Jag undrar vad har ni för musik i kyrkan och på festen?
Ingång: Brudmarsch från Mora
Utgång: Birkalåten eller Menuet Githique (har inte riktigt bestämt ännu)
Musik i kyrkan: En tjej och kille ska sjunga duett till gitarr. Come what may (från Molin Rouge) samt Någon däruppe men CajsaStina Åkerström
Vi har DJ och håller som bäst på att göra playlists med låtar vi gillar, som vi sedan ska sända till honom. Det blir dancehit maina - dvs 80-tals hits, 90-tals hits, hits från idag, allt från don't you want me baby, till Infinity 2009, massa hip hop hits nya som gamla. Vi är inga ballad/trubadur älskare i den här lilla familjen utan gillar bra dansmusik (inte boten anna).
Vilken fotograf har ni valt? Filmar ni bröllopet?
Vi har valt Rafoto eftersom jag sett rekommendationer här på BT samt andra referenser. Har kollat på Smallpigart också men jag kände att jag inte kunde motivera det höga priset. Hon tar dock fantastiska bilder. Richard Andersson som han heter har fina bilder på sin hemsida. Ska föröka få en kusin att filma bröllopet, men en liten kamera.
Har ni två toastmasters? Värdpar?
Vi har en toastmaster, min BM:s bror, värd är den som är bröllopsansvarig på Rånäs
Var har ni beställt er bröllopstårta ifrån?
Rånäs gör tårtan
Vart gör ni ert hår och smink?
Rånäs har en frisör/sminkös som ska fixa mig. BM fixar sig själv - han ska inte sminka sig eller nåt sådant.
Behöver tips och råd är det dessutom i Stockholmsområdet ännu bättre :)!
Vad åker ni för transport?
Ingen särskild transport, marskalken kör oss i sin bil - Den kommer ändå inte att synas.