Inlägg från: Fjällbruttan |Visa alla inlägg
  • Fjällbruttan

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Okej...nåt mystiskt hände, min text när jag skrev blev typ strl 40....

I alla fall hade jag en superdag, gosade med barnen, fixade kaffe till jaktlaget efter hägning av alla jävla älgar, matade Signe som sen försvann ut med sin pappa och så...
    Tadaaa... Jag fick ett fotbad, filade fötter och fotmassage.. nånstans där slumrade jag tom. av lilla M...
    Njöt så otrligt!! Och var så glad

Och den missuppfattade maken nåt, jag förklarade , tyckte det var helt ok med missuppfattning men inte han, som tragglade om samma sak SJU ggr... som jag vore komplett idiot och sen säger han med så len röst att vad har det varit för fel på den här dagen då du har varit sur hela dagen??

?????
    Behöver jag säga att Nalle Phu´s regnmoln seglade in med stormvarning!!!!

Sen har jag fått höra att jag minsann inte visat honom nån kärlek på en månad, att jag är som en igelkott och att han står inte ut och fortsätter jag så har vi inget äktenskap..
    Nähä nä, det inbjuder ju verkligen till att jag vill kramas!!!!

Förövrigt kom han ju hem går, så vi bytte på middagsmenyn så han fick kantarellsoppa när han kom hem, skönt för halsen trodde jag... och efterrätt...
    Vi hade eldat så det fanns varmvatten till bad och han behövde inte göra ett skit igår..
    Men det var visst inte kärlek.......

Kan någon, snälla!!, förklara varför det är skillnad när karlarna jobbar eller gör saker ute, då är det att visa kärlek, men när man som kvinna gör samma sak inne....
    då räknas det inte!!!

Dessutom sa jag senast i tisdags att han var sexig och gav honom en puss...

Nu skiter jag i det här, 2 dagar kvar, sen drar jag och tjejerna till Sthlm och jag vete fan om jag ids komma tillbaka!
    Jaghar en karl som garanterat gått in i väggen och han har klassiska tecken på deppression, men nej då, allt är så bra, det är bara jag som är sur!

Nu tänker jag rädda mig och tjejerna!

Sorry för egospya...

Nu ska vi äta älgstek med färskpotatis och kantarellsås, sen blir det pannacotta med kanel och kardemumma och vaniljmarinerade hallon...
    Ingen kärlek i maten där inte.... *spydig så jag kräks*
    Men maken sover..för han orkar inte mer.. så vi får äta i fred

Kram till alla!!

• Fjällbruttan

Go´morrn!

Sitter med liten Groda och kör enhands pekfingervals...

Helipanz...wow för lilla Elise men shit shit shit vilken pärs ni går igenom!!
    Hoppas att alla värden blir toppen omg. så ni får komma till gävle!
    Och att alla infektioner och kantarellinvasioner försvinner NU!!

Kramar om!

• Fjällbruttan

Norrskensflamman skrev 2010-10-18 07:58:36 följande:
    ...förutom Ingis Och Flamman

Tss... jag är vaken för ovanlighetens skull!! 

Enligt maken i alla fall.... varvid jag stilla upplyste honom om att ÄVEN om han är borta så går tjejerna till skolan, Lilla Vild kliver upp och FÅR faktiskt frukost och Grodan håller igång precis som vanligt... det finns ingen pausknapp om han trodde det...

Han har förövrigt sovit på soffan i natt, vilket inte gjorde ett dugg för då var det lättare att amma och så slapp jag höra hans snarkningar

• Fjällbruttan

Flamman, jag köpte min lilla tiara där till brölloppet, och tjejernas hårsmycken, servicen var perfekt

• Fjällbruttan

Ingis, skönt att ni kan reda upp saker snabbt
    Och att du fått hem kissekotten!

Lanovia... trots älgjakt.. det skjuts för lite! Man stoppar inte i andras små godingar nånting utan att fråga först, allergi är ju jättevanligt! Det är väl en sak om det är nära familj som man umgås med ständigt, för de VET oftast (om de använder insidan av huvudet ) vad barnet får äta, men "sällansesvimenjagvillkånkaruntgubbarochgummor", de ska f-n inte stoppa i barnet något!

• Fjällbruttan

Taadaaaaa...mamma är på BT...Hmmmmm.. måste nog BAJSA

Grodan kan hon

• Fjällbruttan

muggles skrev 2010-10-18 09:46:58 följande:
    Hej igen granntråden - jag gör ett inhopp här igen... Aleta: om du orkar så skulle jag vilja fråga dig lite ang KUB/NUPP som du gjorde nu senast. Var det vid NUPP som de upptäckte den förstorade urinblåsan? Och sedan fick ni göra ett UL till för att bekräfta var det i v14? Du behöver inte svara om du inte orkar... Jag är bara väldigt emot att göra FVP då jag haft så svårt att bli gravid, skulle helst undvika det. Men vissa hävdar att vid snart-40 (som jag är) så får man så dåliga siffror så det är ingen idé att göra KUB utan gå på FVP direkt. Men jag tänker att det inte är siffrorna som kommer att göra mig lugn utan NUPP:et. Usch, de här tankarna snurrar rätt mkt i huvudet nu... Ninnis: vad skönt att du har TD så "snabbt", det är så otroligt nervpressande att gå och vänta. Det här hittade jag ang hcg-utveckling: www.skane.se/templates/Page.aspx Stort lycka till!

Hej

Tar mig friheten att svara på lite i ditt inlägg..
    Jag är också 40- och fick Grodan i april
    Vi gjorde KUB/NUPP och här där jag bor gör man NUPP på specmödra, så de vet verkligen vad de pysslar med. Vi fick siffrorna 1:200000!!! Medans min kompis som är 31 fick mycket sämre siffror, så jag tror inte att det stämmer att siffrorna är sämre för att man är äldre rent generellt, utan då är det för att det är FLER äldre som gör KUB/NUPP (här i Västerbotten är det bara kvinnor över 35 som får göra det) så det gör ju sitt till statisktiken....

För oss var det mycket själva NUPPet som gjorde oss lugna, precis som du skrev, för de ser ju otroligt mycket redan när de är så små

Lycka till!

• Fjällbruttan

Fru sy skrev 2010-10-18 10:09:14 följande:
      Tack för kramen. Jag mår fortfarande illa men kan nog tycka att det börjar gå åt rätt håll. Har inte lagat så mycket i helgen utan har suttit i soffan och stickat eller virkat. När jag tagit det lugnt har det faktiskt fungerat. Däremot tror jag det är en liten jävel som tagit över mitt humör, jag blir ju rasande för ingenting. Känner inte alls igen mig. Igår fixade jag inte ens att se på maken, höll på att hälla 1 lite mjölk över honom och det var riktigt nära att tallrikar flög i backen. Är det någon som har tips på vad man kan göra för att inte bli så rasande tar jag tacksamt emot förslag...

Sova???? :_D

Jag brukar inte morra så mycket i sömnen

• Fjällbruttan

Daa skrev 2010-10-18 11:43:25 följande:
    Heloise, Panzer och lilla Elise: så många kramar till er! Förstår att det är en tuff miljö att vistas i. Hoppas att ni snart får komma till Gävle. Flamman: fina hårsmycken. Bra med framsteg för maken. Han verkar ju tänka till nu iaf. Lanovia: jag tycker inte heller att du överreagerar. Ingis: så skönt att höra att ni har lättare att förstå och lyssna på varandra nu. Jag har tagit det ganska lugnt. Orkar inte så mycket annat. Axel och Fälga har också tagit det lugnt. Lagom lugnt. Förra helgen var de så lugna att jag blev nervös och i onsdags (eller om det var torsdags ) övade de bicycletas så jag fick ligga och skratta åt magens krumbukter istället för att sova. Imorgon är det dags för viktskattning. Lite nervöst, men bara lite. Ninnis: KRAAAAM! Kjell: tack för klargörande. Blommis och Bruttan: kram till er. Ni är toppenkvinnor och det är synd att era män just nu inte verkar förstå vilket kap de har gjort som får vara med just er.

Gulle dig!!

Pussa på Axel och Fälga från surkärringen

• Fjällbruttan

Nu ska jag återgå till den muntre felfria gubben som bara är "snäll"...

Kor är snälla.... de har man i en hage, inte i huset....
    Kanske dags att bygga en hagge.....

Hmmm...

Förresten, nu bajsade Grodan

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans