Inlägg från: Fjällbruttan |Visa alla inlägg
  • Fjällbruttan

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Villemoa skrev 2010-10-05 07:16:52 följande:
    Vad bra Bruttan att du uppdaterade. Fick också SMS vid 04.00 men jag visste inte vad jag fick skriva. Kunde inte somna efter det, tänkte på dem hela tiden. Vilken start Elise fick här i livet, lilla gumman. Måtte det gå vägen!

Jag flög rakt upp och sen bröjade jag gråta, tur maken fanns bredvid och faktiskt kopplade vad som hände..
    Först vid halv sju slumrade jag en stund igen... Grodan har sett rätt förvånad ut över en mamma som grinade när hon åt.

Ja inte är det en start som man önskar sin värsta ovän!
    Lilla Elise, jag hoppas det är lite bättre denna morgon!

• Fjällbruttan

Tinga skrev 2010-10-05 10:11:42 följande:
    Vill även jag skicka mina varmaste tankar till Heloise, Panzer och lilla Elise. Jag hör också hemma i "den andra tråden" och har själv drygt tvååriga tvillingpojkar födda i v. 27+0. Det är en otroligt tuff resa ni påbörjat nu; själva förlossningen är oftast det "lilla" när det gäller så mycket för tidigt födda barn. Men jag håller alla mina tummar och tår för att det ska gå bra för er alla. Har ni några frågor eller funderingar svarar jag efter förmåga.

Vad rar du är Tinga, har tjuvläst lite om Piff och Puff... och förstår att du har det ungefär som min syster. Hon fick sina tjejer i 28+4, det är just ett år fyllda och det har varit ett enormt tufft år, men det har gått bra ändå.

Tror att Panzer och Heloise uppskattar enormt att slippa känna sig ensamma.

Skriver under på Ninnis och Villemoa´s kommentarer om att det är fantastiskt fint att så många bryr sig!

Kram

• Fjällbruttan

Ninnnis skrev 2010-10-05 10:51:06 följande:
    Om det ligger någonting i att ju fler som håller tummarna och skickar positiva tankar på samma gång desto bättre går det, så måste det ju bara gå jättebra för Heloise, Panzer och Elise...Kan vi inte få en rapport...? *orolig*

Jag går runt med telefonen, vågar inte släppa den...
    Samtidigt förstår jag om de inte orkar just nu, tänk vilka dygn de har haft och är de vakna vakar de nog hos lilla fina Elise...

Men ont i magen av oro har nog vi alla... vill ju så gärna höra att det går bra för Jullan!

• Fjällbruttan

passionsblomman skrev 2010-10-05 13:59:42 följande:
    Tjaba Melondoft! Hörni, just nu är det bara en sådan overload av allt jag blir orolig för, vill peppa i och som jag bryr mi om när det gäller er allihopa, att jag fasen inte vet hur jag ska sortera ut det. Vilken massa saker det är! Jag blir helt splittrad i skallen!Nu kan jag tex plötsligt inte alls minnas när det var du sa att det var prel ÄP Ninnis? Var det nu på torsdag? eller nästa?

Åh vad skönt, inte bara min skalle som är som ett tomt hål
    Är fruktansvärt disträ idag och så tänker jag ut nåt att skriva eller ser nåt jag vill kommentera och vips... BORTA!

Men jisses vad tårarna rann efter ditt fina inlägg, önskar jag kunde uttrycka mig så vältaligt i skrift som du gör Blomman!

Nu ska jag gå och måla delar till en tårta, har en beställning tills på torsdag och är megaefter... men det blir väl nåt ändå, växthuset som ska stå på den är klart i alla fall!

Flamman, tänker på dig/er med i dag!

Lanovia, krama om varandra och mys i eftermiddag.
    Försök att planera in nåt att se fram emot, om så bara en promenad framöver så ni har något att längta till, så gjorde vi våras efter svärmors död när allt bara var elände, det hjälpte mycket. Kram

Och kramr till er alla andra också, och hej alla som tittar in från andra tråden
    Vilken tur att ni alla finns!

• Fjällbruttan

Hallå, tittar in för att se om nåt nytt hänt.. och det har det
    Alla är lika disträ som jag, hur virrigt kommer detta inte att bli...

Jag skulle göra chokladmousse till tårtan som är beställd.. jag tänkte att jag kör på ett säkert kort... jamen årets största långnäsa på mig!

Chokladen var lite för sval, äggen för kalla och så kall grädde så chokladen stelnade i bitar, såg ut som nån spytt upp eländet!
    Och jag måste lägga tårtan ikväll, jag är redan i skiten!
    Och ingen mer grädde hemma...

Men nu har jag uppfunnit, nöden är alla lösningars moder!
    Värmde sörjan så den blev en chokladdryck typ, i med massor av gelatin och så hoppas jag på att det blir en kall chokladkräm med crisp

Nu ska jag göra vit chokladganache med hallon....phu!

• Fjällbruttan

Jag är så lycklig just nu, genuint lycklig!!!

För att Elise är en så stark tjej med så fantastiska föräldrar som delar allt detta med oss, för att den här tråden finns och att jag bestämde mig för att jag skiter i om jag ser i kors i morgon, jag måste in och kolla innan jag lägger mig

Tack snälla Blomman för din uppdatering och TACK underbara Heloise som mitt i allt detta kaos tar sig tid att ringa, du är fantastisk!! Helt otroliga är ni allihopa!

Jag bara bubblar av lycka just nu, tänk att man kan verkligt störtgråta så man skakar bara för att man blir så glad!

Heja Akademiska, fortsätt att ta väl hand om "vår" familj, och
    Heloise och Panzer och lilla underbara vackra Elise, ta hand om er också!!

Kramar i massor

• Fjällbruttan

*häller upp te och skålar för mig själv i köket*

Alla andra här sover.. jag har meckat tårta för att kunna ta sjuka Grodan i lugn och ro imorgon, hon vill bo antingen på mig eller maken, så han fick ta ett kvällskift

Fast nu är hon en barracuda... BET mig TRE gånger ikväll när hon ammade...AJ!!

Kram alla ni andra, tänker på er och tycker så mycket om er!!

• Fjällbruttan

Godmorgon

Hoppas att alla har en bra dag, här är det lite trött men annars rätt bra.
    Ska pröva något nytt idag, min menskopp....
    Vet inte riktigt om jag orkar känna Tjohoooo..jag har fått mens och kan pröva den,
    känns mer som....Ähhhh, kunde den inte väntat längre

Fast jag har alltid fått tillbaka mensen snabbt, men Grodan är ju bara 5,5 månad så nog kunde den väntat längre!

Nu måste jag ila... Liten Groda fyllde just blöjan med snorbajs, det är så äckligt!!
    Grönt och slemmigt och ont i magen får hon av det, uäck!!!

Började just skratta!
    Lilla Vild har börjat gå på toa, äntligen, so susade just förbi och hojtade att jag ska bajsa! Ja gör det lilla gumman
    Just nu är det jätteviktigt att få gå själv och klättra upp och sätta sig..
    Efter en liten stund hör jag:
    -Mamma, bajset har kommit, TJOHOOOO

Nu har jag två dyngungar  

• Fjällbruttan

Heloise!!!

Så underbart fantastiskt att höra ifrån er!

Och så underbart vacker dotter ni har, vilken fantastisk liten kämpe!
    Gullhjärtat!!

Herregud, tårarna bara sprutar när jag läser ditt inlägg, ni är helt otroliga som orkar och fixar att höra av er! Underbara mnniskor är ni, så det så!

Och vad skönt att mjölken bara sprutar så lillhjärtat får mammas mat

Syrran sondmatade sina småtjejer länge men det gick bra att gå över till amning sen och hon hälsar också, precis som Tinga att om ni vill ha kontakt så finns de där,
    tjejerna fyllde ett år för några veckor sen..

Hoppas att de får bukt med den eländes infektionen hos dig så du får bli lite piggare.
    Vad mysigt att ni äntligen får hålla och krama Elise, måste vara total lycka!

Kramar i massor till er alla tre! 

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans