• Morsian2011

Ni som med lite större budget?

Hej,

det är många som lyckas hålla sitt bröllop på 50 000 kr, och under alt. lite över. Vårt drömbröllop kommer med resan kosta över 200 000 kr. Då är det dock bröllop för 70 personer på ett alldeles fantastisk ställe med en stjärnkock bakom kastrullerna och vi kommer göra typ det vi drömt om alltid. Vore kul att få prata med er som har lite större budget, bara för att få tips osv.

• Svar på tråden Ni som med lite större budget?
  • MabCar

Vår budget ligger en bit över 100 000. Vi kommer att vara på Säby Säteri med 50 gäster . Gifter oss i oktober i Ingarö kyrka. Till underhållning kommer vi att ha Kalles kablar, de är helt underbara, har någon sett dessa? Vår fotograf är en känd skidfotograf som är vän till min sambo, det blir hans present till oss. Klänningen är viktig även för mig dock så betalade mina föräldrar min. Ibland känns det lite läskigt att lägga så mycket pengar på en stor fest

• Gorgeousnes

Kalles Kablar är fantastiska och urtrevliga hela gänget. Ska dom göra personliga texter om er?

• Morsian2011

vad kostar kalles kablar? verkade jättekul!

• uppochhoppa

Vi har försökt hitta billiga alternativ, men när man började räkna på allt för att vara i billigare lokaler så blev det snart samma kuvertkostnad trots allt. Just nu funderar jag mycket på resan, det är det enda som känns som ett blankt kort - vet dock att vi inte vill åka till typ maldiverna elelr så, då kommer vi dö av tristess på en sanddyna, det passar inte oss alls.

Har ett dilemma där att jag gärna åker fyra veckor, men till billiagre ställen och reser runt lite, har inte gjort någon sådan längre resa än två veckor ( vill vara borta 4) medan mannen har rest jorden runt och inte känner för en sådan tripp. Hm, svårt att få ihop det känns det som. Jag vill ta chansen och han är less på malaysia etc... Åker i juli nästa år även om bröllopet är i februari så vi hinner ju. New york + hawaii lockar  - men budgeten sätter faktiskt stopp någonstans,,,

• CoA2010

Vad synd att inte denna tråd fanns för några månader sen när jag höll på att planera! Jag gifte mig den 12 juni i år och kände inte igen mig riktigt i de andra budgetarna som fanns i de andra trådarna... Vi gifte oss på Häringe, som jag verkligen kan rekommendera! Det var en helt underbar dag och det kändes skönt att vara på ett ställe där de är proffsiga, serviceinriktade och där man köpt ett helhetspaket och inte behövde fixa med en massa saker själv i sista sekund! Om ni har frågor gällande Häringe kan jag svara så gott jag kan! (trots att jag troligen kommer hänga här betydligt mindre nu när jag är fru! )

• Gorgeousnes

Sov ni över på Häringe slott? Hur gjorde ni med bar och vickning?

• MaddeåMats

Hej hej!
    Vi har en budget på ca 100 000kr, exklusive bröllopsresa, vi räknar med att vi blir ca 40 pers.
    Å andra sidan kommer vi göra inbjudningarna och festprogrammen själva, tycker om att pyssla
    Visst blir det favors till gästerna och jag håller med om att det känns lyxigt med en fin lokal och med personal som fixar mat/servering osv.
    Och fotografen kommer vara med oss sk. hela dagen, har läst här i forumet att det oftast är det de flesta brudpar saknar, bra bilder från festen!

Har någon några roliga detaljer att dela med sig av som förgyller dagen?

• uppochhoppa

vi kör också foto hela dagen - en av de bästa investeringarna känns det som!

tips... se till att få allting skriftligt på ett jkontrakt med lokalen ni väljer, så skönt att kunna luta sig mot det och bara koppla av på dagen d - åka till stället i tid och lämna över material de behöver till dukning... ja, sånt är mina tips!

• Slottsbröllop

Vad brukar man räkna in i bröllopsbudgeten? Min blivande vill även räkna in förlovningsringarna och "fickpengar" till resan men då sa jag stopp : )

Vi lägger mest pengar på kuverten 1595 per person, bröllopsresan, fotograf (halvdag)och ringen.

• Gladiolus

Kul!
    Vår budget ligger på 150-170000 och då är visserligen resan inkulderad, men annars inget extra vagant , har 111 gäster.

Men kan verkligen rekomendera att om man har råd och kan ta hjälp av ett proffs med planeringen och lämna in festprogram till tryckeri, det tar mer tid än vad man tror och det blir stressigt på slutet.
    Själv gifter jag mig den 3:e juli och inser att vi skulle ha tagit hjälp tidigare för att kunna njuta den sista tiden.
    Vi har gort det mesta själva just för att jag tycker om att pyssla har gjort mkt förut men inser nu att när det gäller än själv så är det inte bra att vara för dukitg ;)

Hoppas ni får kul på vägen =)

Svar på tråden Ni som med lite större budget?