Inlägg från: Fjällbruttan |Visa alla inlägg
  • Fjällbruttan

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Norrskensflamman skrev 2010-11-09 14:31:30 följande:
    Jag tycker det vore coolt om vi hade en trådträff nångång uppe hos Bruttan i fjällen (visst hyr ni ju ut stugor vi kan bo i?) och åkte slalom och pulka på dagarna och på kvällarna drack varm choklad eller nåt starkare, och mös vid en brasa.Men Blommans plejs går ju inte av för hackor heller minsann! Ligger kanske lite närmare för de flesta också.

Vi hyr ut två stugor på gården i år, nästa år är det tre, har vi tur är det fyra året därpå

Skulle vara skitroligt om det blev en trådträff här

Hmmm.. måste nog se till att bygga det där altandäcket med en stor badtunna och bastu som jag drömmer om! Då kan vi ligga där och titta på den stjärngnistrande himlen och prata skit och dricka skumpa medans alla gubbar passar barnen

När kommer ni??

• Fjällbruttan

Casa Passion går inte av för hackor, och jag kan tänka mig en skön stund på altan där, eller i trädgården ... eller i salen framför sprakande brasa..
    När ska vi komma??

• Fjällbruttan

Åhh, det har jag ju glömt Blomman, maken sa när vi bestämde att jag och tjejerna skulle vara på Gotland hela sommaren att:
    -Då kan ni ju ta båten över och hälsa på Blomman igen, det var ju så mysigt där

• Fjällbruttan

♥ för litet bebisfladder ♥

När jag mådde som mest illa med de tre sista barnen var det som det ökade när jag var stressad, så det ligger mycket i det, försök ta det lugnt...och det är sååå lätt att säga!

Märkligt nog röstar även jag för vinterjacka, konstigt va
    Vi har ju liiiite kallt här ibland
    Igår var det -17 och gnistrande rimfrost!

Flera av mina kompisar som har karlar som är grövre än dem har snott karlarnas jackor i slutet, inte vackert men funktionellt, allt beror ju på vad man gör.
    Jag investerade i en softshelljacka, fast herrmodell så den inte smalnade av runt midjan och den funkade bra. Kan ha den idag med och bylsa massor av kläder under om det är iskallt ute

Men det är klart, bor man i en stad vill man ju gärna ha något snyggare

• Fjällbruttan

VIllemoa, har drömt om dina kakor i natt, så jag MÅSTE bara baka dem

• Fjällbruttan

Annars var det en vanlig dag i går, allt var rätt bra, livet lunkade på och jag hann tänka att ärkeaset kanske har skärpt sig..... det var dumt, så ska man inte tänka, då skiter det sig.....

Denna gång visserligen i väldigt liten skala för att vara han...
    Att han är skyldig underhållet för oktober, sisådär en 5900, det är liksom en vanesak... varför ska vi behöva pengar till att ta hand om barnen???
    Nä, det är väl bättre att han lägger på nya tjejens barn som han köpt presenter till när I och M var med, och så oxfilé för de skulle minsann äta plankstek...

Alltså, missförstå mig nu inte, han får gärna äta oxfilé sju dagar i veckan och vräka presenter över andras barn, bara hans barn går FÖRST, men det händer liksom inte....

Sen hade jag ringt honom, meddelat att jag ville ge barnen nya hörlurar i julklapp eftersom det är s ltt att beställa via nätet, för vi ska ju inte åka nånstans och julhandla i år.
    Oh, det går jättebra, vad bra att du sa att du köper det!
    Bra, då är vi överens? Jadå!!
    Detta är EN VECKA sen vi hade det samtalet!

Igår hämtar jag tjejerna från innebandyn och I har med sig ett stort POSTPAKET, och är jätteglad, för titta, pappa har betällt nya hörlurara till oss via nätet, bra va???

Behöver jag säga att jag ringde , talade om att han skulle sätta in pengarna NU och att jag INTE nånsin kommer att tala om vad barnen får av oss i julklapp och blir det dubblet får HAN byta!

Jävla miffo!!

Och så kommer min gruvande ångest..... hur jävla dum var jag som gifte mig med honom och skaffade barn med honom....UUUUUURRrrrrkkkk...

Tur att mina tjejer är superguldklimpar♥ 

• Fjällbruttan

Vänta, idag är det den 10, vem hade det datumet??

Och hur känns det idag Villemoa??

• Fjällbruttan

passionsblomman skrev 2010-11-10 11:10:21 följande:
    Villemoa det var den minsta lilla stora mage jag nånsin sett! Bruttan, man ändrar inte genuppsätnningen på arten Ärkeas utan vidare. De blir inte Homo Sapiens bara för att man önskar det eller glömmer bort sig ibland. De är ett släkte som förvisso kan besitta en hel del dragningskraft och för all del ett icke obetydligt mått av charm när så gynnar dem själva. Men Faderskapsinstinkter, EQ och eftertanke-eller för den delen förtanke heller, ligger desvärre icke i de rastypiska egenskaperna hos arten i fråga.Ingis, oj vilken sen pingst!

Ahhh, där kom den biologiska förklaringen

Tack, det underlättar, idioten är född sån!

Tillhör alltså släktet herr Mask&värdelös

Vilket fantastiskt bra namn

Måste förövrigt vara de ämnade makarna till ABC-fruarna, de förtjänar maskar och kackelackor i maten!!!!

Jävla puckon rent ut sagt!

Har förresten mailat artikeln till Iza´s rektor eftersom de i veckan jobbar med mobbing på skolan och olika genusperpektiv, så tack för tipset!

• Fjällbruttan

Tjena alla slemmisar förresten

Ingen kan då påstå att det inte delas med sig av allt i denna tråd

Pappermuff har ett annan hemsk biverkning också... när man torkat alldeles för många ggr så kommer det blod, för att man har sånt j-la skavsår...been there, done that..

Nu torkas det förbrilt här i väntan på tanten... för jag har visst blivit hysteriskt oregelbunden..

När jag fått mens efter tidigare grav har jag klockat in på 28-30 dgr.... nu finns det ingen rim och reson:-/
    PMS har jag haft och magen känns som mensdags... men kom då för helvete!!
    Det är jag och Flamman som ska blöda nu, inga andra!!!

• Fjällbruttan

Flamman, låter som en toppenstund hos kinesologen!
    Njut nu i badet!!

Nu vaknade Grodan.... kram!

Villemoa, söt men liten mage, måste nog lägga in en bild på min som den såg ut sista veckan
    Slagskeppet SS Mastodont

• Fjällbruttan

Hmm.. och somnade om

Alltså, håller med er andra, VARFÖR överger man barn man har och skaffar nya??
    Och hur fan är kvinnorna funtade som kräver det av mannen??

Vi hade lååååånga samtal innan vi "outade" för barnen att maken fanns i mitt liv..
    samtal om att han träffat en kvinna med barn och att barnen går före, vad som än händer, och skulle det inte funka mellan honom och barnen så då fanns det inget "vi".
    Detta var inga som helst problem för maken, och det fungerar helt underbart med stora tjejerna, det är han som är deras pappa mest, vilket gläder mitt hjärta enormt!
    OCH han gör ingen skillnad på stora och små brudarna.
    Jag blir allseles tårögd när jag skriver, så glad är jag, för han kramar stora I VARJE kväll, säger go´natt , jag älskar dig! likadant med M... så skönt!

Likaväl som att han träter på båda när de gör ofog

Hmmm.. måste nog pussa lite extra på honom i kväll

Flamman, ska jag komma och köra min traktor lite över kärringen som ni ska på kalas hos?.... Wrooom wrommm... kör framåt...hoppsan nu åkte backen i wrooom... OJ nu kör jag framåt igen wrooom wroom... Moooaaahahhahahahahaaaaa

*visslar lite och ser mig oskyldigt runt... pompompom tiddelipom.....*

• Fjällbruttan

ingenjörsbruden skrev 2010-11-10 15:30:46 följande:
      Jo för hillsicke....jag osså!!!

Jamen haka på då, vi dårar kan blöda ihop

• Fjällbruttan

Nu kommer stora tjejerna med bussen och har med sig en liten herre på 3 år, finast kompisens son som ska vara här och leka med lilla Vild tills mamma och syskon kommer från tandläkaren, sen blir det stormiddag med 10 pers här

7 barn och 3 vuxna

• Fjällbruttan

Vänlige  håll några tummar för den här dåren idag!
    Jag ska kuppa!!

Kommun har kommit med en frödjupad översiktsplan för byn och dess utveckling de närmsta 10 åren...
    INGENSTANS, VERKLIGEN INGENSTANS, FINNS DET NÅGOT FÖR BARNEN ELLER NÅGOT SOM KAN LOCKA HIT BARNFAMILJER!!!!

Jamen hur ska byn överleva om det inte finns nån tillväxt....
    men enkelt och bekvämt för kommun för då satsar de inte ett öre här

Alltså, gissa vilka som ska ta dit sina 4 barn och fråga:

-Har ni glömt oss??

Bästa L hakar på med sina 3 barn.. finns ytterligare fler så vi har ett bra underlag!

Nu jädrar anacka är tanten igång igen

• Fjällbruttan

Ursäkta stavningen, är nalta upprörd...joooo!

• Fjällbruttan

När Bruttan rör sig står blixten stilla

http://www.vk.se/Article.jsp?article=393682&category=380

Sen att det är felstavade namn, det skiter vi i
    Och så var bästa L med också med sina 3 barn!
    Och jag sa nog liiiite mer än så
    Och hade en låååång disskussion med komunalrådet...hehe..

Hur snopna tror ni att de blev

Så nu ska här skriva skrivelser..

I deltaljplanen står det att:

De tagit vara på våra åsikter som står i Visionsplanen, bullshit!!
    Att det ska byggas ett överglasat affärsstråk med småaffärer...
    När jag då fick höra att en sporthall eller ungdomsgård är så SMÅ detaljer att man inte gått in på det ifrågasatte jag hur man då kan gå in på en överglasning av butiker som inte finns... det blev lite mumlande svar där

Av nån märklig anledning har nu lilla Vild bajsat.... så jag ska visst gå och torka...
    Undra om hon tycker kommunnissarna pratar skit

• Fjällbruttan

lanovia 08 skrev 2010-11-11 10:19:28 följande:
    Gissa om jag blev full i skratt i går kväll efter att spillevinken hade somnat. (kan inte sluta använda det namnet på henne med tanke på hur hon är till sättet ).Visst att man kan hitta henne i alla möjliga ställningar efter att hon somnat, som Pippi Långstump, hela kroppen upp på kudden etc etc.Men igår tog hon nog priset. Kolla under mina starka bilder.

Gullunge

Spjälsängsskydd är alltså till för att göra det mjukt för benen

• Fjällbruttan

Daa skrev 2010-11-11 11:46:33 följande:
    Var det förresten ingen som hade något lugnande och uppmuntrande att säga om stillastående midjemått? Till exempel: magen växer etappvis, barnen växer ändå, SF-måttet ökar i alla fall...Jag bara gissar och hoppas och finner tröst i härjningar och parvlande.

Förlåt, var lite i gasen igår Alltså mot kommungubbarna, inte bubblig mage

Stillastående midjemått ska du inte fundera ett skvatt på om inte BM säger nåt, det kollas igen nästa gång och står det stilla då kan man göra ett tillväxt UL.
    Men nu är det så att man mäter ju så att säga för hand och då kan det bli lite olika.
    Sen beror det på hur magen är för dagen. är Axel och Fälga lite mer på "tvären" så är ju inte magen lika hög

Kramar om i massor

• Fjällbruttan

Daa skrev 2010-11-11 11:42:55 följande:
    Sällar mig till skaran som blir bestörta och arga över män och kvinnor som börjar försumma sina barn när de träffar någon ny. Det känns ofattbart. Borde det inte göra så ont i hjärtat att inte ha barnen nära sig hela tiden att det är en fysisk omöjlighet att inte vilja vara med dem så mycket som den nya situationen tillåter? Och att man därmed säger till sin nya: följande gäller, med mig följer mina barn. Accepterar du inte det har vi ingen framtid. Men vad vet jag...

Håller med dig så fullständigt!!
    Jag håller på att förgås när tjejerna är hos ärkeaset på helgen, sommarveckorna ska vi inte prata om...
    Me jag gör allt för att de ska ha en god kontakt för de behöver sin pappa, och ås sumpar han dom! jävla nöt!!

Och de kvinnor och män som träffar nån med barn, när de inte accepterar barnen som finns, ja då anser då jag att de inte accepterar att den de träffat, och varför ska man vara ihop med nån som inte accepterar en till fullo?

Visst, man har mindra bra sidor, det har vi alla, och jag är tacksam att min man står ut med mina sämre, för det måste han ju inte, men han har valt mig, alltså har han också valt de sidorna, liksom han har valt mina barn.. Fast de är ju bra sidor
    Hoppas ni fattar vad jag menar med mitt luddiga gagg

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans