Och här kommer en bekännelse.....
Det har FET-skitit sig (som de äldre döttrarna skulle sagt) med delegeringen av whiteboard och uppgifter...
Jodå, första sammankallning klarade maken och att skriva på whiteboarden...
men det som ska göras, som att plocka fram mat till middagen ur frysen dagen innan, hänga tvätt eller ...ja ni vet allt som ska göras, är tydligen jag som ska se till att det sker eller göra själv.
Mähhhh,,, då kan jag lika gäran planera själv också.
Blev verkligen uppenbart nu då jag är sjuk och faktiskt inte har kunnat göra nåt,
Ingen har begärt det heller, men ingen tvättar heller, eller hänger tvätten (som jag fick köra om efter 3 dagar, urk!!) inte ens skurhinken som ungarna använde förra fredagen hade tömts och ställts undan igår, och då kliver HELA familjen över den VARJE dag...
Jag ville vråla igår av frustration men satte mig snällt ner och sa att jaaa... det här funkar ju inte riktigt som jag tänkt, jag kanske var otydlig, men är man med och planerar är det ju allas ansvar att det händer...
Desstuom SPARKADE jag ner all tvätt som låg i hallen upp nerför trappen och lämnade där, den har ni barn KLIVIT över 6 ggr sen ni kom hem, kan ni kanske tänka er att den skulle till tvättmaskin? Det är ju nämligen era skitiga kläder...
"OJ, vi såg den inte mamma"
"Ja, vet du älskling, jag tänkte på skurhinken i morse och hade tänkt säga till I men hon var så länge på toa att jag inte hann innan skolbussen kom.."
Vilka j-vla ursäkter tycker jag... men orkade inte säga nåt...och om nu inte maken hann på morgonen, just den morgonen efter skurhinkens tillvaro i hallen i 5 dagar, så varför kunde han inte göra det när I kom från skolan, 4 timmar innan vi hade samtalet?
Eller tagit hand om de två backar med rena kläder som stått i en vecka...
JA, jag har lämnat saker med flit för att se vad som händer! Ingenting uppenbarligen..
Och ingen har tagit fram köttfärs till middag ikväll så det blir intressant att se vad det blir för mat här
Nu vill Grodan äta!
Kram och ursäkta ego-kräkning