Inlägg från: Fjällbruttan |Visa alla inlägg
  • Fjällbruttan

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Aleta, underbart med John Cleese!!

När stora I var sjuk pluggade hon engelska hemma i soffan en dag, och då pratade vi om hur det var när jag gick skolan, ni vet på dinosaurierna tid...
    I alla fall berättade jag att i gymnasiet så fick vi se Faulty Towers (hur fanken stavas det??) utan text eftersom jag läste på turistlinjen, läraren tyckte det ingick så bra "hotellord"
    Fick visa henne på youtube var det var och nu ser vi det ibland på TV4 Guld och ungen skrattar så hon gråter...

Mamma, det är inte konstigt att du är knäpp!!

Va?? Jag??

Visade henne raskt Vilse i Pannkakan...

Men mamma!!!! Att du inte är ett psykfall

• Fjällbruttan

Nä, nu ska jag sluta fylla varenda sida här och göra nåt....kanske ge barnen frukost?!

Kram till alla och sköt om er tills jag får ett nytt spamryck!

Hoppas ryggen är bättre Blomman!

Daa och Villemoa, är rädd om era magar!

Flamman, skriv ner lite stödord i alla fall tills ni ska på samtal, och vet du, du kan ju faktiskt boka eget samtal så du verkligen får fram din  och barnens sida. Kram

Ingis, hur är det med fjädrarna och svansen idag??

Over and out

• Fjällbruttan

Kastar lyckorgrus i mängder så det regnar som konfetti över Ninnis och maken!!

Är så spännande så det pirrar i MIN mage, hur ska det då inte kännas för er

• Fjällbruttan

Fru Sy, en massa kramar till dig!

Förstår att det är jättejobbigt att vara hemma och det inte blir bättre, man kan faktiskt bli knäpp för mindre!

Jag var ju sjukskriven från v.20 med lilla Vild, och efter vi legat inne i v.24-25 blev jag beordrad säng/soff-läge och vila, BARA vila... från början var det skönt men tillslut grät jag, för dels var det tråkigt, dels kände jag mig onyttig och sen såg man allt man skulle behöva göra hemma.. men inte kunde, då kände jag mig värdelös...

Och kom ihåg att på allt du känner ska du + på en hormontripp..vilket inte gör det lättare, så jag tycker du är sund som skriver av dig!
    Du gnäller inte, du har det tufft och det är vidrigt att må illa och ännu vidrigare då man hoppas på att gå omkring och var sådär strålande och käck och må som bäst i hela sitt liv som alla andra verkar göra....

Jag hoppas att du kommer att få må bättre snart, och att nån tänder din lampa så du får börja stråla!! Min lampa var paj redan 1:a grav
    Men det är värt varenda minut och det är också helt ok att vara gnällig

Kram!!

• Fjällbruttan

Daa skrev 2010-10-14 11:38:28 följande:
    Ninnis: Lycka till idag! Nu hoppas vi så mycket på att det blir en finfin minininininninnis... mininnis...mininnnn... äsch, en fin liten Ninnis i magen. Och en rejäl plusvåg.

Snygg tangentbordsdans

• Fjällbruttan

Villemoa, hoppas bebis förstår sitt eget bästa och vänder sig bums!
    Andfåddheten  slipper du ju kanske lite då om den sjunker så det inte trycker så mot lungorna, det är så jobbigt!

Vad säger din Lilla M om ett litet syskon, är hon förväntansfull?
    Och har lillasyster sparkat storasyster än?

• Fjällbruttan

Daa skrev 2010-10-14 12:31:03 följande:
    Åh, hoppas att den vänder sig snart så du slipper fundera över det. Ja, det kan vara jobbigt att känna sig tung. Och ingen självförtroendeboost att bli andfådd och darrbent över att gå uppför en trapp, direkt.  

Åh, vet du, när jag nu klämde ur mig mitt 4:e barn så morrade jag åt BM att jag minsann inte var så otränad som jag verkade bara för att benen skakade!
    Men då tittade hon på mig och bara flinade! Ingen fara, de darrar inte för att du är otränad utanför att bebis trycker nedåt så blodkärlen till benen kommer lite i kläm,därför blir man skakis när man går i trappor osv...
    Har man dessutom lågt järn blir det ännu värre!

Jamen HALLÅ!!! Kunde ingen sagt det tidigare!?!
    Här har man gått omkring och trott att man varit en otränad fettblobb eftersom benen inte bär en i 4 graviditeter... SUCK!!

Så Daa... med järnbrist och 2 barn borde dina ben skaka som maraccas

• Fjällbruttan

Fru sy skrev 2010-10-14 12:36:10 följande:
    Tack för det fina ni skriver tjejer. Nu sitter jag här och gråter ännu mer för att det känns som ni förstår mig och inte tycker att jag är helt knäpp som bara gråter när man borde stråla över lyckan att vara gravid. Mannen förstår nog inte riktigt hur tråkigt jag tycker det är att ligga här hemma. Mannen är bäst på allt annat och han passar verkligen upp på mig med mat och annat jag behöver. Men när jag gnäller över att jag har tråkigt känns det som han tycker att "det är väl inte så farligt" typ. Han åker hemifrån 6 på morgonen och inte kommer hem förrens vid 19, det gör att dagarna blir väldigt långa och ensamma. Mamma säger att hon kan komma och hälsa på mig några dagar nästa vecka men just nu känner jag inte att jag orkar ha någon annan här än mannen. Mamma kommer bara fara runt och städa överrallt och då känner jag mig ännu sämre eftersom det känns som jag borde städat. Och ja Daa, jag brukar ju hålla på med massa saker. Men nu har jag inte ens någon lust att sitta och virka eller sticka i soffan och då är jag rätt deppig...

Förstår precis vad du menar!!
    Det är väl aldrig så att framemot 17-tiden så börjar du stirra på klockan och bara räknar ner minuterna tills gubben kommer hem

Lilla Gumman, om du orkar, låt mamma komma och städa för då knner hon sig nyttig och så kan du njuta lite av sällskap.
    Försök att tänka att just  nu är du hotellvärd för en etta med kök åt litet pyre och då vill litet pyre ha en hotellstäderska på besök

• Fjällbruttan

Ninnnis skrev 2010-10-14 16:54:20 följande:
    Hej!Nu har vi fått tillbaks ett fint litet 8-celligt embryo Det känns helt overkligt, det gick på en kvart och det känns ingenting.De andra fem äggen har också fortsatt att dela sig som de ska, så om de fortfarande är fina på lördag så blir de nedfrysta som blastocyster.Maken fotograferade embryot på skärmen så att vi har bildbevis om det fungerar Läkaren sa sedan att man kan få embryobilderna på usb-minne om man blir gravid, det tyckte jag var ganska coolt.Nu är det nervös väntan fram till 25/10. Jag börjar med att packa ihop mig och åka till Småland för mormors begravning.Tack söta gulliga ni för tankar och tummar, jag är säker på att det hjälper! Maken hittade dessutom en lyckokastanj utanför kliniken så nu har jag massor av lyckotingestar

Wow, får man tom. se dem på tv!!!

Håller med Blomman, bädda in dig gott nu lilla vän och bliv....

• Fjällbruttan

passionsblomman skrev 2010-10-14 13:55:05 följande:
    Bruttan, varför får den här rubriken mig att tänka på din svärfar?

????????va???? I no Nothing, I´m from Barcelona

Han var hit idag... men fick gå hem för han kunde inte plinga på dörren, den var visst låst.... och man kan ju bara plinga när sonen är hemma, annars smyger man in!

Ha, jag kan låsa dörren.....nanananannnaaannnaaaa :-P

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans