Inlägg från: Fjällbruttan |Visa alla inlägg
  • Fjällbruttan

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Hvidbrud skrev 2010-09-22 21:24:43 följande:
    Bruttan: underbara bilder!

Tack!! Såg du att jag som kommentar på muffisen skrivit att det var ditt recept
    Fast glasyren blev inte riktigt bra när jag gjorde en jättesats, men smaken var underbar! Tack än en gång för superrecept på cupcakes! 

• Fjällbruttan

Ehhh... tror det är bra om jag blir frisk snart så jag inte tar över tråden totalt....

• Fjällbruttan

Lanovia, kul att se dig

Tack och lov har Grodan inte kommit på idén att bitas än när hon ammar...
    men jag minns fortfarande med fasa första gången som stora I gjorde det... AJ
    är väl det minsta man kan säga! jag skulle ha skrikit på restaurangen...

• Fjällbruttan

Blomman, tack för tipset om programmet, jag har med våld hållit mig uppe, men när det väl började var det jätteintressant, och sorgligt! Så oerhört påverkade vi är av vår omgivning! Förstår inte alls läkare som opererar 16-åringar!
    Det är väl en sak om man har rena problem, som att det skaver när man cyklar så man får sår, då kan det vara befogat.... men inte annars!

och som vanligt, vilka svin det finns både hos killar och tjejer!
    Vilka kommentarer en del vräkte ur sig...
    Morrar bara jag tänker på det!

Nä, nu ska jag lugna ner mig och hoppas sista dosen alvedon biter snart så jag kan sova!

Kram och go´natt ladies

• Fjällbruttan

Gomiddag

Tand nr två har gjort sin entré på lilla Barracudan
    Så skönt att de dykt up utan feber och gnäll, bara samma dreggel som vanligt

Aleta, snälla, betrakta mig inte som tossig nu, men jag gillar dina föreläsningar, vare sig det är morgon eller kväll, är som att läsa intressanta krönikor eller debattartiklar
    Så för min del får du gärna fortsätta, att jag dessutom håller med dig känns skönt, för du är klok

Blomman, vilken miss vi gjorde i somras då vi inte plockade miss Piggy med i husvagnen, jag kunde lämnat henne i Grängesberg på konstiga campingen, där kunde hon fått plågas att det eviga vinandet från ett gnekande hemmavindkraftverk...
    Satkärring till chef! Med tanke på alla andra turer så tror jag tyvärr att din magkänsla har rätt...
    Rökande 19-åriga flickor borde minst sagt lära sig att sanningen kommer man längst med! Här har tom. 13-åringen konstaterat att"-Mamma blir aldrig så arg som när jag ljuger... och då spelar det ingen roll vad jag gjort, att jag ljuger är värre!
    Och hon kommer ALLTID på mig..."
    Kan ha med att göra att deras far är mytoman... man lär sig snabbt att läsa sånt..

Heloise, då är vi två Har heller aldrig funderat på att göra något åt underlivet om det inte skulle behövas restaureras (stavas det så??) efter barnfödslar el nåt annat typ inkontinens...

• Fjällbruttan

Hvidbrud skrev 2010-09-23 11:57:35 följande:
    Skulle ni vilja ha en sån avgjutning?

Nä, för jag vete fasen vad jag skulle ha den till

• Fjällbruttan

Spännande med alla turar för Ninnis och Blomman, jag ska hålla tummar och tår och skicka positiva +-tecken så mycket jag kan, familjen här får laga mat och städa själva, jag ska hålla tummarna!!

• Fjällbruttan

Och här kommer en bekännelse.....
    Det har FET-skitit sig (som de äldre döttrarna skulle sagt) med delegeringen av whiteboard och uppgifter...

Jodå, första sammankallning klarade maken och att skriva på whiteboarden...
    men det som ska göras, som att plocka fram mat till middagen ur frysen dagen innan, hänga tvätt eller ...ja ni vet allt som ska göras, är tydligen jag som ska se till att det sker eller göra själv.
    Mähhhh,,, då kan jag lika gäran planera själv också.
    Blev verkligen uppenbart nu då jag är sjuk och faktiskt inte har kunnat göra nåt,
    Ingen har begärt det heller, men ingen tvättar heller, eller hänger tvätten (som jag fick köra om efter 3 dagar, urk!!) inte ens skurhinken som ungarna använde förra fredagen hade tömts och ställts undan igår, och då kliver HELA familjen över den VARJE dag...

Jag ville vråla igår av frustration men satte mig snällt ner och sa att jaaa... det här funkar ju inte riktigt som jag tänkt, jag kanske var otydlig, men är man med och planerar är det ju allas ansvar att det händer...
    Desstuom SPARKADE jag ner all tvätt som låg i hallen upp nerför trappen och lämnade där, den har ni barn KLIVIT över 6 ggr sen ni kom hem, kan ni kanske tänka er att den skulle till tvättmaskin? Det är ju nämligen era skitiga kläder...

"OJ, vi såg den inte mamma"
    "Ja, vet du älskling, jag tänkte på skurhinken i morse och hade tänkt säga till I men hon var så länge på toa att jag inte hann innan skolbussen kom.."

Vilka j-vla ursäkter tycker jag... men orkade inte säga nåt...och om nu inte maken hann på morgonen, just den morgonen efter skurhinkens tillvaro i hallen i 5 dagar, så varför kunde han inte göra det när I kom från skolan, 4 timmar innan vi hade samtalet?
    Eller tagit hand om de två backar med rena kläder som stått i en vecka...

JA, jag har lämnat saker med flit för att se vad som händer! Ingenting uppenbarligen..

Och ingen har tagit fram köttfärs till middag ikväll så det blir intressant att se vad det blir för mat här

Nu vill Grodan äta!

Kram och ursäkta ego-kräkning  

• Fjällbruttan

passionsblomman skrev 2010-09-23 13:16:42 följande:
      Tänkte också på det....mamma är död och barnen går igenom lådorna:-Åh här är mamma när hon var ung-Nähä är det verkligen hon?-Ja det ser du väl-Nä. men vad snyg hon var. Och smal.-Ja, och här är hennes och papaps kärleksbrev-Och här är armbanden från när vi låg på BB-Här är min första tand-Jaså, det var DÄR tandfén stoppade den-Här är alla våra morsdagsteckningar-Här är hennes opublicerade roman-Här är visst en sån där secret box-OJ nämen MAMMA!...och här är mammas muffla i gips

• Fjällbruttan

Nu har Grodan snabbtankat

Och maken fått sig en släng att en muttrande fru som låter som en kvävd Groda..
    denna hals gör fortfarande vidrigt ont, och vips så är en tvättback på väg uppför nästa trapp...

Jag undrade bara stilla om det var så att det alltid var jag som skiulle tömma backarna för i så fall fick han gärna säga det, då är det ok...

Men jag ska inte bara gnälla för idag har han faktiskt dammtorkat i köket och skurat golvet där, medans jag och Grodan sov och lilla Vild kollade på Disney.
    Fast å andra sidan morrade jag ju rätt bra igår och det hällregnar ute så det kan ha med saken att göra..

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans