Inlägg från: Fjällbruttan |Visa alla inlägg
  • Fjällbruttan

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Daa, hmmm... tycker det låter som ett solklart fall av:

Gåutisolenochsättdigiensolstolmedenvarmfiltöverknänaochnågotgottattätaochdricka!!

Tror att det är precis vad du och småb:na behöver

Tack för tipset om menskopp, ska kolla bums!

Och tack för att du förstår vad jag menar när det gäller svärfar, bara att nån fattar gör att livet känns enklare!

Kram

• Fjällbruttan

Åh vad vackert det måste vara med lampetterna på den väggen!
    Tänker på hur mysigt det var att sitta där med Grodan och amma

Postkodmiljonären borde ha hittat ditt nummer för länge sen!!  

• Fjällbruttan

Hvidbrud skrev 2010-09-26 12:19:31 följande: Idag är det lugnt men igår rök det ur mina öron. Logistik logistik. Har lite kärvigt hemma just nu så jag ligger lite lågt. Kram på er alla gulltanter!

Kramar tillbaka och hoppas det ljusnar på kärvfronten!

• Fjällbruttan

Norrskensflamman skrev 2010-09-26 21:55:42 följande:
    Vet ni, man borde skriva in i grundlagen att det är förbjudet att inte skriva ut i recept om smöret ska vara smält eller inte!!! Är det för mycket begärt liksom??? Grrrrrr   //Häxan Sur-Tant, även kallad B-bagar Berta.

Förlåt, men jag skrattade just så tårarna rann
    B-bagar Berta

Är hon kompis med Miffade Muffins mamman

Hon har varit här hela helgen, men vid 4:e försöket lyckades jag

• Fjällbruttan

Tack för tipsen om menskoppar!!
    Två är beställda, det ni!
    Stora I råkade komma förbi så jag slet ner henne och sa LÄS!
    Vaaaaaa?
    Skaruhaen??
    Aaaahh, verkar ju miljövänlig...
    Raskt betälldes två

Tänk om jag kan bespara ungen tusentals kronor i utlägg för mensskydd, yes!

• Fjällbruttan

Heloise, förstår att du blev/är orolig! Det är läskigt när sånt händer!
    Men försök tänk på att Jullan och ettan är skyddade av omgivningarna,
    magen är rätt bra vadderad

Hoppas att blåmärket inte kommer att göra så ont!

Och att maten var god!

• Fjällbruttan

Villemoa, kom på att jag glömt kommentera din busstur, f-n så otäckt!
    Jag rös när jag läste det!
    Hoppas att du inte har ont längre!

Den 20 okt åker vi till Sthlm på kvällen, 21 ska vi tömma mormors lägenhet och 22 ska jag bort på kalas på kvällen men annars har jag inget inplanerat än,
    fika i Liljeholmen kanske?

Nån mer som vill fika?

• Fjällbruttan

Jo, en kul sak till

Vi fick ett gotlandsruss på gården igår, hur fet och söt som helst!
    Idag var jag och hälsade på henne med lilla Vild, och jag är hästrädd.. men vi fann varandra och hon var så gosig!

Sen ikväll kom stora I hem, ville ut och hälsa på Demilia som underbara damen heter, och tog med sig några morötter...
    Först fick Demilia en, sen gosade I med "sin  Ville" och gav han en morot, det var dumt

För Demilia ville ha den med och vara ranghög över Ville och skulle minsann ge han en smäll, det var bara det att I stod emellan och fick en spark i baken

Jag har skrattat så jag flämtat för så förolämpad som I var, fast hon skrattade hon med och konsterade att hon var en jävla klant som inte räknade ut att det skulle gå så... grundläggande flockmentalitet.

• Fjällbruttan

Vad är det för en dag, vad är det för en dag?
    Jo det är Flammans födelsedag, hurra hurra hurra!!!!!

Grattia på din dag

Tårtorna blir ändå bara mos i magen så skit samma, huvudsaken är att de är gott!
    Och även om utsidan är snygg på mina tårtor kan de ju smaka skit eller hur?

Tycker att du ska pika maken lite ang middag i dag så du blir bjuden!
    Även om det är blodpudding kan han ju steka den och barnen duka fint och tända ett ljus till världens bästa Flamma!

Kram kram kram

• Fjällbruttan

Norrskensflamman skrev 2010-09-26 23:17:02 följande: Bruttan: Tack för hästhistorien! Ser det framför mig. Ja, det är viktigt det där med rangordningen i hästflocken. Jösses vilket liv det blir om man tar in hästarna från hagen i fel ordning t ex !  Skönt att det gick bra för I så att hon inte blev skadad. HUR vet ni vilken storlek ni ska beställa på menskopparna?! Ska man ta linjal eller sånt där mätdon och mäta diametern där inne eller  

I morse kom en bekännelse Mamma, jag är lite avundsjuk för att hon gillar dig bättre Skrattade igen och sa glatt att hon gillar inte mig bättre, hon gillar morötter bättre

Menskopparna... det står på sidan att antingen har man en liten och då har man inte fött barn och är ung.. eller så har man en stoooor och då har man fött barn och är gammal, alltså tog jag en stooor
    Det finns anviningar på www.menskoppen.se, det var lätt att beställa där!

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans