Inlägg från: Fjällbruttan |Visa alla inlägg
  • Fjällbruttan

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Nu måste jag ta min skrik groda som idag vägde 8834!!!!g och var 68 cm!

Tjock Groda!!!

Kram till alla och tänker på er

• Fjällbruttan

Hej och hallå

Grattis till ett helt gäng fina ägglingar, och håller med de andra, måtte de nu sköta sig snyggt så det blir över till frysen, eskimåer gillar vi

Andbeyond, Grattis!! Är det nåt jag kan är det tjejer
    Och jag älskar att ha dem fast framemot tonåren fick då jag investera i hårfärg för att dölja de graå hårstråna de förorsakar

Hmmm... undras varför min pappa är så gråhårig, nästan vit, jag har ju inga syskon

Flamman, du tänker rätt, du agerar rätt! Go girl!!

Kramar om er alla andra mycket försiktigt, jag har mjölkstockningen från helvetet i ena bröstet.. har grinat mer än en gång när Grodan försöker tömma eländet....
    Avlvedon och värmedyna är underbart, och så har min bästa väninna varit här i flera timmar så vi kunnat konstatera att våra makar är nog bröder, inte bara släkt...miffon!

Ska bli skönt att han försvinner på älgjakt (maken alltså) ons-sön, jag behöver en paus!

*färdiggnällt*

Och familjen Heli-Panzer hoppas jag har det så bra det bara går!!

• Fjällbruttan

Avlvedon är förövrigt en mycket mer effektiv medicin än alvedon, ni som nu trodde att jag som vanligt stavat fel...

Fingrarna har frusit ihop, låtsas jag, för här ligger det snö....brrrr

• Fjällbruttan

Heja EA´s små eskimåer också, må ni stanna hos mamma och växa er stora!!

• Fjällbruttan

Hej!

Tittar in i snökaoset, för här snöar det
    Ja,jag gillar det faktiskt för det blir så ljust och vacker och desutom som den hämndlystna sura bitch jag är kan maken gott få sitta på en kall äcklig blåsig topp och spana efter älg

Det är liiiite bättre men skönt med en paus på ett par dagar, så han kan fundera på hur jag ska fatta att han bryr sig när:
    a/ han är ute hela dagen igår (helt ok saker han gör ute) men hör inte av sig
    b/kommer in och förväntar sig middag och undrar inte om jag behöver hjälp
    c/efter middagen fick han visserligen in lite i diskmaskin, men sen letade han jaktsaker....
    d/inte en enda gång funderade på om ens febern gått ner...

GAAAHHH!!!
    När ajg påpekade det så stirrar ha på mig och säger:
    -Jävlar vilket sårarschel jag gjort, det borde jag tänkt på!!!
    Katjing....

Tack och lov är mjölkstockningen bättre, jag ammade Grodan uppoch ner i går!
    Nä hon hängde inte från taket
    Jag låg på sidan och hon hade knäna i min panna typ...
    Sen tillbringade jag stora delar av dagen med en värmedyna på bröstet.
    Slut på ego!

• Fjällbruttan

Heloise, kramar i massor!!

Usch vad det är mycket för er!
    Syrran berättade sen de kommit hem från Neo att de blivit erbjudna att vara med i en prematurmammagrupp men faktiskt inte ville vara med för det var just så mycket ångest runt i kring med andra föräldrar och all sorg, så du är inte ensam om att känna så!

Och jag hoppas innerligt att det nya PC biter nu och att Neo i Gävle har plats snart!
    För det sa syrran också att när man äntligen vågade sova hemma en natt var det guld värt, även om man hade ångest över att lämna barnen, å andra sidan, är ni hemma i Gävle kan ni ju byta av varandra på ett annat sätt.

Min tanke när du skrev att Elise var stillsam var för att hon mådde bra och var lugn och trygg! Så konstigt det då blir när de vill undersöka att hon är stillsam
    Men jag tror som de andra, hon är född med stora fötter för att stå stadigt på jorden när det blåser!

Mitt i trårarna fick du mig att le också, du LÄSER för lillhjärtat, en äkta bibliotikarie
    Så fint att ni gör det och så tryggt för henne att få höra din röst!
    Du är underbar!

Kramar i massor och tänker på er!

Njut av lunchen idag!

• Fjällbruttan

Ninnis, HURRA!!!

Duktigt duktiga ägg!!!

Så glad för er skull!

Håller tummarna!

• Fjällbruttan

Heloise skrev 2010-10-13 23:10:20 följande:
    OK, en tvättäkta skitdag. Vi skulle in till akkis när telefonen ringde och läkaren berättade att Elise hade fått det jobbigt på morgonen och helt ur det blå tvingats tillbaka i i respirator. Vild panik och taxiresa med kvävda snyftningar för att komma till vår lilla dotter. Elise har alltså legat i respirator hela dagen men efter ett slemstopp i respiratorn nu på kvällen är hon tillbaka i CPAP så får vi hoppas hon slipper intuberas igen... Dagen har varit fylld av en massa skit och tjafs med läkare som vi klarat oss utan- Har dock sluppit lägenhetshotellet och bor nu på Park Inn, en ljusglimt i en annars mörk dag. I övrigt mår Elise ok men jag och H är mentalt dränerade och nu blir det sängen, en kort uppdatering, har inte energi kvar för något annat.   /Panzer

Skickar allt vad jag kan med styrka och ork till er alla tre!

Hoppas lilla hjärtat slipper respirator mer!

Måtte eran natt bli lugn och dagen imorgon och varje dag framöver bättre!

Kramar

• Fjällbruttan

Trött mamma på väg i säng, men som jag har skrattat med mina barn ikväll
    Och känt en enorm lycka över att jag fått 4 vackra underbara tokiga döttrar, vilken gåva de är och vilka ljus i mitt liv.

Igår kväll fick jag dessutom en liten lyckostund att bevara i hjärtat.
    Tassade in till 13-åringen (nej, jag kan inte gå och lägga mig utan att vandra runt till alla och kolla att de sover gott och förhoppningsvis utan musik i öronen ), Stora I sov lite oroligt så jag strök henne över håret och då vänder hon sig om och säger mamma, mamma, krama mig!! Och som jag kramade henne
    Det är sällan jag får det numera, fast jag gör det ändå

Här ligger snön på marken, fast nu är det snöblandat regn och allmänt äckligt, jag kommer att stanna inne i morgon med.... och mysa med de små och sen mysa med de stora när de kommer hem, är riktigt skönt att vara hemma ensam

Kramen till er alla!!

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans