Inlägg från: Fjällbruttan |Visa alla inlägg
  • Fjällbruttan

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Tjipp!!
    Hemma..... efter en låååång semester med ett underbart dygn hos Blomman!
    Wow, vilket hus och vilken underbar familj som befolkar det

Ska läsa ikapp nån gång... kom hem med två matförgiftade/magsjuka?? och en vild bebis och två vilda som vill/ inte vill gå skolan!

Har saknat er alla!

Kram

• Fjällbruttan

Hej!!

Jag har saknat er!!!
    Men inte orkat...
    När vi kom hem från semestern blev hela huset ett sjukläger, alla spydde utom jag och Signe...
    Sen har det varit skolstart, jag har mått skit psykiskt för att jag är så trött och psykiskt för at jag är så trött.. sak samma alltså, flimmer för ögonen, huvudvärk, magkatarr osv.. och hela skiten toppas med att gubben har varit helt ego så det bara visslar om det! Funderade faktiskt ett tag på om det inte skulle vara skönare att leva ensam, då VET jag att jag ska göra ALLT.. Tycker man att man är helt jävla fantastisk bara för att man lyckas ta sig tid att plocka kantareller en dag med familjen är det lite snett...

Allt har rett upp sig men jag är fortfarande rätt mör..
    Men jag har roat mig också, bakat en fyravånings bröllopstårta som levererades igår och brudparet var mycket nöjda

Hoppas allt är bra med er, ska försöka återvända till världen i veckan, är ensam då eftersom gubben är borta och jagar, ska bli skönt, jag och stora tjejerna ska se på film varje kväll

Sorry för megaegoinlägg...
    Kram

• Fjällbruttan

Godmorgon

Grattias på Bellabus stora dag och ett stort grattis till Daa i efterskott!!

Som vanligt är jag sorgligt efter, jag har ingen aning om vart min tid rinner iväg..
    Men vi har, håll i er, haft sol i FYRA dagar så jag har tillbringat en hel del tid ute.
    Men jag har sovit ikapp med Grodan vissa dagar för nätterna har varit kaos, både med Groda och lilla Vild och maken leker stor stark alfahanne och inbillar sig att han ska träffa en älg med ett skott... DET går inget bra fast han ligger borta så jag har ingen som slåss på nätterna i alla fall (det gör han som tur var i sömnen )

Dessutom har det drällt in komisar här, sovit kompisar här, planeringsmöte med andra föräldrar för nu är det dags för skolresa och så försöker jag rensa lingon.. 

Och eftersom jag inte verkar ha så mycket för mig så ska vi nog åka och titta på foderhäst till stora tonåringen imorgon...

Flamman, så underbar kommentar om tröjan till mannen! You rule girl!!

Aleta, du är underbar som engegerar dig, du är värd hur mycket lakrits som helst!

Villemoa och Heloise och Daa, hoppas era magar och alla små knytten mår bra!

PB, har inte läst ikapp alls men jag hoppas allt är bra!!

Kramar till alla, nu har jag en liten Groda som vill äta, en lilla Vild som vill ha frukost och en mellansyster som snorar och mumlar om honungste...

• Fjällbruttan

Halloj!!

Men herregud, är folk knäppa????

Aleta, BRA rutet, snorungar ska hållas kort!

Flamman... jamen vad ska man säga?? Hem och bygg en farstukvist!(Lokalt säger vi att de har ingen farstukvist när folk är helfläng...) Vilket osökt kommer mig att skratta och tänka på Blommans famor (visst var det hon??) som kände en jubileumsidiot

Blomman, men för h-vete!! Vilken familj!! Och tycker ungen att det var stökigt kan hon ju städa själv den lilla snorungen.

Själv har jag krigat lite i helgen, men vunnit de stora striderna hittils!!
    Pöser nöjd över mig själv
    Stora tjejen har en lärare som är helt psyko!! På en vecka, då han varit borta, drog de lott om vilket parti de skulle skriva om, och eftersom I är duktig i skolan fick hon TVÅ, och  vad fick hon då?? Jo Sossarna OCH moderaterna!
    Allt skulle vara klart tills idag säger vikarien, de får inte byta parti och dessutom varde borta en dag på friluftsdag förra veckan OCH läraren hade råkat lägga undan allt valmatriel så inget fanns att tillgå!
    Så igår sitter jag med en tjej som har sån prestationsångest att hon gråter och är förtvivlad för hon förstår inte vad hon läser, för det är så krångliga ord!
    Dessutom är hon rädd för läraren eftersom han vräker ur sig att ungarna är idioter, borde bli diskare för de är så värdelösa osv... samtidigt som han säger: Titta på I (min älsklingstjej) hon kan minsann, varför kan inte ni... hur kul är det för henne?
    Nästa lektion kan han vräka ur sig att hon har varit så jävla lat hela veckan eftersom hon har ETT fel på glosorna!!!

Ett timlångt samtal med rektor igår... här väntas inte på vardagen!!
    Och ett jättebra samtal faktiskt!! Rektorn skulle träffa den nya förvaltningschefen idag så hon skulle ta upp denna lärare direkt! Och hon var så glad över att vi ringde och sa ifrån och ville I prata mer med henne var det bara att komma. OCH hon träffade henne gärna efter skolan så hon inte skulle känna sig som hon blev sedd av läraren och skvallarede, skönt!

Dessutom ringde jag och sjukanmälde henne idag (hon har halsont och är förkyld) och då var det korkade läraren som svarade, varpå jag sa min mening om att vräka på henne så mycket arbete och hur hon mådde av det (men i väldigt lugn och timid ton) och allt skylldes givetvis på vikarien... fast I var ju såååå Outstanding så han hade ju varit övertygad om att hon skulle klara två partier... JA; det gjrode hon efter att hela familjen varit engagerad och hjälpt henne (hon och jag satt i tre timmar igår och läste igenom allt på nätet på hemsidorna, maken tog bebis och lillla vild)och lillasyster har med sig allt arbete så ni får det idag så hon är klar i tid!!! 
    Bläää för lärare som orsakar prestationsångest!

Men lördagen var underbar, vi tittade på hästar och I red en ponny som fick spatt och galoperade som en tok, men hon satt kvar och fick ner han i trav Han var lite het efter att inte ha ridits på hela sommaren! Trodde hon skulle bli sur men hon tokgarvade och sa att hon älskade Hjalmar (Ja, han heter så) Stora hästen var en dröm att rida! En jättemysig dag!
    Så vi får se om de kommer hit

Och igår hann jag även koka lingonsylt, vinbärsgelé och förvälla svamp och sen var makens kusin och en farbror här på middag

Och nu har jag snart snott en hel sida med ett enda inlägg.... maraton......
    Tur ni kan scrolla!

Heloise, din mage, liksom du är vacker!!!

Fru Sy , kan du inboxa mig din sida igen, har tappat bort allt...
    och hoppas du mår lite bättre!

Villemoa, hur är det med dig?

Och Daa... vill se bilder på din mage med

Ninnis, hoppas allt är bra och Hvidis, säger som Blomman, du är säkert strålande vacker coh mysigt med små steg!!

Och jag VET att jag glömt flera nu men kommer för mitt liv inte på era nick... SKÄMS!!

Ahh... nu kom två tillbaka, Fru Bygg och Lanovia, hoppas allt är bra!

Nu ska jag se på film och amma Grodan, som för övrigt satt i barnstolen för första gången igår, det var kul, hon jollra hela middagen HÖGT så vi hörde knappt vad vi sa

Kramen från damen med de lååååånga inläggen

• Fjällbruttan

Ursäkta alla stavfel... mina fingrar och tangentbordet är inte riktigt kompatibla...
    fast det vet ni ju

• Fjällbruttan

Villemoa, skönt att fogarna håller sig på plats!! Och bra att du vilar, är ju jätteviktigt när fogarna krånglar. Vilken vecka är du i nu? Mitt minne har runnit bort nånstans...

I går i sjuan... och de skulle skriva minst två sidor om varje parti.
    Hon har skrivit 4 om varje, och då har jag verkligen hjälpt henne att bara ta ut det viktigaste, annars hade hon skrivit än...

Måste bara skriv in en sak till:

Lilla M som går i 4:an fick med sig läxa hem... frågor att svara på men inget matriel att arbeta med, ni får fråga hemma säger läraren...

En av frågorna var:

Vad betyder det när moderaterna säger:
    "Politiken är förankrad i konservativa och liberala idéer."

Lilla M stirrar på mig en stund, sen säger hon:
    Jag fattar Politiken, är, i, och, idéer.....

Skriv det sa jag!

• Fjällbruttan

Daa... Fina fina tvårummaren Tänk att det ryms två filurer där inne! Är fortfarande förundrad över livets mirakler!

Flamman: Det är helt klart kränkande för alla barn att vistas i närheten av den läraren, pratade med en annan mamma idag och rektorn ringde henne igår också, efter vårt samtal så hon har verkligen tagit tag i det nu, skönt!

Hästarna.....tja, du vet såna där som äter i ena änden och bajsar i andra
    Ungefär vad jag kan om hästar
    Som tur är så har makens kusin häst och kan massor så det är med den hästen I´s ev. foderhästar ska gå, och så har hon två kompisar till som rider så de blir 3 tjejer som hjälps åt. Ena hästen är en ponny som är 17 år (men verkar som han är 5) och den andra ett varmblods sto som är 11 år, båda var jättefina.

Villemoa, håller med om att två sidor är helt ok, minst! Då hinner man göra ett bra jobb och ta till sig det man gör också, nu blev det mer panik och ångest istället.
    Och IDAG säger läraren att jamen hon kunde fått till torsdag på sig.. ja det hjälpte ju!

• Fjällbruttan

Ninnis, avundsjuk på er helg, det lät underbart!!!

• Fjällbruttan

Hej!!

Jag sitter med läskiga oraklet i soffan!

Kunde inte låta bli att visa era fina magar för maken, som tittar en stund på Daa´s tvårummare och säger:
    Det är en pojke och en flicka, flickan ligger under hennes hand..
    Jag bara gapar!
    Tar raskt upp kortet på Villemoa, som jag vet vad det är i magen eftersom du berättat, säger inget till maken utan frågar bara vad det är...
    Lätt, det är ju en tjej, det syns ju!!

Han är inte sann, han sa ju att Jullan var en Jullan innan Heloise kollat

I alla fall har ni underbart vackra magar!!

Flamman, hoppas han kommer hem med hela fötter också

Blomman, när startar vi partiet??

• Fjällbruttan

Ångar in och kramar om Ninnis!!
    Styrka i massor till dig och din familj!

Har styckat älg idag och lärt stora I att koka köttsoppa med klimp, det blev jättegott!

Kram till alla

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans