• Morsian2011

Ni som med lite större budget?

Hej,

det är många som lyckas hålla sitt bröllop på 50 000 kr, och under alt. lite över. Vårt drömbröllop kommer med resan kosta över 200 000 kr. Då är det dock bröllop för 70 personer på ett alldeles fantastisk ställe med en stjärnkock bakom kastrullerna och vi kommer göra typ det vi drömt om alltid. Vore kul att få prata med er som har lite större budget, bara för att få tips osv.

• Svar på tråden Ni som med lite större budget?
  • MabCar
    Gorgeousnes skrev 2010-06-24 21:53:14 följande:
    Djursholm har jag ringt till men hon är aldrig inne. Säby ser fint ut. Men jag diggar ju inte allmoge stilen med snirkliga trästolar och träpanel på väggarna. Men jag gillade ett av deras bröllopspaket med fri bar :)! Jag känner på mig att jag blir mer och mer bridezillaaktig. Ja annars hade Saltsjöbaden var ett bra alternativ. Har även läst om dom på tripadvisor (dock när det gäller hotelrum vilket inte alls var bra). Det är ju en anledning till varför dom blev uteslutna ur SAS-kedjan. Jag är väldigt tacksam för alla tips :)!
    Några andra förslag:

Vår Gård i Saltsjöbaden

Grünewaldvillan i Saltsjöbaden

Tullgarns slott i Torsa

Ulriksdals slott i Solna

Sjöfartshuset i Stockholm

van der Nootska Palatset i Stockholm dock vet jag att de har träpanel på väggarna

• Pyttsan

Vi gifter oss först 2011 eller 2012, just för att hinna spara och planera allt. Största budgetposterna är utan tveka stället. Vi ska hyra en stugby och fira hela helgen med vänner och familj. Proffskock och allt ska vara ekologiskt och närproducerat. Samt ett band som spelar.

Däremot vill jag ha en begagnad klänning och han har en frack så där blir kostnaderna mindre. Ringen blir inte heller dyr, jag vill ha en sten till i min förlovningsring, går väl på ca 2-4000.

Mitt under högsäsong blir det dyrt, men eftersom vi bor utomlands och vill gifta oss med familj och vänner och göra det till livets fest, så måste vi förlägga bröllopet till semestern. Därför är det bra med 1-2år att planera också. Vi ska runt och kika på ställen i sommar. De bokas upp mer än 1 år på förhand..

• Minstoradag

Skönt att se att det är flera som har en hög kostnad =) Vi ligger på ca 130.000 utan bröllopsresa och då tycker jag att jag andå har räknat lågt på vissa saker...

Men men kosta vad det vill detta gör jag bara en gång! =)

• Gorgeousnes

@MabCar

Tusen tack!! Betyder massor.

Vår vigsel är den 11:e september och ingen lokal och inga inbjudningskort har gått ut. PANIK!!

• summer2011

Hej! jag hoppas också in här!
    Vi ska gifta oss nästa sommar (Här i göteborg) Allt som allt kommer bröllopet gå på ca 170 000 kr för 300 pers. Vi har anlitat en catering som kommer att ha hand om dekorationer, mat, all dricka och dukning+porslin. Lokalen vi hyr är tom (finns endast bord och stolar).

Vi är sugna på att åka på en Carribbean cruise och kollar runt lite, känner att det är bättre att vara ute i god tid.
    Är det någon som varit på hawaii? Har kollat lite på det men de verkar svårt att hitta bra resor dit...:/

• Nordiskbrud

Gorgeousnes -

har du kollat Hasselbacken på Djurgården? Det är ju så vackert, och maten var kanon när jag var där på bal för några år sedan. Miljön och lokalerna är ju fina och övernattningsmöjligheter finns ju för gästerna. Vi hade fördrinken på båt som körde runt på vattnet runt Stockholm och så landade vi på bryggan nedanför Haselbacken, en liten stråkkvartett spelade under tiden. Mycket stämmningsfullt och ett litet tips. (Hade vi gift oss i Stockholm hade detta varit ett aternativ för oss  ).

http://www.restauranghasselbacken.com/festvaning/brollop.aspx

• uppochhoppa

ja! Hasselbacken är jättefint - kolla det!

• Gorgeousnes

Ja Hasselbacken har jag kollat. Jöback gifte sig där igår. Dom skulle ringa tillbaka men det gjorde dom ju inte. Får jaga dom igen.

• Cylt

Vi kom precis hem från Grand i Saltsjöbaden.
    Det var ett bröllop där igår, och omgivningarna är fina - absolut, men hotellet håller inte måttet, tycker jag. Jag skulle inte vilja ha min bröllopsfest där.

Sjöfartshuset hade vi länge som alternativ. Ring och hör med dem, de som vi träffade där var kanontrevliga.
    Annars Rosendahl eller Hotell J i Nacka kanske?

Gorgeousnes skrev 2010-06-24 13:44:58 följande:
    Cedergrenska Tornet verkar så mörkt. Å Grand Saltsjöbaden har jag enbart hört dåligt från. Allt från otrevlig personal eller att stället håller på att ruttna sönder. Har släktingar som bodde där tidigare i år dom belv besvikna. Har tittat lite på Ludvigsberg men inte ringt än. TACK!

• Gorgeousnes

Menar du Rosendahls Wärdshus?

Sjöfartshus är så lågt i tak och så mycket knopar och mässing. Inget som speglar mig och min sambo tyvärr :(.

Dalarö Skans ser kul ut någon som vart där.

Tråkigt med Saltsjöbaden hoppas att dina vänner var glada iaf :)!

Svar på tråden Ni som med lite större budget?