• Morsian2011

Ni som med lite större budget?

Hej,

det är många som lyckas hålla sitt bröllop på 50 000 kr, och under alt. lite över. Vårt drömbröllop kommer med resan kosta över 200 000 kr. Då är det dock bröllop för 70 personer på ett alldeles fantastisk ställe med en stjärnkock bakom kastrullerna och vi kommer göra typ det vi drömt om alltid. Vore kul att få prata med er som har lite större budget, bara för att få tips osv.

• Svar på tråden Ni som med lite större budget?
  • Cylt

Dalarö Skans ska vara helt grymt för bröllop!
    Eller Djurgårdsbrunn?

Rosendahls Wärdshus har ett bröllopspaket som låter väldigt prisvärt, men det var bokat "vårt" datum... Kolskjulet på Skeppsholmen tittade vi på innan det riktigt var klart. Det kanske kan vara nåt?

Hehe, vi var inte bjudna på bröllopet, utan firade bara midsommar där - men de verkade iallafall glada, även om festen tog slut klockan 22:00

Gorgeousnes skrev 2010-06-26 16:41:33 följande:
    Menar du Rosendahls Wärdshus? Sjöfartshus är så lågt i tak och så mycket knopar och mässing. Inget som speglar mig och min sambo tyvärr :(. Dalarö Skans ser kul ut någon som vart där.   Tråkigt med Saltsjöbaden hoppas att dina vänner var glada iaf :)!

• Gorgeousnes

Min mardröm om gästerna har så tråkigt att festen slutar klockan tio på kvällen.

Kolskjulet måste jag kolla!

En girig fråga kan tänkas. Men när jag ser i vår gästlista så kan jag se att det kan nog vara en 20-30 stycken som inte kommer att dricka alkohol kanske max 2 glas. Hur debiteras detta hos restaurangen?

Hade ju kanske kunnat lägga desssa pengar på lite roligare transport för gästerna än dryckespaket som inte används.

• Andreas flicka

Smådalarögård är också jättefint - vi hade dem som ett alternativ!

• Grodfrun

Gorgeousnes skrev 2010-06-26 14:24:11 följande:
    Ja Hasselbacken har jag kollat. Jöback gifte sig där igår. Dom skulle ringa tillbaka men det gjorde dom ju inte. Får jaga dom igen.

Gifte de sig inte pa Cirkus, mittemot? (stod sa i tidningen iaf).

I vilket fall som helst, vi kommer halla brollopsmiddagen och fe
    sten pa Hasselbacken. Ansalange mycket nojda med deras professionella bemotande och hjalp, i synnerhet som vi bor utomlands och fatt skota mycket over email.
    Jag har inte vara papper framfor mig just nu (ar inte hemma) men var budget ligger i runda slangor pa ca 250,000kr. (Jag har sakert glomt nagot och raknat fel pa valuta dessutom, men men.. ni far en ide iaf).
    Jag ar fortfarande lite latt chockad over hur mycket det kostar, visst finns det blilligare alternativ, men den storsta kostnaden for oss ar maten och festen for oss och alla gaster, vi kommer vara +/- 70 pers. Da har vi inte annu raknat in vad dryck efter maten (fri bar) kommer att ga pa. 
    Vi valde centrala Stockholm for att det ska vara enklare for vara gaster att kunna ta sig till brollopet (all slakt och vanner ar utspridda i Sverige och varlden), och det ar klart att da blir det ju dyrare ocksa, men det far det vara vart :)
    Tva andra dyra poster ar smekmanaden och fotografen som vi valt att lagga krut pa.

Har inte hunnit lasa igenom alla inlagg i den har traden annu (fastnade nar jag sag 'Hasselbacken') men ska bli intressant och roligt att lasa och folja.

• Grodfrun

Gorgeousnes skrev 2010-06-24 21:53:14 följande:
    Ja annars hade Saltsjöbaden var ett bra alternativ. Har även läst om dom på tripadvisor (dock när det gäller hotelrum vilket inte alls var bra). Det är ju en anledning till varför dom blev uteslutna ur SAS-kedjan. Jag är väldigt tacksam för alla tips :)!

Min syster och hennes man hade sin brollopsmottagning dar och det var fantastiskt bra service, fint och snyggt, men det var iofs 6-7 ar sedan sa kanske har det blivit samre sen dess?

Jag har nu last igenom traden och kom pa att jag inte raknat med ringarna, smink + har och lite andra smagrejer i budgeten.
    Inte DJ heller, det ar det enda som inte Hasselbacken har sa att saga vad galler mat, dricka, dans..

Garderobsavgift som jag sag nagon skrivit verkar ju helt vansinnigt!

• Irish

Vi har ingen direkt budget utan vi har bjudit de vi vill bjuda och bokat Hasselbacken, Hazeliussalen, för festen. Det vi har gjort sedan vi förlovade oss i augusti förra året är att spara allt vi kan varje månad. Vi har också fått bidrag från våra föräldrar. Det vi sagt är att vi får helt enkelt anpassa budgeten efter hur många gäster som säger ja, än så länge har ca 130 personer sagt ja och det ser ut som om vi har fått ihop pengarna vi behöver, men skulle det bli lite kort om pengar så skjuter jag till det som fattas och tar det från ev pengar vi får i present från gästerna.

• Gorgeousnes

Jag tycker Hasselbacken och Cirkus är samma sak men det är det ju inte haha. Gick just förbi där idag. Får slå dom en signal imorgon.

Vilken meny och vilken musik ska ni ha på Hasselbacken? Hur länge får man vara där?

• Morsian2011

Vi ska ha vår fest på Ekensdal i augusti nästa år. Helt grymt fint ställe nära vattnet och en stjänkock som vunnit OS och VM i kocklandslaget :)!

Rekommenderar verkligen!

Kul att läsa att vi är så många med större budget..

• uppochhoppa

Känns som det är "omöjligt" att komma under 100 000 - hur man ärn gör. Vi tittade på billigare alternativ med att förska hyra lokal och catera och köpa drickat själva först men med nästan 100 gäster blir det i princip samam peng som efter att jag förhandlade med ett ställe. Inte klart ännu - hoppas få allt på papper ikväll när vi besöker stället.

Idag köpte jag min klänning!
    Ävenom det är långt kvar så ver det lika bra att slå till nu när jag hittat "the one". Ligge runder starka bilder i mitt galleri - köpte den på bröllopssviten på sveavägen 51 och den är en Pronovias från 2010 års kollektion. Älskar den!!!

• Andreas flicka

Jag håller med, alla jag vet som har haft sitt bröllop med caterad mat, lokalhyra etc har ändå hamnat över 100 000 kr.

Fin klänning, du passar verkligen i den! De är verkligen trevliga på Bröllopssviten. Min klänning är en Melissa Sweet och finns i galleriet (tjejerna på bilderna är så klart inte jag utan blider jag hittat på nätet)

Svar på tråden Ni som med lite större budget?