• Morsian2011

Ni som med lite större budget?

Hej,

det är många som lyckas hålla sitt bröllop på 50 000 kr, och under alt. lite över. Vårt drömbröllop kommer med resan kosta över 200 000 kr. Då är det dock bröllop för 70 personer på ett alldeles fantastisk ställe med en stjärnkock bakom kastrullerna och vi kommer göra typ det vi drömt om alltid. Vore kul att få prata med er som har lite större budget, bara för att få tips osv.

• Svar på tråden Ni som med lite större budget?
  • Grodfrun

uppochhoppa skrev 2010-06-28 15:40:52 följande:
    Känns som det är "omöjligt" att komma under 100 000 - hur man ärn gör. Vi tittade på billigare alternativ med att förska hyra lokal och catera och köpa drickat själva först men med nästan 100 gäster blir det i princip samam peng som efter att jag förhandlade med ett ställe. Inte klart ännu - hoppas få allt på papper ikväll när vi besöker stället. Idag köpte jag min klänning! Ävenom det är långt kvar så ver det lika bra att slå till nu när jag hittat "the one". Ligge runder starka bilder i mitt galleri - köpte den på bröllopssviten på sveavägen 51 och den är en Pronovias från 2010 års kollektion. Älskar den!!!

Fin klanning! Jag ska ocksa ha en fran Pronovias.
    Om ni gifter er i kyrkan, vad ska du ha over axlarna?

• Grodfrun

Gorgeousnes skrev 2010-06-27 20:58:38 följande:
    Jag tycker Hasselbacken och Cirkus är samma sak men det är det ju inte haha. Gick just förbi där idag. Får slå dom en signal imorgon. Vilken meny och vilken musik ska ni ha på Hasselbacken? Hur länge får man vara där?

Forvisso, men de ligger ju mittemot sa.. ;)
    Vi valde mellanalternativet (de har tre paket att valja pa). Musiken far man fixa sjalv, men de har folk de rekommenderar som man kan boka, de har namligen ingen anlaggning, sa den dj man bokar maste kunna ordna med egna hogtalare, forstarkare, ev 'discoljus' osv. Vi valde att boka via ett foretag som vi hittat sjalva, inte den de rekommenderade av den simpla anledning att den de rekommenderade stavade fel pa mitt namn fastan jag ju mailat dem sa de borde ju uppenbarligen ha namnet mitt framfor nasan ;) Lite fanigt av mig kanske, men san ar jag!
    Det ingar personal fram till klockan 01.00 har jag for mig, men man kan halla igang langre mot timavgift.

• Gorgeousnes

@Grodfrun det där med stavfelet på ditt namn är precis något som jag skulle kunna göra och min sambo ska vi inte tala om det är standard för henne haha.

Om dom inte får mig som kund att känna sig speciell så går det bort.

Nu lutar det åt en tältlösning för oss. Väntar på offert från personen med gräsmattan haha.

Tält med golv bord stolar linneservetter termosar kyl ljuskronor dukar bestick och tallrikar och glas och koppar montering frakt och disk för 28000:- det tycker jag var ok. Då kommer vi att få det som vi vill.

Det norska och danska kronprinsbröllopen har varit i tält och jag är en sån rojalist haha.

Sedan kan man välja till linning som gör att dom draperar innertak och väggar med vitt tyg :)!

• Mumin123

Vet inte om vi precis har nån större budget, men visst - kanske med tanke på att vi blir max 40 pers så. Har middagen på restaurang/hotell, som väl blir den största posten efter ringen. Ingen bröllopsresa inräknad i budgeten heller - för den får vi ta senare.. Men skulle tro vi hamnar på en 120 ' - 130 '. Vi vill inte ha nåt stort bröllop, däremot är det viktigt med god middag samt det som blir kvar - ringar och foton då framförallt.

• viigifteross

Morsian2011 skrev 2010-06-22 21:39:10 följande:
    vad kostar kalles kablar? verkade jättekul!

Vi hade showgruppen Kalles Kablar när vi gifte oss för ett tag sen. Det showade om oss i två sett under själva middagen, efter att tagit reda på en massa fakta om oss genom att intervjua oss och våra nära. De la ner en massa tid och var super professionella. Showen om oss var så mitt i prick, hur kunde de veta allt om oss och leverera det i en super rolig show? Alla våra gäster var mållösa det gjorde hela festen. Vi fick en super härlig rolig stämning. Vi var smarta och filmade hela showen och nu har vi den som ett minne och kan återuppleva den roliga showen! Jag tycker att kalles Kablar är extremt prisvärda tänk allt jobb det gör! De sjöng dessutom under själva vigseln det ingick i priset, Vi rös då när en av Killarna i gruppen sjöng Mot okända hav. Lycka till med ert bröllop

• Gorgeousnes

Kalles Kablar är supveräna har jobbat med dom och dom är verkligen jättetrevliga.

Det är helt UTOPISKT medn det verkar som vi har fått en lokal ska kolla på den på fredag.

Har hittat ett tryckeri med till inbjudningarna.

Undrar nu.

Vad ska ni ge i morgongåva om ni ska ge någon? Secret box är inte min grej. Funderar på en klocka men känns så förutsägbart.

• Thinkerbelle

Gorgeousnes - såå bra! Vilket lokal?

Hurra - så flott at det gikk i boks før du skulle på ferie:)

• MrsMuffin

Jag vet inte än vad vi hamnar på, men om man räknar in bröllopsresan (Thailand i vinter med barnen) hamnar vi på runt 200,000 kr och uppåt. Vi hade räknat med ett dyrt bröllop, men f-n vad det drar iväg när man väl är igång. ;) Ibland känner jag att "shit, är det verkligen värt detta??", det får vi veta när Dagen D är här...lite drygt två veckor kvar.

• Andreas flicka

Ojoj, bröllopsplanering är INTE en dans på rosor. I alla fall inte emellanåt. Min BM är dessutom på roadtrip I Europa med sina vänner, han åkte i torsdags. Det betyder att jag inte har sovit ordentligt sedan dess. Har så svårt att sova utan honom...

Har fått jobba stenhårt några dagar nu med att fixa hotell, kolla resor etc. åt de gäster som kommer utomlandsifrån. Idag var ett enda stort kaos. Ringde till mamma och bara grät - så töntigt. Fattar inte var all press kommer ifrån. Började dessutom nästan att gråta på ICA då jag skulle skicka iväg tyg till Irland eftersom jag har hittat ett företag där som gör en sådan bolero som jag vill ha, de ska sy den åt mig - när det visade sig att frakten till Irland var 235 kr, kände jag hur det brände bakom ögonlocken. Åker dessutom utomlands imorgon i en vecka och blev klar med tvätt/mangling/packning nu. Är helt slut. Har inte hunnit städa lägisen (hatar att komma hem till ett städat hem) eller något sådant.

När jag kommer hem blir det till att ta tag i vigsel- och festprogrammen. Just nu är jag inte så sugen...

• Petrah

Stor budget och stor budget.. allt är ju relativt

Vår slutnota med allt inräknat; Ringar, kläder, 5 veckors bröllopsresa, bröllopsfest för 70 personer på restaurang kanske slutar någonstans i området 280-300 fina laxar... Hua, så mycket pengar!

Trevligt med en sådan här tråd! All heder till de som fixar ett underbart bröllop och fest på 20', för tro mig när jag säger att vi inte skulle kunna lyckas med det, haha!

Svar på tråden Ni som med lite större budget?