Halloj!!
Men herregud, är folk knäppa????
Aleta, BRA rutet, snorungar ska hållas kort!
Flamman... jamen vad ska man säga?? Hem och bygg en farstukvist!(Lokalt säger vi att de har ingen farstukvist när folk är helfläng...) Vilket osökt kommer mig att skratta och tänka på Blommans famor (visst var det hon??) som kände en jubileumsidiot
Blomman, men för h-vete!! Vilken familj!! Och tycker ungen att det var stökigt kan hon ju städa själv den lilla snorungen.
Själv har jag krigat lite i helgen, men vunnit de stora striderna hittils!!
Pöser nöjd över mig själv
Stora tjejen har en lärare som är helt psyko!! På en vecka, då han varit borta, drog de lott om vilket parti de skulle skriva om, och eftersom I är duktig i skolan fick hon TVÅ, och vad fick hon då?? Jo Sossarna OCH moderaterna!
Allt skulle vara klart tills idag säger vikarien, de får inte byta parti och dessutom varde borta en dag på friluftsdag förra veckan OCH läraren hade råkat lägga undan allt valmatriel så inget fanns att tillgå!
Så igår sitter jag med en tjej som har sån prestationsångest att hon gråter och är förtvivlad för hon förstår inte vad hon läser, för det är så krångliga ord!
Dessutom är hon rädd för läraren eftersom han vräker ur sig att ungarna är idioter, borde bli diskare för de är så värdelösa osv... samtidigt som han säger: Titta på I (min älsklingstjej) hon kan minsann, varför kan inte ni... hur kul är det för henne?
Nästa lektion kan han vräka ur sig att hon har varit så jävla lat hela veckan eftersom hon har ETT fel på glosorna!!!
Ett timlångt samtal med rektor igår... här väntas inte på vardagen!!
Och ett jättebra samtal faktiskt!! Rektorn skulle träffa den nya förvaltningschefen idag så hon skulle ta upp denna lärare direkt! Och hon var så glad över att vi ringde och sa ifrån och ville I prata mer med henne var det bara att komma. OCH hon träffade henne gärna efter skolan så hon inte skulle känna sig som hon blev sedd av läraren och skvallarede, skönt!
Dessutom ringde jag och sjukanmälde henne idag (hon har halsont och är förkyld) och då var det korkade läraren som svarade, varpå jag sa min mening om att vräka på henne så mycket arbete och hur hon mådde av det (men i väldigt lugn och timid ton) och allt skylldes givetvis på vikarien... fast I var ju såååå Outstanding så han hade ju varit övertygad om att hon skulle klara två partier... JA; det gjrode hon efter att hela familjen varit engagerad och hjälpt henne (hon och jag satt i tre timmar igår och läste igenom allt på nätet på hemsidorna, maken tog bebis och lillla vild)och lillasyster har med sig allt arbete så ni får det idag så hon är klar i tid!!!
Bläää för lärare som orsakar prestationsångest!
Men lördagen var underbar, vi tittade på hästar och I red en ponny som fick spatt och galoperade som en tok, men hon satt kvar och fick ner han i trav Han var lite het efter att inte ha ridits på hela sommaren! Trodde hon skulle bli sur men hon tokgarvade och sa att hon älskade Hjalmar (Ja, han heter så) Stora hästen var en dröm att rida! En jättemysig dag!
Så vi får se om de kommer hit
Och igår hann jag även koka lingonsylt, vinbärsgelé och förvälla svamp och sen var makens kusin och en farbror här på middag
Och nu har jag snart snott en hel sida med ett enda inlägg.... maraton......
Tur ni kan scrolla!
Heloise, din mage, liksom du är vacker!!!
Fru Sy , kan du inboxa mig din sida igen, har tappat bort allt...
och hoppas du mår lite bättre!
Villemoa, hur är det med dig?
Och Daa... vill se bilder på din mage med
Ninnis, hoppas allt är bra och Hvidis, säger som Blomman, du är säkert strålande vacker coh mysigt med små steg!!
Och jag VET att jag glömt flera nu men kommer för mitt liv inte på era nick... SKÄMS!!
Ahh... nu kom två tillbaka, Fru Bygg och Lanovia, hoppas allt är bra!
Nu ska jag se på film och amma Grodan, som för övrigt satt i barnstolen för första gången igår, det var kul, hon jollra hela middagen HÖGT så vi hörde knappt vad vi sa
Kramen från damen med de lååååånga inläggen