• Morsian2011

Ni som med lite större budget?

Hej,

det är många som lyckas hålla sitt bröllop på 50 000 kr, och under alt. lite över. Vårt drömbröllop kommer med resan kosta över 200 000 kr. Då är det dock bröllop för 70 personer på ett alldeles fantastisk ställe med en stjärnkock bakom kastrullerna och vi kommer göra typ det vi drömt om alltid. Vore kul att få prata med er som har lite större budget, bara för att få tips osv.

• Svar på tråden Ni som med lite större budget?
  • Gorgeousnes

@Andreas flicka. Hoppas att du kan koppla av på din semester. Ja det är inte lätt att sova ensam. Jag brukar vara helt utmattad när min sambo kommer (om hon sovit borta) just för att jag inte sovit ordentligt.

Jag har också känt av denna stress med planering. Att man på två månader ska planera sitt livs fest för över 100 000:- känns som en utmaning ibland. Och jag har inte ens någon aning om hur min klänning ska vara.

• rosesarered

Vårt bröllop kommer med ALLT att hamna i dom siffrorna som nämns i tråden. (Kanske inte riktigt så stora pengar som några av er nämner) Dock är då verkligen minsta lilla öre vi spenderat på bröllopet inräknat. 

Vi ska inte alls vara i en fin och lyxig lokal. Tvärtom. Vi ska gifta oss ute på landet i en rackig lokal Inte alls lyxigt... Lokalen kostar oss 0 kronor...

Hur går det ihop kan man fråga sig..Det kostar pengar med catering, dryck, hyra bord& stolar (det är en tom lokal i nuläget) samt tyger som vi hyr till lokalen. Sen har vi lagt ner ganska mycket pengar på alla smådetaljer och valt en dyr fotograf. Många bäckar små...

• Gorgeousnes

Jag undrar vad har ni för musik i kyrkan och på festen?

Vilken fotograf har ni valt? Filmar ni bröllopet?

Har ni två toastmasters? Värdpar?

Var har ni beställt er bröllopstårta ifrån?

Vart gör ni ert hår och smink?

Behöver tips och råd är det dessutom i Stockholmsområdet ännu bättre :)!

Vad åker ni för transport?

• Thinkerbelle

Gorgeousnes skrev 2010-07-16 10:26:32 följande:
    Jag undrar vad har ni för musik i kyrkan och på festen? Vilken fotograf har ni valt? Filmar ni bröllopet? Har ni två toastmasters? Värdpar? Var har ni beställt er bröllopstårta ifrån? Vart gör ni ert hår och smink? Behöver tips och råd är det dessutom i Stockholmsområdet ännu bättre :)! Vad åker ni för transport?

Vi har inte bestämt allt enda, men i kyrkan hoppas vi at en av våre venner vil sjunga och spela gitar, da han er musiker.
    Vi har 1 toastmaster - värdskap er mina förelder (efter gammal skikk).
    Min kommande svärsyster er en jätteduktig konditor, så hon skal laga tårtan, hon jobbar på Tösse i Stockholm.
    Hår och smink - ingen aning! Tar gärna också tips:)
    Transport tror jag blir limousine - vi blir 6 stk: mig själv och min blivande man, mine to tärnor og hans to bestman

• Gorgeousnes

Supertack!

Oh en svägerska som jobbar på Tösse-bageriet går ju inte av för hackor :)!

Vart ska ni gifta er och vart är festen?

• Thinkerbelle

Vi venter på sista förslag, men det blir Krägga Herrgård, og vigsel i Djursholms kapell.. blir såå spennande:)

• Thinkerbelle

hur har det forresten gått med lokalletande för dig???

• Gorgeousnes

Ska kolla på en lokal ikväll klockan 18.00. Jag hoppas att det blir den. Tror att det blir så till 98% :)!

Hur har du gjort dina inbjudningskort?

• Thinkerbelle

Vi er inte såå nära i tid endå, så ingenting der är bestemd:)

inte länga kvar för dig - massa lycka till med lokalen ikväll:) fortell hur det går!

• Gorgeousnes

Haha! Ja dom flesta planerar ju sitt bröllop längre än tre månader haha.

PÅ måndag kan vi förhoppningsvis lämna inbjudnignarna till tryckeriet.

När gifter du dig?

Svar på tråden Ni som med lite större budget?