Inlägg från: Fjällbruttan |Visa alla inlägg
  • Fjällbruttan

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

TJOHOOO11

Tror jag måste köpa en trisslott idag

Plötsligt bara händer det!!!

Krasch booom bamg lät det och marken skakade när poletten trillade ner för maken att
    -OJ, jag mår skit och det går ut över familjen
    Och insåg att det är kanske inte så konstigt att må skit när först pappa spräcker skallen, mamma dör, pappa är personlighetsförändrad och trackasserar mig och flickorna, jag blir sur och ledsen för det och mitt i allt har Grodan dykt upp (tack och lov för det ljuset) så vi sover urdåligt och så har vi tonåringar i huset, makens jobb är helt vansinne.... han går hemma med lön men inget jobb och inge vet vad som händer...
    och, och ,och......

SÅ, imorgon skulle Lilla Vild på 3-årskoll och Grodan vaccineras, det skiter vi i, Grodan snorar lite och Lilla Vild har fotografering på dagis.
    Men maken ska få tiden hos läkaren vi har förtroende för och samtidigt är vår manliga distriktare där, som han gillar att prata med! Tjohooo! Igen

Lång resa kvar men åt rätt håll!

Kram

• Fjällbruttan

Hoppar snabbt in, många tankar till Helipanzer´s!!
    Och kramar givetvis, finns inte så mycket mer att säga annat än det som redan skrivits!

Även jag har messat med Heloise idag men ser att underbara blomman hunnit före med det i alla fall hyfsade beskedet, skönt!!

Nu ska vi till läkaren med makens depprission, hoppas vi får lämna in den där

Kram

• Fjällbruttan

Tillbaka hemma och straxt på väg ut igen, möte med klassen inför disco som är för att samla pengar till skolresa...phuuuu

Gick jättebra hos läkaren!!
    Vi har haft en manlig distriktssköterska förut som är helt underbar, idag var han vikarie, så jag ringde faktiskt i morse utan att maken visste det, och berättade kort att:
    -Jag skiter i barnens läkartider, kan maken få dem istället för vi har kris!!!
    Han mår så uselt...
    Inga problem, jag fixar det, men ta med barnen också!

Maken kom lite senare och bad att jag skulle hjälpa honom att prata med läkaren, varpå jag raskt erkände att jag redan ringt.
    Åh så skönt, var hans kommentar

När vi kom dit idag så snöt syster Bosse in honom till läkaren i ett huj så han hann inte tänka en sekiund! Bra!!
    Så maken satt i en halvtimme hos läkaren och PRATADE, fyllde i nåt formulär och läkaren ska ringa på torsdag om vilka behandlingar som ska sättas in lite beroende på vad psykologen och läkaren kommer fram till. En bra början!!

Båda ungarna fick OK-stämpel i baken och idag firar Signe 6 månader!

Kram till er alla och tummar och tår hålls för alla som behöver det!

Over and out...

• Fjällbruttan

♥ till Ninnis!

Kramar om så mycket jag kan!

Och fortsätter hoppas att den lilla ägglingen bitit sig fast och gonat in sig!

• Fjällbruttan

Nu ska jag sova innan jag ska försöka packa till Sthlm, vi flyger ner imorgon em.
    Lämnar fjället vid 12... så det kanske är dags...hmmm..
    och här snöar det...

Kramar i massor till er alla, kommer in när jag fixat uppkoppling i schtaaaan

• Fjällbruttan

♥ till alla i tråden ♥

Och ett stooort ♥ till lilla Elise idag!
    Hoppas på finfina resultat och att du är världens busigaste bebeis som bara lurat alla läkare! Kramar till hela familjen och så lämnar jag över en bunt med isoleringstejp från maken, den är bra att tejpa ihop ALLT med, inklusive lite trasiga nerver!

Hur jag ska kunna bära resväskor och barn idag vet jag inte, jag håller ju tummarna samtidigt och tårna... *ser en rätt underlig och komisk syn framför mig på flygplatsen... och en tonåring som skäms för vacklande stirrig mamma*..

Fru E, hoppas på din lilla äggling med nu!
    Och Ninnis, hoppas vidare för din

Och kramar till alla, laget runt, och även grannarna

Nu MÅSTE jag packa...2h to take off...

Pöss på ji!

• Fjällbruttan

KRAAAAAAAAAAAAAAM Ninnis, jag bestämmer att det är ett äkta plus! Så det så
    :- :- :- :-

Heloise, har bara tvärläst om arg badad bebis HEJA!!!
    Kramar till er med!

Och tack snälla underbara Villemoa för en trevlig stund igår, var så kul att träffa dig!
    Hon är ruskigt snygg tjejer, en riktig pangbrud som det bara strålar runt!
    Och har en lika ruskigt söt dotter
    Och shopping klämde vi in ockås.. en underbar dag!

Här är det häcken full, och idag måste jag masa mig ut för att hitta jeans åt stora I och jag VILL inte , vill bara sova..  
    60-års kalas igår till halv tolv, alla i säng och klart vid ett...phu.. och en Groda som var så överstimulerad att hon hållit konsert en gång i timmen...zzzzzzz
    Jag längtar hem

Kramar om ALLA och återkommer senast onsdag.....
    maken väntar visst hemma med 102kg älgkött.... bussigt va?

• Fjällbruttan

Störtar bara in snabbt, ska stycka 100kg älgkött idag, kom hem från stockholm i natt...

Men:

Grattis grattis grattis Ninnis!!!!
    Blomman uppdaterade mig igår via mess och jag är så jäkla glad för er skull!!
    Det var det bästa på hela dagen igår!!

Grattis grattis grattis igen!!

Nu åter till eländet....köttet alltså

• Fjällbruttan

Hej

Sticker in skallen igen men hinner inte läsa ikapp...
    fast jag hann se att lilla Heloise skulle ut och flyga!
    Positivt att de får komma till Gävle!

Heja lill-hjärtat, du är så tuff!!

• Fjällbruttan

passionsblomman skrev 2010-10-26 19:48:49 följande:
    Hur länge brukar man i genomsnitt tvingas ha sitt barn på neo öht? Finns det någon god chans att ni får fira familjen HeliPanzers första jul hemma i smurfhuset?

Syrrans tvillingar är ju födda i samma tidsperiod förra året och de firade jul hemma
    Så det hoppas jag verkligen Heloise får göra!

På Neo brukar barnen få ligga tills de är "fullgångna" dvs typ fram till v37 eller så,  i alla fall är det så i Umeå och föds ett barn på vårt BB förev.36 hamnar man på Neo i Umeå, efter 36 fram till v.38(max) så är man kvar på BB.

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans