• Morsian2011

Ni som med lite större budget?

Hej,

det är många som lyckas hålla sitt bröllop på 50 000 kr, och under alt. lite över. Vårt drömbröllop kommer med resan kosta över 200 000 kr. Då är det dock bröllop för 70 personer på ett alldeles fantastisk ställe med en stjärnkock bakom kastrullerna och vi kommer göra typ det vi drömt om alltid. Vore kul att få prata med er som har lite större budget, bara för att få tips osv.

• Svar på tråden Ni som med lite större budget?
  • uppochhoppa

Tack Kattpoet... men nä, jag vill verkligen göra en härlig långresa. Jag jobbar på en övertalning.. ha, ha. Räknade ut att jag precis klarat mitt terminsmål på jobbet som ger 25 000 i bonus i augusti! sweet - det går till en resebudget tror jag!!!

Kanske new york + hawaii kan genomföras ändå.... :) Det är han nämligen med på, prinsen!

• Gorgeousnes

Hade tidigare i bestämt oss för Spegelsalen på Grandhotel. Efter möte med dom och kollat på lokalen så var allt super. Eftersom Grand är ett hotell så hade dom alkoholservering dygnet runt (vi vill ha en låååååååååång fest). Och vi skulle få hålla på efter tre bara vi förlade våra gästers rum runt kring Spegelsalen. Nu några månader senare så var det inte alls samma regler. Nu var det trixigt att bara få hålla på efter 1. Så vi frångick Grand och den vackra vackra Spegelsalen som jag har förälskat mig i.

Var igår och kollade på Annarella. Scandics festvåning. Där får man vara till 3 utan några problem. Men interiören var inte kul. Festvåningen ligger på entreplanet, det är 20 meter till hotellbaren där andra gäster sitter. Toaletten delas med hotellbaren. Saknar avskildheten och en vacker interiör. Ska gästerna hänga jackor så ska garderobiär betalas 250 pix i timmen. I deras paket ingår bröllopstårta. En extern konditor gör deras bröllopstårtor. För mig är det viktigt hur den smakar och ser ut. Det jag fick till svar var att gå ut och prova olika tårtor på olika konditorier så kunde vi sedan säga vilken vi tyckte smakade bäst. Min fästmö sa direkt lite skämtsamt. Prova tårtor nu mitt i sommarsäsongen och när man vill komma ner i vikt till brudklänningen. Inte har vi riktigt tid att springa på konditorier och proppa i oss tårtor.

Känner nu. Att om vi hyr en tom tom tom lokal så kan vi får inreda den precis hur vi vill. Och få en cateringfirma och den tårta vi vill va. Men det blir ju 1 miljon grejer att hålla koll på. Och det är mindre än tre månader kvar.

Tips emottages tacksamt.................känns lite uppgivet nu.

• Kattpoet

uppochhoppa, hoppas du kommer dit, annars så finns det ju månads kryssningar runt fjordar och balitkum. 

Och kommer du till hawaii, försök ta dig ut på en guidad tur till  kilauea, se bara till att ni har en bra guide och mycke vatten med er.

• Korallbruden

Vågar kvala in här också... Ringar, fotografen, klänning underhållningen och många vänner på festen ställde till det för oss

• uppochhoppa

Gorgeousnes skrev 2010-06-24 11:31:58 följande:
    Hade tidigare i bestämt oss för Spegelsalen på Grandhotel. Efter möte med dom och kollat på lokalen så var allt super. Eftersom Grand är ett hotell så hade dom alkoholservering dygnet runt (vi vill ha en låååååååååång fest). Och vi skulle få hålla på efter tre bara vi förlade våra gästers rum runt kring Spegelsalen. Nu några månader senare så var det inte alls samma regler. Nu var det trixigt att bara få hålla på efter 1. Så vi frångick Grand och den vackra vackra Spegelsalen som jag har förälskat mig i. Var igår och kollade på Annarella. Scandics festvåning. Där får man vara till 3 utan några problem. Men interiören var inte kul. Festvåningen ligger på entreplanet, det är 20 meter till hotellbaren där andra gäster sitter. Toaletten delas med hotellbaren. Saknar avskildheten och en vacker interiör. Ska gästerna hänga jackor så ska garderobiär betalas 250 pix i timmen. I deras paket ingår bröllopstårta. En extern konditor gör deras bröllopstårtor. För mig är det viktigt hur den smakar och ser ut. Det jag fick till svar var att gå ut och prova olika tårtor på olika konditorier så kunde vi sedan säga vilken vi tyckte smakade bäst. Min fästmö sa direkt lite skämtsamt. Prova tårtor nu mitt i sommarsäsongen och när man vill komma ner i vikt till brudklänningen. Inte har vi riktigt tid att springa på konditorier och proppa i oss tårtor. Känner nu. Att om vi hyr en tom tom tom lokal så kan vi får inreda den precis hur vi vill. Och få en cateringfirma och den tårta vi vill va. Men det blir ju 1 miljon grejer att hålla koll på. Och det är mindre än tre månader kvar. Tips emottages tacksamt.................känns lite uppgivet nu.

Har ni kollat cedergrenska tornet?
    Var på bröllop där förra året. Fint - men lite er rustik stil. Eller grand hotel Saltsjöbaden? Det verkar många förälska sig i!

På Villa ludvigsberg kanman catera, tjejen som har cateringen där ( tror inte man måste ha henne dock) är duktig. www.christinsbrollop.se  tror jag det är, annars googla på villa ludvigsberg- ligger fint på Mariaberget- avskilt men i stan!

• Gorgeousnes

Cedergrenska Tornet verkar så mörkt. Å Grand Saltsjöbaden har jag enbart hört dåligt från. Allt från otrevlig personal eller att stället håller på att ruttna sönder. Har släktingar som bodde där tidigare i år dom belv besvikna.

Har tittat lite på Ludvigsberg men inte ringt än.

TACK!

• MabCar
    Gorgeousnes skrev 2010-06-24 13:44:58 följande:
    Cedergrenska Tornet verkar så mörkt. Å Grand Saltsjöbaden har jag enbart hört dåligt från. Allt från otrevlig personal eller att stället håller på att ruttna sönder. Har släktingar som bodde där tidigare i år dom belv besvikna. Har tittat lite på Ludvigsberg men inte ringt än. TACK!
    Kolla med Säby Säteri, där ska vi vara. Dock får man inte ta med sig egen mat Lycka till!
  • uppochhoppa

Djursholms slott finns också, men det var också lite mörkt, och mindre än cedergrenska. Upplevde inte det som  mörkt på cedergrenska, men möjligen att dukningen var lite konstig, de använder sig av väldigt gamla tallrikar - sådär medeltidsstuk. Det är nog inte vad ni tänkt er när jag tänker efter. Men maten där var fin!

Tråkigt att du hört så illa om saltsjöbaden, har kompisar som gifter sig där nu i juli...

• Gorgeousnes

Djursholm har jag ringt till men hon är aldrig inne. Säby ser fint ut. Men jag diggar ju inte allmoge stilen med snirkliga trästolar och träpanel på väggarna. Men jag gillade ett av deras bröllopspaket med fri bar :)!

Jag känner på mig att jag blir mer och mer bridezillaaktig.

Ja annars hade Saltsjöbaden var ett bra alternativ. Har även läst om dom på tripadvisor (dock när det gäller hotelrum vilket inte alls var bra). Det är ju en anledning till varför dom blev uteslutna ur SAS-kedjan.

Jag är väldigt tacksam för alla tips :)!

• MrsMuffin

Vi skall vara på Stadshotellet här i stan. Har inte haft ngn budget direkt utan bokat och köpt lokal, klänning, ring etc efter vår förmåga eller hur man säger. Hade en ganska klar bild av hur vi ville ha det och så hoppas vi det blir hehe.

Min kille jobbar i Norge och själv jobbar jag samt pluggar vilket gör att vi inte har tid att ordna allt själva. Har dessutom två små barn. Var värt att betala extra för att överlåta vissa saker på andra.

När gifter ni andra er??

Svar på tråden Ni som med lite större budget?