Inlägg från: Fjällbruttan |Visa alla inlägg
  • Fjällbruttan

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Flamman!!

Heja Herr Flamman

Och jag beundrar dig!

• Fjällbruttan

Blomman, hoppas att ryggen är bättre idag och att herr Blommans bula är något mindre

Jag har hjärnsläpp och glömmer hälften av vad jag ska skriva..

Men .. hmmmm... snigelninnis
    Hoppas du har en bra helg innan äggläggningen nu på måndag!
    Håller tummarna för dig!

Fru Sy, hoppas illamåendet ger sig snart! Kramar om!

Lanovia, kul att se dig

Fru Bygg, jag skulle skriva nåt men har glömt vad, sorry...
    Detsamma gäller Solde, EA och nån mer som jag tappar just nu...

Om ni ser nåt grått och kleggigt som krälar förbi KAN det vara min hjärna, lämna in den på närmsta hittegods i så fall, tack!

kram

• Fjällbruttan

passionsblomman skrev 2010-10-10 14:08:34 följande:
    Heloise, Underbart att se dig i tråden och underbart att det går framåt för lillstumpan.Jag ser det som jättebra att du gråter! Jo för då kommer en del av allt du har inom dig ut, så du slipper samla en massa känsloslagg. Du har ju gått igenom en chock av inte så små mått (för att underdriva å det grövsta) och nu kommer reaktionerna. Jag vore betydligt mer bekymrad ifall du skulle reagerat med tystnad och apati. För så kan det också bli, när livet liksom överfaller en.Förresten så ingår det för många av oss  en period av sprutande tårar, rinnande tårar, översvämmde ögon och hjärtats tårar, som varar från det att mjölken rinner till och fram till......tja, än så länge sisådär barnets tioårsålder och gissningsvis är där inget egentligt slut. Som om någon opererat in ett sprinklersystem och ställt in det på "aktiveras vid minsta tecken på emotionell beröring".

Word, skriver under på vartenda ord... utom att jag har barn i siådär 13-års åldern, och sprinklerssystemet funkar fortfarande utmärkt....

• Fjällbruttan

Heloise, så underbart att lilldooppa är bättre (uttalas med låååångt ooooo)
    och att infektionen är borta!! HURRA!!! *tar små glädjeskutt*
    och vad skönt att du orkar sitta med henne längre stunder, det är verkligen som att få ny energi att få vara med sitt barn och man blir så otroligt lugn, NJUUUUT.

Och jag tycker att du och Panzer är fantastiska som stöttar varandra så fint, för man behöver verkligen varandra i den situationen ni är, sköt om er!!

Tycker också att idén om en bok till Elise är fantastisk, jag VET att även ni kommer att ha glädje av den sen för nångång kommer minnena att bli lite bluddriga, då är det suveränt att ha en sån bok. Och med sådana föräldrar som Elise har så kommer det garanterat att bli en superbra bok!

Kramar om hela familjen  

• Fjällbruttan

Blomman,fy f-n för ryggen, hoppa att det går över snart!!

Kräv mer massge av sambon, det var ju hans fel, för om inte han hade stängt dörren.....

• Fjällbruttan

Flamman, hoppas ditt gullhjärta kunde vara en stund på kalaset idag!

Och vilka fantastiska barn du har, jag förstår att du är jättestolt över dem

• Fjällbruttan

Kram till alla

och Ninnis, håller tummarna för imorgon!!

Nu ska jag steka kotletter till la Familia...

Ärkeaset returnerade de två äldre, mycket trevligt, men glömde att tala om innan helgen att de skulle komma tidigt idag så nu ska vi skrapa ihop en middag ur ett tomt kylskåp
    Tur vi har kött i frysen och potatis i källaren!

• Fjällbruttan

Tjohoooo!! Elva ägg, inte dålig skörd!!
    Det är ju en magnifik skörd!! Grattis!!

Hoppas att du får en lugn kväll och inte alltför ont Ninnis!

Kram

• Fjällbruttan

passionsblomman skrev 2010-10-11 15:08:35 följande:
    Okej, nu ringde de från min gyn och berättade att de pratat med CvL och att de vill byta preparat för äggstimuleringen nu när det blir dags. Jag har haft Puregon och de vill byta till Menopur. Det är för att de haft ett möte där man konstaterat att man nu har underlag för att säga att det är bättre resultat -alltså fler graviditeter-med menopur än med Puregon. OCH detsamma gäller långa vs korta metoden. Man kommer alltså på CvL att styra över all behandling mot Menopur samt den långa metoden nu. Så, när de frågade om det var OK med mig att byta preparat, vad tror ni jag svarade då?"nej, jag vill behålla det enklare sättet (pennan) och ha sämtre chanser..."Sa jag inte.

Vaaa??? Sa du inte att du ville fortsätta med pennan???
    För att det är så FANTASTISKT kul med huvudvärk, humörssvägningar som inte finns, och grå blöta filtar, för att sen få knarka lite morfon och få hela magen uppblåst och punkterad, därtill fläka upp sig för diverse personal, sen få ha ångest i några dygn hur äggen uppför sig och sen ha rå-ångest i 14 dagar... allt till det facila priset av typ 25000 eller mer och dessutom ett mördat psyke!

VAD KONSTIGT ATT DU INTE VALDE DET

• Fjällbruttan

Flamman, kram!

Vikan skicka gubbarna på samma läger....

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans