Inlägg från: Fjällbruttan |Visa alla inlägg
  • Fjällbruttan

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Norrskensflamman skrev 2010-11-03 11:32:48 följande:
    jag känner mig helt tom och bedrövad.Var på VC. De tog en massa prover, som vi inte fått svar på ännu förstås.Men sedan så fick jag fylla i ett formulär och prata med läkaren och hon sa att jag har en mild depression. Det blir kurator och tabletter om jag vill. Jag avböjde. Till att börja med. Jag vill se vad kurator och KBT ger för resultat först. Samt att maken börjar medicinering. Men maken han är sig lik. Började ringa och jaga mig redan på morgonen, gör det, ring dit, har du fixat det... Sa att jag ska till läkaren kl. 9:30. Lik förbannat har han ringt medan jag var där. "VAr har du varit, varför svarar du inte??" Suck. SEn när han hörde "diagnosen" så sa han. "Jaha. Ja, det var ju det jag sa, det är DU som är sjuk. Jag tänker FAN inte ta någon medicin, för JAG är fullt frisk och normal" Så nu känns det rätt så hopplöst faktiskt.

Men lilla skrittgumman, nu tar jag traktorn och kommer!!!
    Gubbskrället binder jag fst i skopan och tvångsmatar med meduciner som smakar urk och talar om vilket jävla stopskott han är tills han lärt sig mantrat:
    -Jag ska äta medicin och gå i terapi!!

Tycker det är underbart att du redan har varit till VC, att de har sett och hört dig och att du får hjälp. Men kanske du ska fundera på medicin i alla fall?
    Inte för att det tar bort problemen, terapin behöver du i alla fall, tuanför att du ska kunna var på ytan utan att kämpa för varje andetag...

Tror också att din diagnos kan ha skrämt upp maken rejält, för jag tror nånstans att innerst inne vet han att allt inte är som det ska med honom och så har hans beteende orskat detta hos dig..... Anfall är bästa försvar för honom, då är inget hans fel..

Tror det ligger jättemycket i det Villemoa skrev till mig, att det var nog bra med en långhelg i Stockholm så jag fick lite luft under vingarna.
    Jag vet att maken varit borta, men du har varit hemma i "träsket"...
    Sjukskriv dig en vecka, ta med barne och kom hit så ska jag se till att du får lite luft under dina vackra vingar!
    Eller åk till någon annan kompis, eller ta in på vandrarhem i Luleå och gör nåt kul eller vad fasiken som helst, bara du kommer bort en stund!

Kram kram kram

• Fjällbruttan

Norrskensflamman skrev 2010-11-03 12:29:12 följande:
    Hrm. Jag hade sagt att jag inte skulle låta maken ta för stor plats här. Så. Nu räcker det för idag. Tror jag

Bring him on!!!

Varken du eller han tar för stor plats!!

Vräk ur dig och så tar vi till Hvidis knep med boxningen!!

Poff paow dunk dunk...

• Fjällbruttan

Daa skrev 2010-11-03 11:49:34 följande:
    Nämen hoppsan! Det blir en stor omställning i huvudet. När det gäller risker och ytterligare oro kan jag ju erkänna att det var hinkvis med sten som rasade från mina axlar efter RUL, då vi fick veta att våra små har varsin uppsättning av allt. Jag har nojjat länge över risken för förtidsbörd och nu har jag ju t o m blivit sjukskriven med det som anledning. Inte för att det finns något som tyder på att det är på gång, annat än just den ökade risken vid tvillinggraviditet. Varje vecka är en liten suck av lättnad och när (om) vi har passerat första halvan av december med tvillingarna fortfarande på plats i magen kommer det att kännas väldigt bra, för då skulle en förlossning inte bli väldigt tidig. Sedan funderar jag ibland över hur min kropp kommer att påverkas och hur jag kommer att må de sista veckorna och månaderna av graviditeten. Jag är glad för varje dag som jag får må hyfsat och inte har ordentligt ont. Så visst har jag tänkt att jag ur risksynpunkt hellre varit gravid med ett barn, men för det mesta är jag så glad över Axel och Fälga att jag bara känner mig priviligierad. Oj, det blev ett långt ego-inlägg, men jag såg ju att ni diskuterade risker kontra chans att bli tvillinggravid, så jag tänkte att jag kunde dela mina tankar. passionsblomman skrev 2010-11-02 21:06:28 följande:

HA!!! Du är roukie på långa ego-inlägg
    Jag vinner med hästlängder

Men du verkar ha landat otroligt bra i din tvillinggraviditet, och tänker sunt tycker jag.
    Håller innerlit tummarna för att du ska gå minst halva december med A och F i fina magen och det utan att få ont eller plågas

Hoppas du snart får ro i kroppen att vara hemma också och inte tar med dig jobbet hem för mycket!

Kram

• Fjällbruttan

Alltså..inlägg 5791... givetvis vet jag att Flamman gillar hästar men det är felstavat..
    Det ska INTE vara skritt utan skrutt.. skruttgumman...
    fast när jag skriver det så ser det ju helt sjukt ut!!

Du är ju ingen skruttgumma, utan finaste finaste läckra hotta Flamman

F´låt...

• Fjällbruttan

Ninnnis skrev 2010-11-03 12:33:17 följande:
    Åååhhh, undrar hur det har gått för Blommisen...*kollar mobilen en gång till*

Ninnis, visst är det spännande!!

Och jag blir fortfarande så glad varje gång jag ser Snobben

Hur är det med lilla vovsen förresten, har han märkt att du har ett litet liv inom dig?
    Mina hundar reagerade jättetidigt när jag väntade stora tjejerna, och när magen blev stor höll de sig undan.. gillade väl inte att bli sparkade på genom magen

Men sen var det världens bästa babylarm, så fort nån av tjejerna lät visade hundarna det

• Fjällbruttan

Blomman, kramar om dig här med!!

Tänker fortsätta hoppas och maken hälsar han med att det är THE EGG!!
    Så här ser vi lite lustiga ut när vi försöker dricka thé och hålla tummar samtidigt

Hoppas du får sova en stund i natt och vila från allt!

Kram kram kram

• Fjällbruttan

Hvidbrud,  härligt att liten sprattlar och vinkar ♥

Skönt att allt ser bra ut och att storasyster är med på noterna

• Fjällbruttan

Fru Sy, härligt att du verkar lite piggare!
    Mysigt att få gosa bebis... bara de inte luktar som min dregglande apa...
    Hon luktar lite surt för hon dregglar så det rinner hela tiden

Hoppas allt var bra med fåren!

kram

• Fjällbruttan

Hvidbrud skrev 2010-11-03 22:13:41 följande:
    Bruttan, kan inte din man gissa på min mage?? Saida-mannen...

Han gör det säkert om nån månad, om vi får en bild

Han vill att magen ska synas... eller har du nån bild nu så kan jag fråga

• Fjällbruttan

passionsblomman skrev 2010-11-03 22:14:25 följande:
      Tror du din make är synsk även på äggstadiet, eller sträcker sig förmågan liksom efter plus?

Hmmm... jag vet att hans farfar såg det så fort de...

Hrm... ursäkta uttrycket och känsliga... vänligen scrolla er nånannanstans!!

Farfar såg det så fort de var "nyknullade"".....

fråga mig inte hur...

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans