Inlägg från: Fjällbruttan |Visa alla inlägg
  • Fjällbruttan

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

MBT skor har jag med... löööve it!

Heloise, inboxa mig din adress, du ska få en bok av mig så du kan flyta runt i den egen värld på förlossningen
    Skitbra bok tycker jag ochmina väninnor, man lär sig hantera det mesta!

Och bebisarna ser ut som teletubbisar när de har skalpelektrod
    Har haft det på alla 4, syns inte nästan när de kommit ut och de verkar inte känna av det, så oroa dig inte!

Det är en pyttehake som sitter i skinnet, inte nåt som skruvats fast i skallbenet
    Du kommer bli världens bästa mamma! Så det så!

Kram och godnatt

• Fjällbruttan

Godmorgon!

Har inte sovit mycket i natt... sån där natt Grodan äter och jag inte somnar mellan gångerna... fast då kan man ju tänka
    Så jag har tänkt på Heloise hela natten, det var trevligt

Att bero på förlossning, det är faktiskt enda gången som smärta är positiv
    Varje värk kommer ju att ta dig närmare Jullan, helt suveränt om man kan tänka på det!
    Och så köp en sån där flaska med vatten... se upp.. nu kommer reklam... sånt där norskt vatten som börjar på Ims och slutar på dal!
    Inte för att det vattnet är bättre än andra, men flaskan är!
    Bara att trycka till och bälga i sig vatten när man blir törstig, och det blev då i alla fall jag och alla mina väninnor! Och små plastmuggar räcker inte långt...

Och vad gäller vinterkläder tycker jag att POP är bäst, men jag köper gäran på tradera!
    Syns ändå inte att det är använt till bebisar och dessutom billigare och miljövänligt med återanvändning

Nu ska jag äta frukost... har duschat (yes yes yes) och ammat...

• Fjällbruttan

Ninnis!!!

Kramar och omtanke i massor!!
     Skickar så mycket styrka och ork jag kan genom etern!

• Fjällbruttan

Så till en stilla bekännelse...

Hrrrmmm... harkel... ehhh

Grodan är född till HIGHWAY TO HELL (nästan i alla fall, gubben stängde av sista 4 minuterna)

Ha med blandat lugn och rockigare musik.. är lite olika tycker jag vad man vill höra ibland

Gudrun Abascal Rules!! Läs den NU!!!! OMGÅENDE!! För den är inte alls läskig!

Och andning, JA JA JA!!! Ladda hem Signekursen om ni inte får lära er på föräldrakursen, för ju mer du lyckas syresätta dig så kan du parera smärta bättre!
    Och det har funkat bra med fyra barn

TENS tycker jag du ska prova omg, har funkat jättebra för mig mot foglossning, och sen på förlossningen, akupunktur var bra också, och lustgaaaaaaaaaassssssssss
    EDA gick åt h-vete, tyvärr, är sammanvuxen i några ryggkotor, tror ni jag blev snopen

Nu ska jag bada Grodan som är kräkig... och potatisgeggig.. vi har börjat med smakisar

• Fjällbruttan

Hej ni underbara trådvänner

Nu är jag hemma igen... vi hade en lååååååååååång dag i Vilhelmina igår, phu!
    Men jag ser att Blomman är inne så då är ordningen återställd

Daa, du är så underbart gullig!
    Klart Grodan är kompis med din make!
    Med dig med för övrigt och att hon var skeptisk berodde nog mer på att mamma ätit otäcka saker så magen gjorde ont!
    Ska försöka komma ihåg att lägga in ett kort på tjock-Grodan så ni får se vad hon växt Hon ser ut som en liten köttbulle

Heloise.. jag ska koka plommonkräm idag, för min mage har inte återhämtat sig efter 4 järntabletter om dagen.. trots att det är 5 månader sen snart!
    Grodan blir ju 5 månader på söndag! Jisses vad tiden går!

Ninnis, tänker på dig!

Fru Bygg... fnissar lite, det där kallar jag inte att ryta, det var som Blomman skrev en mild bris, men frbannat trist att den ska behövas!
    Det där med gamla hundar.......

Vi var för övrigt hos familjeterapeuten igår, nyttigt nyttigt!!!
    Men jag lever med en gammal hund
    Mer att jobba med, men bra och faktiskt, HALLELULJA, verkade en polett trilla ner hos maken igår

Barn som bajsar i poolen..UÄCK!!!! Stegla föräldrarna!!
    Vi har vairt och badat med Lilla Vild sen hon var 3 månader och det finns ypperliga badblöjor och badbyxor!! Dessutom brukar simhallarna ha badblöjor till salu så inga ursäkter finns!!

Ingis, heja din syster!! Och kul att du hinner var lite mer online, har saknat din underara inlägg

andbeyond, jobbigt med blödningarna, men skönt att allt är bra!

Hade mer jag skulle kommentera med hjärnan är död... ska mecka lunch till Lilla Vild nu och sen koka lite mat till Grodan och frysa in

Kram till alla!!

• Fjällbruttan

Daa, för jösse namn!! Krya på dig och mys med deckarna!!
    Rekomenderar lite god choklad till också

• Fjällbruttan

Tack underbara Heloise för kvällens gapskratt
    Taxi stor och liten!!! Jag skrattade så jag grät och hela familjen undrade vad som stod på... var tvungen att läsa upp ditt inlägg varpå maken stilla sa:
    Oj, han har en tuff helg framför sig

Här ska vi snart sova efter en lång dag, men huset är i alla fall ganska städat, familjemöte avklarat med matplanering för nästa vecka och att göra lista klar
    General Bruttan har delegerat ansvaret och nu är vi ansvariga en vecka var för att sammankalla möte och planera. Alltså är jag bara general var 4:e vecka
    Skööööööööööönt!!
    Ungarna ser fram emor det ansvaret och maken har inte en chans att glida undan!
    Bra tips från familjeterapeuten

Flamman!
    Kramar om och hoppas att vodkan var god

Blomman, vi måste nog komma förbi nästa sommar och kolla alla vackra fynd
    Själv fyndar jag barnkläder på tradera, men det blir lite dyrt till slut... finns ju så mycket fint!

Här hemma blir det tjejhelg i helgen, maken är och jagar, fast han kommer hem på kvällarna. Men imorgon är det hårfärgning som gäller

Kram till alla!

• Fjällbruttan

God förmiddag

Skrattar fortfarande åt taxi Stor och Liten... undra om jag har det tråkigt annars på dagarna!?
    Var inte och snabbläste innan vi la oss och såg Heloise rapport om en ångerfull Panzer, berättade för maken och refererade till att han var så slipad att hon inte kunde vara arg... -Ja.... vad trodde du, han är ju politiker svara maken förvånat

Precis samma reflektion som Flamman hade

Ja, jag tror faktiskt familjeterapin är nyttig.
    Vi går ju inte dit för att vi funderar på att skiljas eller nåt, bara det att vi kör samma race varje gång vi bråkar och det är så förutsägbart tillslut att det är löjligt, ändå upprepas det....
    Dessutom har jag känt att jag tar största biten just vad det gäller att planera och styra upp och känner mig som en jävla tjatkärring som bara mal utan att nån lyssnar....
    Nån som känner igen sig??
    Maken lovar att ta tag i det och inget händer..... så har vi hållt på i flera år!
    LESS är bara förnamnet!

Whiteboard och almenacka funkar jättebra för mig, inte för honom, alltså har jag bett om andra sätt vikan göra det på, det MÅSTE faktiskt inte vara på mitt sätt, men nej, det är skitbra, han ska fixa det! Men icke!! Terapueten var alldeles facinerad, började rota lite djupare och KATJING!!! en polett ner hos maken och så ett nytt arbetssätt för oss båda Är fanimej kul att hitta nya vägar att utforska tillsammans

Och kul med en terapeut som tycker att det är skitkul att träffa oss för vi är så trevliga och måna om varann och INTE vill skiljas, så kul med omväxling tycker hon

• Fjällbruttan

Hvidbrud skrev 2010-09-17 23:18:33 följande:
    Är sjuuukt sugen på päronsplitt (?) Varför har vi ingen i frysen??

För om du hade det skulle du inte vara sugen på det

lagen om alltings djävlighet...

• Fjällbruttan

Norrskensflamman skrev 2010-09-17 22:41:23 följande:
    General Bruttan Bra jobbat där! Matplanering och familjemöte verkar jättebra. *imponerad* Måste jag snart införa här också. Tror ni det funkar med en 5 och 7 åring En bekant blev så förvånad när hon hörde att jag lärt mina flickor att bädda sängarna på morgonen. Är det nå fel med det? Lilla K måste man såklart hjälpa lite, med det viktiga är att hon försöker. Och nu går det riktigt bra faktiskt. Och T bäddar bättre än mig. Vet du att det är finns TRE bra saker med vodkan jag dricker: Den värmer, den är god OCH den är RYSK

Funkar skitbra med även yngre barn, jag har haft det sen tjejerna var små, då kan de nämligen inte klaga på maten, de har ju varit med och bestämt själva

Har vi mycket att göra på "att göra listan" så delar jag upp den i kolumner för tjejerna, markerar med deras namn, under står det som de ska göra och sen får de stryka eftersom eller kryssa, kul att se stolta barn när de gjort det som ska göras.
    Givetvis lägger jag in lite extra så de har mer att stryka... typ töm diskmaskinen som ändå alltid ska göras av dem

Vi bäddar inte sängarna, det är vi för lata för på morgonen, men tjejerna dukar, packar ur diskmaskinen, ska bära ner sin tvätt och lägga in ren tvätt.
    Ibland lagar de mat och så hjälps vi åt med städningen.
    Även lilla Vild har små uppgifter, tror det är viktigt att få känna att man är en del av gemenskapen och att man är BEHÖVD!
    Dessutom kan de städa toa ordentligt, det har vi lärt dem, även bakom och porslinet vid golvet ska torkas av, bra att ha med sig som vuxen

Och ibland byter vi så att de tar lilla Grodan och får mysa på soffan så städar jag av bordet eller tar diskmaskin, så skönt!

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans