Inlägg från: Fjällbruttan |Visa alla inlägg
  • Fjällbruttan

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Hallå, gissa vem som vaknade så fort jag gick in här
    Snart bajsar väl nåt av barnen också....

Ninnis, du ska INTE masseras på ländryggen och låren, det var de benhårda med på min massageterapeututbildning (jisses vilket ord) det finns nämligen områden där som du kan röra om ordentligt i och snabba på tex mens, så det området är no no under graviditetens första trimester.

Lanovia, HEJ
    Du verkar ha lika fullt upp som jag

Blomman, tack för uppdatering via sms, du är guld värld!
    Fast stora I undrade varför jag började böla (som hon uttryckte det) på Ica...
    För att jag är så jäkla glad!!! (för er som undrar var det messet om att Ninnis plussde!)

Flamman, kram kram och åter kram!!

• Fjällbruttan

Daa!!!
    Underbara snälla du!!!
    Du och maken är så gulliga, tack för blomstercheckarna!!

Min make flinade och sa: Jaha, mer orkidéer antar jag?!
    Jajamen

Tack tack tack och åter tack!!

• Fjällbruttan

Måste bara berätta att det blev lite roligt när vi var borta och jag slapp vara hemma ett tag, det var skönt med en paus från varandra! Men på söndagen klättrade maken upp på traktorn för att byta en lampa i saftblandaren, halkar på den sluttande motorhuven och trillar ner.. Han lyckas få benet mellan trac-liften(den som lyfter skopan) och motorhuven, men gör nån slags volt så han klarar benet men landar på ansiktet som numera har rätt många färger på ena sidan och ett igenmurat öga....... Senare erkände han att han kommit på att han nog varit medvetslös ett tag också, för han hittade en massa blod på marken, men när han kom in och skulle kolla sig i spegeln blödde det ingenstans, mao var han borta ett tag. Det som gladde mig var att av slaget i skallen fick han en knäpp så när vi kom hem möttes vi av marschaller redan 3 km från huset och så var det marschaller på hela uppfarten... han lös vägen hem för oss!!! Jag blev alldels varm i hjärtat!! Och han mår lite bättre och är jätteglad över att vi är hemma igen, och jag är glad över att vara hemma, så just nu är allt på topp, förutom en snorig Groda, men det gör inget!

• Fjällbruttan

Ehhh.. och vart försvann styckesindelningarna???

• Fjällbruttan

passionsblomman skrev 2010-10-27 14:45:57 följande:
    Lanovia, tja, eller så bara skiter ni i att skydda er, lever era liv och behöver kanske inte ens tänka nå´ vidare på allt det där, utan resten av livet tar upp allt space. Det är nog bara bra!

Bra förslag, börja i alla fall med det, för det ska ju faktiskt vara lite roligt att göra barn!
    Om man har möjligheten vill säga

• Fjällbruttan

Nu ska jag försöka läsa ikapp så jag hittar länken till Elise

• Fjällbruttan

Panzerfaust skrev 2010-10-24 22:09:48 följande:
    www.youtube.com/watch Arg som ett bi...

Gullunge, så fin!!
    Och tack snälla ni som delar med er!!

Så liten och så långa fingrar!

• Fjällbruttan

Jag förstod att det skulle finnas kloka kvinnor här inne som förstod det positiva med en och annan smäll mot skallen på truliga makar

Det positiva med att inte vara hemma när det hände är också att jag slipper höra från alla lustigkurrar att det är jag som klippt till honom!
    Är en sak som jag är förundrad över, har en karl blåöga så är det kärringen som dragit till, har en kvinna blåöga undrar men hur hon klantat sig...
    Hmm.. tabu att tala om kvinnomisshandel eller??

• Fjällbruttan

Fru sy skrev 2010-10-27 15:13:40 följande:
    Vet ni vad jag gjorde mer när jag var i stan?!? Jag var och smygkollade på barnvagn, första gången och så häftigt!! Har längtat efter det länge. Nu tror jag att jag är ganska säker på vad jag vill ha för modell... får se om mannen tycker samma sen, men det tror jag! Magen har börjar synas ordentligt nu, så det kändes inte ens konstigt att titta på vagn. Har bestämt mig för att jag skall försöka njuta nu!!!

Fru Sy, vad kul att du börjat kolla lite på barnvagn
    Finns ju millioner modeller, så det gäller verkligen att hitta en som passar din livsstil.
    Jag har jättedäck, stålkorg under och så en "vanlig" vagn utan roterbara hjul, funkar bra i snö och elände som vi har här.

Syrran har en liten vagn, roterbara framdäck, och bara en insats i sittdelen och det funkar jättebra i stan

Hoppas du orkar gå på syjuntan ikväll, vara att slippa se sina egna väggar kan vara skönt!

Kram

• Fjällbruttan

NU har jag läst ikapp

Jag har skrattat, gråtit, morrat och nickat igenkännande!

Fru Bygg, tack för att du delar med dig, för det är skönt att höra att man inte är ensam om knasiga svÅrföräldrar!
    Har svÅrfar här just nu men som tur var är kom maken hem från jobbet så jag gömmer mig bakom datorn

Skönt också att höra att lillans hjärta slår som det ska

Lanovia, klokt att ta hjälp! Maken insåg att han inte skulle hinna städa då vi var borta så han bytte med sin kusin, hon har fått hö kört med traktorn så hon fick städa här

Blomman, håller tummarna för fina äggblåsor och många fina ägg!!
    Vilken pärs med alla prover och Vul och sprutor!

Fru E, hoppas att din ruvning kommer att resultera i ett stort FETT +

Daa, må du vinna kampen mot FK... och ursäkta en förvirrad fråga, men vad jobbar du med egentligen? Förmodligen vet jag det men minns inte....

Är så mycket mer jag skulle kommentera men är helt blåst i hjärnan, snor-Signe har bott på mamma idag, så när hon sov läste jag ikapp.,, men nu är det dags att laga middag.
    Idag blir det kokt älgkött med potatis och lingon... kokade kött till köttsoppa men det blev så mycket kött så vi får äta en omgång innan jag meckar soppa

Kramar till er alla

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans