• Morsian2011

Ni som med lite större budget?

Hej,

det är många som lyckas hålla sitt bröllop på 50 000 kr, och under alt. lite över. Vårt drömbröllop kommer med resan kosta över 200 000 kr. Då är det dock bröllop för 70 personer på ett alldeles fantastisk ställe med en stjärnkock bakom kastrullerna och vi kommer göra typ det vi drömt om alltid. Vore kul att få prata med er som har lite större budget, bara för att få tips osv.

• Svar på tråden Ni som med lite större budget?
  • Thinkerbelle

Inte för i juni 2011, så långt kvar - men det er nu enda på tid at få dom stora detaljena på plats, så blir det mindre stress:)

• rosesarered

Gorgeousnes,

Vi har solist som kommer att sjunga tre låtar på vigseln. Övrig musik från cd-skiva, då vi gifter oss utomhus.

Fotograf - Alicia Swedenborg. Jättegullig och jordnära tjej som tar helt magiska bilder! Har tagit provbilder med henne så jag är helt säker på att vi kommer att få bra bröllopsbilder.

Vi har toastmaster och toastmadame. Värdpar är vi själva.

Tårta har vi beställt från Chokladfabriken. 

Smink och hår fixar Emma Nors. Vet inte hur resultatet blir än, får återkomma efter bröllopet.

Ingen specifik transport eftersom vår festlokal ligger så nära vigselplatsen.

• Andreas flicka

Jag undrar vad har ni för musik i kyrkan och på festen?

Ingång: Brudmarsch från Mora

Utgång: Birkalåten eller Menuet Githique (har inte riktigt bestämt ännu)

Musik i kyrkan: En tjej och kille ska sjunga duett till gitarr. Come what may  (från Molin Rouge) samt Någon däruppe men CajsaStina Åkerström

Vi har DJ och håller som bäst på att göra playlists med låtar vi gillar, som vi sedan ska sända till honom. Det blir dancehit maina - dvs 80-tals hits, 90-tals hits, hits från idag, allt från don't you want me baby, till Infinity 2009, massa hip hop hits nya som gamla. Vi är inga ballad/trubadur älskare i den här lilla familjen utan gillar bra dansmusik (inte boten anna).

Vilken fotograf har ni valt? Filmar ni bröllopet?

Vi har valt Rafoto eftersom jag sett rekommendationer här på BT samt andra referenser. Har kollat på Smallpigart också men jag kände att jag inte kunde motivera det höga priset. Hon tar dock fantastiska bilder. Richard Andersson som han heter har fina bilder på sin hemsida. Ska föröka få en kusin att filma bröllopet, men en liten kamera.

Har ni två toastmasters? Värdpar?

Vi har en toastmaster, min BM:s bror, värd är den som är bröllopsansvarig på Rånäs

Var har ni beställt er bröllopstårta ifrån?

Rånäs gör tårtan

Vart gör ni ert hår och smink?

Rånäs har en frisör/sminkös som ska fixa mig. BM fixar sig själv - han ska inte sminka sig eller nåt sådant.

Behöver tips och råd är det dessutom i Stockholmsområdet ännu bättre :)!

Vad åker ni för transport?

Ingen särskild transport, marskalken kör oss i sin bil - Den kommer ändå inte att synas.

• Gorgeousnes

Vad glad jag blir att höra hur ni ska ha det. Har segt internet denna vecka så korta svar.
    Hämtade våra inbjudningar i fredags från tryckeriet satte på frimärken med vigselringar och skickade ivøg dom.
    MIn sambo har bokat provsmakning på Chokladfabriken. Har ni några erfarenheter dørifrån?
    Ni får gørna gå in i mitt bildgalleri och titta på min klønning. Jag vill väldigt gärna ha den. Men vill inte ha något över axlarna. Hur mkt kan en sömmerska ändra?

• Thinkerbelle

Andreas Flicka: Vi skal nog ha SmallPigArt som fotograf - tycker hon är jätteduktig! Skal ha möte med henne när vi konner til Stockholm om ca 1 vecka:)

• uppochhoppa

Vi gifter oss på sundbyholms slott i februari 2011. Fotograf: emma Sandström www.adorablemoments.se under hela dagen och kvällen. Delar värdskapet med båda våra föräldrapar. Toastmasters blir två av våra nära vänner, hoppas de tackar ja! ( annars två andra) Musik: annies song som ingångslåt. Kärleken förde oss samman är en av tre solosånger. Kompisar spelar och sjunger. Smink, hår och blommor ännu ej klart.

• uppochhoppa

Skriver från iphone, svårt med utrymmet... Musik på kvällen är oklart, band vore härligt men pengarna... Tårtan görs av slottets konditor. Vi har vigseln på slottet, borgerligt, och får kanonsalut och röd matta! Funderar på att släppa upp lyktor i vinternatten! Svårt men kul med alla val man har att göra, jag funderar nu över örhängen, ska nog inte ha halsband och vill därför ha lite maffigare örhängen. Tips!? De kan vara billiga eller halvsura, men ej över 1500 kr.

• uppochhoppa

Skriver från iphone, svårt med utrymmet... Musik på kvällen är oklart, band vore härligt men pengarna... Tårtan görs av slottets konditor. Vi har vigseln på slottet, borgerligt, och får kanonsalut och röd matta! Funderar på att släppa upp lyktor i vinternatten Svårt men kul med alla val man har att göra, jag funderar nu över örhängen, ska nog inte ha halsband och vill därför ha lite maffigare örhängen. Tips!? De kan vara billiga eller halvsura, men ej över 1500 kr.

• uppochhoppa

Ha ha, halvdyra skulle det ju va! Klänningen kommer från pronovias, finns under starka bilder i galleriet. Håller ni med om att jag ska skippa halsband? Ska ha rejäl håruppsättning och satsar på det istället för slöja.

• Andreas flicka

Uppochhoppa

Jag tycker det är fint utan halsband. Jag kommer nog inte heller att ha halsband utan skulle gärna vilja ha ett par carmoséörhängen (ni vet sådana som har en större sten i mitten och flera små runt om) - antigen med en grön turmalin i mitten eller någon vit halvädelsten.

Vad ska du ha för uppsättning?

Svar på tråden Ni som med lite större budget?