Inlägg från: Fjällbruttan |Visa alla inlägg
  • Fjällbruttan

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Hej!

har fått mess från Heloise:

Vattnet gick i natt. Täta värkar, på´starkaste värkhämmande funkar det men får bara ha det ett dygn till.
    Varje dag är en vinst men den kommer för tidigt oavsett
    Hälsa bt de "tråkiga" nyheterna.
    Bra är att jag inte är öppen, bebis inte fixerad o bebbe mår bra.
    Kram Heloise  

• Fjällbruttan

Här hemma håller vi alla tummar och tår vi kan och får jag höra nåt från Heloise så skriver jag in det så klart!

Har folk hemma på arbetsmöte nu, ska bara sluta grina innan jag fortsätter mötet!

Kommer in senare

Kram

• Fjällbruttan

Hej igen, vi håller alla tummar här med!

Fick också samma mess från Heloise men såg det först nu, tårarna bara sprutar!

MEN, jag tänker vara positiv, syrrans tvillingar var ju ännu mindre långt gångna och de mår ju bra!
    Ska försöka uppdatera mig senare, har mitt i all kaos en sjuk Groda också...

Kramar om er alla

• Fjällbruttan

Lite mer positiv energi, har pratat med syrran, och blev rätt uppåt.
    Små bebisar i v.29 är inte så små på neonatalen, de anses vara ganska stora.
    Så länge som inte någon infektion tillstöter eller att det finns något medfött fel(och det borde ju ha upptäckts i så fall vid ultraljud) så SKA allt gå bra.
    Och som ni andra skriver så kommer det vara en apjobbig period från början men det går ju över!

Hon hade en hälsning också till Panzer och Heloise och det var att de är inte ensamma, även om det känns så när allt händer.
    Så extra kramar från henne och sambon och vilda tvillingarna till Panzer och Heloise och lilla Jullan

• Fjällbruttan

lanovia 08 skrev 2010-10-04 20:41:09 följande:
    Bruttan vad jobbigt med en sjuk Groda.

Mest jobbigt för Grodan, förkyld och feber... men inte tät så det går bra att amma, hon snorar bara ner mig, men det gör inget

• Fjällbruttan

Norrskensflamman skrev 2010-10-04 19:12:16 följande:
    Tack snälla Anbeyond för att du delar med dig av dina erfarenheter Betyder mycket för mig. Jag försöker lyssna, stötta och krama. Men när hon får sina raseriutbrott så har jag svårt att hålla mig lugn och sansad. Då "flammar" jag upp liksom. Och så är bråket igång. Hon har en tendens att försöka få sin vilja igenom konstant med sura miner, gråt och skrik, smälla i dörrar osv. Pappa ger vika. Inte jag. Sedan när hon (och jag) lugnat ner sig så kommer dessa tankar, när jag frågar varför det blev så fel och bråkigt. Det är då hon säger att hon vet inte, att hon är dum, dum, dum att hon hatar sig själv och att hon vill dö.  

Lite efter är jag minst sagt...
    Men, det låter EXAKT som stora I i den åldern!
    Det var skitjobbigt och ett jävla liv rent ut sagt...

Kramar om dig Flamman, förstår verkligen hur du känner det!
    Har själv suttit i samtal på dagis med föreståndaren som berättar att stora I bara sitter i ett hörn och säger att hon ska ta livet av sig och bara vill dö...
    Detta i samband med skilsmäsan från ärkeaset...och i samma veva så tog en tjej i byn livet av sig så stora I hörde mycket om just det.
    Gissa om man känner sig som världens sämsta mamma...

Jag lyckades få stora I att gå och prata med vår skolsköterska och det hjälpte litegrann och sen har jag pratat och pratat med henne...och nu är det underbart med lagoma vidriga tonårsgräl

Du är världens bästa mamma till dina barn och jag kommer alltid att tycka att barn behöver krav på sig hemma för att de ska känna att de är en del i familjen och att de BEHÖVS för att familjen ska funka och vara komplett!

KRAM

• Fjällbruttan

Villemoa, kramar dig lite extra, klart att det känns lite extra ikväll i magen.

Är egentligen dö-trött men känner mig som jag går på speed. fattar inte hur jag ska kunna sova i natt...men jag smäller väl av såsmåningom för Grodan var orolig inatt och nu slumrar hon och toksnarkar... blir högläge i natt.

• Fjällbruttan

Hälsningar från Heloise och Panzer:

Lilla Elise föddes 22,50, hon är 40 cm och väger 1234g.
    Elise hade båda lungorna fulla med var och höll på att kämpa förgäves för sina första andetag innan neonatalteamet räddade henne.
    Läget just nu allvarligt men stabilt.

• Fjällbruttan

Tårarna rinner här...
    Vet knappt vad jag ska skriva!

Lilla lilla älskade Elise, du är ju hela trådens lilla Jullan!

Fortsätter att be till alla makter som bara finns att allt ska gå bra!
    Skickar all styrka och ork som bara går genom skyar och rymder till lilla familjen.

Heloise och Panzer, ni är fantastiska som orkar dela detta med oss, tack för det förtroendet!

Kramar om er oändligt

• Fjällbruttan

Flamman, du är bäst, vet du det!
    Du tar tag i familjens problem och ser dem i vitögat för du älskar de dina och gör vad du kan för er alla.
    DET min vän är omtanke och kärlek och visar hur enormt mycket du bryr dig!

Att låta barnen göra VAD DE VILL?? Huga! Men räcker det inte med alla exempel på de som fått göra som de vill och sen gnälls det för att de inte tar ansvar för sitt liv eller för att de uppträder si eller så.. Men hallå, deras guider (dvs mor, far och andra vuxna runtom) ORKADE inte guida dem...eller var för mesiga för att våga eller följde bara alla andra och det blev ju inget bra! Du är en mycket bra mamma i mina ögon och vi i exakt samma ålder som du slåss med exakt samma fördomar om att vi är hårda med barnen här i byn.. från personer som släppt sina barn.

När stora I gick hos skolsköterskan fick jag bekräftelse på att det är bra att ställa krav, givetvis som du säger, efter barnets egna förutsättningar och bäst peppning fick jag nog från vännen F som jobbar hos polisen som kriminalpsykolog och jobbar med brottslingar av tyngre karaktär i hela sverige... hon sa att om fler gjort så för en del av de här personerna hon träffade så hade de inte hamnat där de var i dag.
    Då hade de lärt sig respekt för andra, bla...

Så go girl och lycka till idag!

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans