och under alt. lite över. Vårt drömbröllop kommer med resan kosta över 200 000 kr. Då är det dock bröllop för 70 personer på ett alldeles fantastisk ställe med en stjärnkock bakom kastrullerna och vi kommer göra typ det vi drömt om alltid. Vore kul att få prata med er som har lite större budget, bara för att få tips osv.

• Svar på tråden Ni som med lite större budget?
  • MrsMuffin

Vi bjuder på fördrink, vin till förrätten, vin till varmrätten och avec. Vet ej var det kommer landa, vi blir cirka 83 personer nu på lördag. Har fått prisuppgift på cirka 700 kr/kuvert. Vi får väl se.

Håll tummarna för oss på lördag! Wihiiii!

• SoonToBeMrsA

Vårt bröllop kommer exkl resa hamna strax under 200 000kr, och vi har verkligen försökt hålla utgifterna nere. Vi bjuder då över 100 pers (listan ej klar) på middag och sprit, dock inte fribar, utan vi kommer köpa spriten från tyskland. Det är väl där vi sparar in lite på pengarna men hur fan håller man andra kostnader nere? Klänning, lokal, blommor ja u name it. Bara lokalen ligger på 15000kr i hyra liksom. 

• Mlle M

Vår öppna bar efter middagen kostade ca 25 000 och vi var ca 70 personer; vi hade iofs även starksprit, typ snaps till nattmaten som var pytt i panna men i övrigt drack folk mest öl och vatten eftersom det varit både champagne, vitt vin, rött vin, desertvin och avec till middagen så folk var nog rätt nöjda  

• Thinkerbelle
    Mlle M skrev 2010-07-29 19:48:03 följande:
    Vår öppna bar efter middagen kostade ca 25 000 och vi var ca 70 personer; vi hade iofs även starksprit, typ snaps till nattmaten som var pytt i panna men i övrigt drack folk mest öl och vatten eftersom det varit både champagne, vitt vin, rött vin, desertvin och avec till middagen så folk var nog rätt nöjda  
    MlleM - om jag inter huskar fel så gifte du dig på Krägga Herrgård - det skal vi också:) roligt att höra vad deres fri bar kostar, da vi funderar på hur mycket vi kommer til å spendera på våre ca 80 gjester:)

var du nöjd med Krägga??

• Mlle M
    Thinkerbelle skrev 2010-07-30 01:10:40 följande:
    MlleM - om jag inter huskar fel så gifte du dig på Krägga Herrgård - det skal vi också:) roligt att höra vad deres fri bar kostar, da vi funderar på hur mycket vi kommer til å spendera på våre ca 80 gjester:)   var du nöjd med Krägga??
    Thinkerbelle: Jag var jättenöjd med hela arrangemanget. Personalen, lokalerna, servicen, maten ja, allt var super, INGET hade egentligen kunnat vara bättre! Min uppfattning  är att dom är superproffsiga! Ni kommer säkert få det helt underbart! 
  • Cylt

25 000 för 75 personer, det låter helt sjukt dyrt... Men när jag räknar på det är det typ vad vi budgeterat också... Fast det låter så mycket mindre när man säger 350:-/pers.
    Vi kommer dock "bara" bjuda på öl, vin och alkoholfritt.

• Cylt

Spännande att jag inte kan läsa innantill - Jag ser att det står 70 personer!! (Vi kommer att vara 75:)

Cylt skrev 2010-07-30 09:55:54 följande:
      25 000 för 75 personer, det låter helt sjukt dyrt... Men när jag räknar på det är det typ vad vi budgeterat också... Fast det låter så mycket mindre när man säger 350:-/pers.Vi kommer dock "bara" bjuda på öl, vin och alkoholfritt.
  • MonsterSmulan

Hej!

Kommer in i tråden lite sent, men hoppas få vara med ändå. Vi har en budget på ca 150.000kr (exklusive smekmånad och ringar) för ca 55 gäster. Vi gifter oss först i Juni 2011, så vi är bara i början av planeringen än så länge, men ser redan att vissa poster kommer att dra iväg...

Det jag inte vill snåla på är: 1) Brudklänning 2) Festlokal 3) Ring (men ringen har jag lagt utanför budgeten, hihi!) Viktigast för min blivande man är riktigt bra bröllopsmiddag.

Vi letar just nu desperat efter något ljuvligt slott eller dl. att ha festen på. Verkar dessvärre som att många redan har hela nästa sommar uppbokat! Idag ska vi kika på ytterligare ett slott, som ev. har en ledig helg i Juni...hoppas, hoppas att de har det och att vi tycker att stället passar oss!

• sterik

Vi hade typ ingen budjet ...haha Landade nånstans runt 150' exkl. resa. (Men vi önskade oss bidrag till resan och fick över 30' så det räcker till resan! :) )

Då tyckte jag ändå att vi snålade på mycket...tex. gratis hår, sminkade själv, fejk-örhängen, billig vigselring mm plus att vi hade paybar.

Däremot valde vi en SUPER lokal, superfin konferensanläggning utanför Sthlm med lyxmiddag+vin och det var ju den som kostade mest, trots att vi som sagt hade paybar. Klänningen snålades det inte heller på... ;)

Vi hade 75 gäster.

• Gorgeousnes

Är underbart glad. Inbjduningarna är ute. Vi har haft över 300 besökare på hemsidan. Jag köper nog min klänning imorgon. Vill dock ändra på hela livstycket ør jag galen eller???

Ska handla alkohol imorgon i Tyskland till 100 personer. Tips emottages tackasamt.

Svar på tråden Ni som med lite större budget?