I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
Här är det en lite energikrävande dag....
Vansinnesskolan mina barn går på är ... vansinnig, eller i alla fall full med vansinniga lärare!
Men en rektor som i alla fall tar tag i eländet!
Läs om i orkar:
M (mellantjejen 10 år) kommer hem och berättar att XXX som är ny i hennes klass (där de nu är hela 8 elever på 3 årskurser) har dyslexi eller ADHD.
Va? Varför tror du det?
Jo, det sa läraren idag på lektionen...
VA?????
Samtidigt som det pågår en process för att få bort mobbingen på skolan (vilket är jättebra och jag sitter med i en arbetsgrupp för det) så står alltså en lärare och bryter all existerande sekretess (om nu XXX ens har det, för det var ju hennes egen diagnos) och spär dessutom på barnens ammunition för att kunna mobba någon...
Ring ring till rektor,,,, bla bla bla, suckande rektor som morrar om lärare som inte har nåt vett...
Idag har hon pratat med läraren ifråga som
HOTAR MED ATT SLUTA OM HON INTE FÅR VETA VEM DET ÄR SOM SAGT DETTA OCH PRATA MED VEDERBÖRAnDES FÖRÄLDRAR!!
Hon gick hem i förmiddags och vägrar jobba mer just nu...
Jamen det SKITER jag i! För hon har vräkt ur sig saker enda sen stora I började på skolan..
Kontentan av fyrtifjorton samtal idag är:
Imorgon ska jag tillsammans med rektor, fackets representant och läraren träffas, jag kommer att ha med mig en bisittare (som själv är facklig representant på sitt jobb och van vid förhandlingar). Jag kommer att ha med mig ett antal punkter där jag vet att hon brustit och som berört oss i familjen, och tänker lägga fram det lugnt och sakligt.
M har godkänt detta men vill inte själv var med, vilket är helt ok för mig.
Varför gör jag det då?
Jo, läraren kan gärna få sluta, det skiter jag blankt i, men det är så mycket skit på denna skola och rektorn försöker verkligen få bort det och kan jag få det lite bättre för mina barn, både de som är där redan nu och de som ska dit så har jag i alla fall gjort nåt mer än bara gnällt...
Om lärare mobbar barnen, hur ska vi då få bort mobbingen?
Jag har ont i magen, jag är livrädd att det ska drabba mina barn, men rektor har lovat att vaka över dem och att läraren ryker om hon väljer att vara kvar och gör något mot M, då blir det omplacering till nåt arkiv ...
Fan fan fan,, jag vill bara att mina barn ska kunna gå till skolan och bli respekterade, likväl som de ska visa sina kompisar och lärare respekt, ska det vara så förbannat svårt....
Och denna story om läraren är hårt nedkortad...(kärringjävel har jag mest lust att kalla henne!)
Bläää... sorry för ego!