Inlägg från: Fjällbruttan |Visa alla inlägg
  • Fjällbruttan

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Men fan vad jobbigt! Inte nog med att ni ska vänta på om det blir några ägg.. och om det blir något till frysen och om en liten äggling bäddar in sig, ni ska vänta på besked också på vad som händer om ni inte får något ägg denna gång eller om det ska avbrytas....
    Vilket jäkla helvete!

Kramar i massor!!

• Fjällbruttan

Ninnnis skrev 2010-10-28 13:10:59 följande:
      Det tycker jag är helfel! Avbruten behandling borde vara kostnadsfri. Men vad spelar det för roll vad jag tycker...

Håller med dig, ok att man får betala för medicinerna, men förhoppningsvis till reducerat pris, men eftrsom man inte valt behandling själv tycker jag att det ska vara kostnadsfritt om det avbryts för att bhandlingen i´nte gett det utslag som man hoppades på...

• Fjällbruttan

passionsblomman skrev 2010-10-28 13:12:53 följande:
    Fan vad laddad jag känner mig för att gå till banken och deala med vårt värmessystem och allt nu! *snorig ironi*

Ahh.. men det kan vara bra att vara lite snorig, då förstår de att du håller på att frysa ihjäl och hur viktigt det är att ni får ett lån till minimal ränta!
    Det får ju inte bli bankens ansvar att ni fryser

• Fjällbruttan

passionsblomman skrev 2010-10-28 13:14:41 följande:
    Jag har iallafall varit och hämtat ut mer av recept på apoteket, och medan jag ändå var iväg så var jag förbi KomVux och fyllde i en ansökan om att läsa matte i vår, eftersom jag behöver det för att ha behörighet till högskolan.för jag är ju inte bara ofrivilligt sekundärt banrlös, jag är arbetslös också.Kapitallös, konditionslös och hopp-lös kan jag läga till på lös-listan.Kan man inte bara få vara medvetslös och bekymmerslös en liten stund, bara för omväxlings skull? -Men já ä inte bitter. Nää.  

Skruttan!!
    Du är inte bitter, bara jävligt trött och less, med all rätt!!

Dessutom är du sanslöst vacker, både på in och utsidan!

• Fjällbruttan

passionsblomman skrev 2010-10-28 16:26:09 följande:
    Så, nu har jag pratat med en av de gulliga sköterskorna på CvL. Det räcker ju att ngn är så extra fin mot en så börjar man böla än värre! Men iaf, hon sa dels att ifall de blåser av imorgon kostar det oss inte mer än den del vi redan betalat till kliniken i Kalmar. (5000) Och dels-som vi ju alla vet, att det absolut inte är kört och dessutom sa hon att det vanligaste antalet ägg är mellan 5-10 st, vilket gör att jag är precis under men inte någon katastrof.Och att det lika gärna kan bli alla befruktade och kanonresultat.Och att de aldrig någonsin råder någon att fortsätta ifall de inte tycker att det är någon idé.Och att om blodprovet kommer bort på posten så går de på storleken på äggblåsorna vid VUL idag-och den storleken tyckte hon var bra och ffa jämnstor.Så bara för allt det grät jag som en fontän och det precis lagom när vi skulle till banken (man kan undra hur jag tänkte när jag alls ringde dem och trodde att jag inte skulle gåta)På banken träffade vi den nya ansvariga tjejen. Hon frågade "jaha, och är allt bara bra med er?" NEJ sa jag och började gråta lite igen. Samlad och stabil är vad man är. Vårt samtal slutade med att hon skulle åka hem och prata igenom sitt barnskaffande med sin man..... För "men herregud, man tror ju att har man väl fått barn så kan man väl få fler, jag vill ha fler barn!" (hon är 31 och har inget än. Vaddå lobba för att folk inte ska vänta utan sätta igång!Hur som helst så är lånet beviljat och genompratat. Hon har också stuvat om i huslånet som hittills legat på 3 mån ränta alltihop. Nu har vi bundit olika delar på 1 resp 2 år.Usch vad svårt allt det där är! Djungel och antaganden och kvalificerade gissningar. Jaha, och så är rörmokarkillen bokad och v45 ska det in en ny pannanläggning i Casa Passion så jag kan elda utan att slita mitt hår varje gång.Vi räknade ut att med de merkostnader vi får genom att inte få ut verkningsgraden på veden (och tvingas elda massor av mer ved än med ett bra system) samt att sotaren måste komma var 6-8v jämfört med 2 ggr/år med nytt system, så kostar det en jäkla massa att ha kvar skitsystemet. Medan vi nu iofs har ett lån med rörlig och inte så kul ränta men åtminstone både pyntar av rätt mycket och dessutomunder tiden får ut de positiva delarna av att ha ett nytt system installerat.Ja, det var väl det, och nu mår jag mycket bättre!

Passion, vad skönt att höra att du fått lite positiv besked mitt i allt elände!
    Jag tänker fortsätta hoppas på guldägg så att du slipper gå igenom hela skiten igen!

Skönt också att ni får ny panna och nytt värmesystem så ni får go´värme i Casa Passion och inte eldar för kråkorna

Kram kram kram

• Fjällbruttan

Hallå... har tittat in då och då men inte hunnit skriva...
    Ni är alla i mina tankar!

Flamman och lanovia, kramar och givetvis kramar till fru E och så kramar till Aleta, som nog redan åkt....osv... ni vet vad jag menar!
    Daa, heja läkaren!

Lite skakigt här,händer mycket just nu men det är positivt men jävligt jobbigt!
    Men, det går åt rätt håll

Och varje gång jag ska skriva bajsar nån unge.... less!!

Elise har vi titta på flera ggr i dag♥
    Första gången i mitt liv jag hör maken jollra åt en video... och som han jollrade
    Men halledudingendå så liten man kan vara, henne skulle jag ALDRIG kunna hålla i, hon är ju så liten och så söt!

Tom. när hans kompis (en mycket manlig sådan!!) ringde jollrade han om Elise i telefon och förklarade hur liten och fin hon är!
    Alldeles facinerad över hur han kan låta....

Försöker hitta hit imorgon om Grodan tillåter

• Fjällbruttan

Lanovia, har inboxat dig...

Kram

• Fjällbruttan

Hej!!  Förresten

Tittar in från ett konsitgt universum, har nån slags hybrid hemma som visst är min make.... men han säger så snälla saker och talar om hur underbar jag är och hur kär han är och vilken bra mamma jag är så tillslut frågade jag honom om han tänkte ta livet av sig...

Ni vet, så där i sista sekund så blir alla deprimerade så glada så och alla andas ut och så slår helvetet till...

I alla fall stirrade han på mig och sa NEJ!! Jag kan ju för fan inte ta dö på hönsen så jag kan inte ta livet av mig... men det är tydligen inte så ofta jag säger snälla saker till dig va??

Ehhh... neeee... inte sådär, du brukar vara min tysta norrlänning...

Tja, terapeuten sa ju att jag skulle säga vad jag tycker så nu gjorde jag det medans jag mindes det...

Det är ju kul att han minns i bland

Tabletterna verkar ha börjat ta....

• Fjällbruttan

lanovia 08 skrev 2010-11-02 13:38:40 följande:
    Skönt att höra att det vänder för din man Bruttan.

Små små myrsteg åt rätt håll...

Som att han vågar säga att det är en skitdag
    som att han ger fan i att göra nåt för att han vill ligga på soffan i ställer
    som att han säger NEJ när nån vill att han ska göra nåt bara för att!
    som att han säger själv att orkar jag inte ber jag om sjukskrivning!
    som att han sover och sover och sover för att läka kroppen
    som att han bara vill att de som står han närmst får hälsa på just nu

Allt detta är normalt för mig, en mänsklig rättighet...
    I mitt eget hem gör jag vad fan jag vill... det har han aldrig gjort, som att sova till elva tex, för vad ska folk säga om man inte är uppe och jobbar??
    Och jag anser att de ska "folk" skita i!

Men än är isen nattgammal, men den blir starkare och vi halkar mindre

• Fjällbruttan

Norrskensflamman skrev 2010-11-02 13:44:08 följande:
    Men Bruttan, så härligt Undrar om min blir from som ett lamm när han börjar sin medicinering Men först måste han klara besiktningen bara... Oroar mig för kolesterolet och blodtrycket. Han har lite högt blodtryck. Och sen ska man få honom att TA tabletterna...Skit också, försökte länka bilder från Fejjan till er här i tråden som inte har Facebook, men misslyckades Det fanns ju dom som ville se mig som långhårig, svarthårig häxa  

Och skitläcker var du

Riktigt så from är han väl inte än, och det vill jag inte ha heller, eftersom han har hållt det mesta inom sig, men det är bra att det kommer ut lite

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans