Inlägg från: Fjällbruttan |Visa alla inlägg
  • Fjällbruttan

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Villemoa skrev 2010-10-07 15:31:34 följande:
      Hon spelar bara martyr genom att säga att hon ska sluta. Hon får gärna sluta men först behöver hon få höra ett och annat. Kan ju vara bra för de andra idioterna att få veta att rektorn inte släpper problemen utan tar tag i dem. Känns som om lärarna borde ha en studiedag om värdegrunden, lite repetition så där eftersom de uppenbarligen verkar ha glömt bort den...Bra att den andra korkade läraren har tagit till sig av kritiken!Jag finns med dig i tankarna när du är på mötet imorgon!

Word, är precis så jag tänker!!!

Och det är med värdegrunderna rektorn har börjat jobba...

Arma rektor att hamna i det getingboet, hon gör det bra!

• Fjällbruttan

passionsblomman skrev 2010-10-07 15:29:15 följande:
    Ninnis, oh vad rart sag av din mamma! Villemoa, jag tänkte väl att du skulle bli ungefär precis så upprörd över den bänga kollegan! Och Ingis med! Vänta bara tills Aleta och Flamman kommer också! -Undrar om det är tur för lärarkårens stolpskott att vi är utspridda lite sådär lagom fördelat över landet, så inte EN av dem skulle drabbas av allas vår vreda samtidigt:

Skolpartiet?? För handväsketanter?

• Fjällbruttan

Tack för att ni finns, nu känns det lättare att ta tag i mötet imorgon!!

Nu ska jag mecka ihop en köttfärslimpa medans Grodan sover...
    hon har sovit sen jag kom in här

Fast lilla Vild har hunnit bajsa en gång, måste vara nåt med BT som gör att mina barn bajsar

• Fjällbruttan

Tack till er alla för alla uppmuntrande ord och minnesbilder att ha med mig imorgon
    Fnissar fortfarande åt Ingis

Panzer, tack för fler fina kort, hon är så söt!!
    Hoppas att både mor och barn mår bättre och bättre!

Flamman, hoppas bilen blir bra, och krya på er allihopa och tack för kloka råd.

Är helt disträ ikväll och magen gör ont för imorgon men det blir nog bra...
    Lärarskrället har bestämt sig för att jobba imorgon förmiddag när hon fick veta att det blir ett samtal, så M är förvarnad,och stora I tänker hålla koll på henne...
    -Jag slår ner kärringjäveln om hon är dum mot M!!!
    Jamen hallå, du brukar ju själv slå M när ni bråkar (om hon hunner ikapp )
    -Du, det är MIN syster, är någon dum mot henne spöar jag skiten ur dem!!

Opedagogiskt nog garvade jag åt henne, men det är skönt att hon vill försvara lillasyster

Aleta, önska jag hade dig med mig imorgon också.. skulle väl se bra ut:
    Först kommer jag som ett stort slagskepp med handväskan i högsta hugg och sen kommer ett gäng tanter och så vovven Ingis;.D

Kramen till er alla

• Fjällbruttan

Fru Bygg skrev 2010-10-08 10:15:37 följande:
    Hej alla goa!Jag skulle behöva er hjälp! Ni har alltid så kloka tankar.Vi har ett par vänner som har en son i E:s ålder (ett år). För ett tag sen frågade de vad E önskade sig i present och jag rabblade upp att leksaker, kläder är ju aldrig fel. Givetvis vände jag sen frågan tillbaka till henne och då sa hon att H (hennes son) minsann inte ville ha varken leksaker, kläder eller böcker. Hon skulle fundera på om han önskade sig ngt.Nu ringde de precis och bjöd in sig på fika på söndag för att fira E. Och då måste ju även vi ha en present till H. Vad köper vi nu? Det står helt still i mitt huvud, nu när de verkligen itne vill ha kläder eller leksaker. Snälla kom med bra tips!!!!

?????? Vilket lustigt svar!
    Låter som nån slags tävling i att vi önskar oss minsann inget alls (fast jag kan ju ha fel) eller så vill de bara ha svindyra teknikprylar

Jag tycker faktiskt att du ska köpa det du tycker är fint och passar, för har de inga önskningar så får man det man får!
    Jag är glad för varenda present till mina barn för det innebär att någon tänkt på dem ,funderat på dem och och om det sen inte alltid är så lyckat, so what?
    Jag tycker faktiskt att ma får vara glad för att nån vill ge en nånting

Och jag skulle köpt en bok  (ja, jag såg vad du skrev ) eller ett pussel, för det är saker som utvecklar barnen, så då kan banne mig föräldrarna inte klaga på det!
    Det är ju PEDAGOGISKA leksaker

Kram och lycka till!

• Fjällbruttan

Hej alla fantastiska människor!

Jag är.... helt slut, totalt tom och jätteledsen idag, en skitdag med andra ord!

Men jag är så lyckligt lottad att jag kan titta in här och bli uppmuntrad, även om en del saker gör mig förbaskad eller rent av arg, men det är bara att konstatera:

Ni underbara människor är mina lyckopiller!! Det är sån tur att ni finns!

Först har jag en hälsning från M till Ingis

"Tack snälla du för att du gav mig och mamma kul bilder, de hjälpte mig genom dagen igår, när kärringen blängde på mig morrade jag tyst för mig själv "

Och sen frågade M mig om Ingis inte var riktigt klok ibland
    Näpp, sa jag, det är ingen i tråden!
    Men så bra mamma, då passar du där!

Mina barn förgyller minst sagt tillvaron för mig!

Mötet igår...

Ja herregud, inte fan skulle jag vilja vara chef där inte!
    Skönt nog gjorde kärrningen bort sig flera ggr, min sekundant fick fram en hel del som jag inte fixade att formuelera, tom fackrepresentanten sa åt henne och kontentan av ett fruktansvärt jobbigt möte (där kärringen satt och skrek åt mig med munnen full av bulle... värdigt va ) var att FÖRÄNDRING SKA SKE!!! och att hon kommer att ha ögonen på sig. Mötet varade i en timme och 40 minuter!!!

En hel del lämnade jag därhän, kärringen skrek bara och nekade till allt, men rektorn vet vad det gäller och nu är det faktiskt hennes bekymmer, inte mitt så länge barnen har det bra. M ska följas upp en gång i veckan och även få gå och prata med vår skolsköterska om hon vill.

• Fjällbruttan

Hvidis!!! Käre värld, förstår precis vad du känner!!
    Mitt råd, prata igenom det med batman, gå tillsammans på samtalet så om du inte kan framföra den så kan han. Kan inte ni båda gå, ha med en sekundant precis som jag hade, det är jätteskönt.
    Fördelen är också sekundanten inte är lika känslomässigt involverad så de kan ofta vara lite mer objektiva.

Kramkramkram 

• Fjällbruttan

Heoise och Panzer,

alltså, jag är mållös!!

Ett så stort sjukhus och så ett sånt patienthotell, SKANDAL!!!

Jag kan inte låta bli, kan jag inte få vara med och piska med en taggig rosenkvist så det river lite i skinnet...

Kramar till er och självklart till Lilla Elise och hoppas andningen är bättre idag.
    Och att Heloise läker bättre nu efter nytt karvande....*ryser*

Kram

• Fjällbruttan

Nu har Grodan vaknat... återkommer

• Fjällbruttan

ingenjörsbruden skrev 2010-10-09 12:41:27 följande:
      Hahahahaa Va härligt att vara till nytta! O inte klok ibland...hahaha nä det är jag def inte! Tur kanske att jag inte är så himla utåtagerande o genomför alla knäppa idéer jag får.....hade nog haft egen ingång till dårhuset! Käraste lilla M: Du kan tro att jag satt o morrade o gnagde massor på tanten när ni satt i möte.....bara så du vet! *kraaaaaamar länge o viftar på rumpan glatt* Du är en supertuff o jättemodig tjej som berättat för din mamma om din knäppa lärare! För så som hon gör....så ska man INTE göra...men det vet du redan för du har en så underbar, klok o duktig mamma!

Jaha ja, nu fick du tårarna att apruta på mig för jag blev så rörd! tack!!

Fast jag fnissade innan åt inlägget till Daa....

Fick en mycket konstig syn framför mig:
    Tjock stickad tröja med magbälte runt och ett par nakna blåfrusna ben som sticker fram nedanför

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans