Inlägg från: Fjällbruttan |Visa alla inlägg
  • Fjällbruttan

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Godmorgon!

Eftersom jag har sett solen gå upp idag, gnistra över vita fjäll och färga himmlen rosa och världen blev så vacker att det knep i hjärteroten så BORDE det vara en bra morgon för små ägg som har haft amore och löööve under natten!
    Alltså bestmmer jag härmed att de har skött sig exemplariskt och fortsätter så!

Tumhållningen fortsätter!!

• Fjällbruttan

ingenjörsbruden skrev 2010-11-04 08:27:40 följande:
    Daa: Yes! Va skönt med FK!!! *dansar runt*Fru sy: Va skönt att du mår så mkt bättre nu! Hur gick det med fåret? Villemoa: Jaaaaaaaa! Duuuuuktiga lilla Puerto (varför detta smeknamn?...jag har missat ngt tror jag) Hoppas att hon behagar komma snart som sin storasyster!Flamman: KRAMAR i massor! Skönt att du fick tid på vc, hoppas att du kan slippa medicin....men en stor fet SPARK i häcken maken! Så får han inte säga till underbaraste flammisen!!!!*hötter med näven o morrar* Hoppas han INSER att det är HAN som har orsakat detta o tar tag i sig själv o börjar käka medicin.....o vem fan bryr sig om HAN inte märker någon skillnad......det VIKTIGASTE är ju att närmaste familjen märker det....o DET borde vara en anledning om NÅGON för maken att skärpa sig! Bruttan: Är väldigt nyfiken på det där med att spåra vatten/se på gravida vad det blir.....hur funkar det där.....vääääldigt nyfiken!

Jag har inte den blekaste aning!!!
    Trodde först maken drev med mig. men han har haft alla rätt hittills...
    Och det hade hans pappa med tills han spräckte skallen
    Och farfar... som såg det redan när pigan kom från höskullen och han myntade det fina uttrycket som jag skrev tidigare...

Undrar förresten om det är dialektalt, eller om det bara är i familjen, som de säger så??
    Fast å andra sidan så när killarna här uppe pratar om kompisars ex så är det:

(se upp, nu kommer det en fuling igen!!)
    Ja där går XXX gammknulla...

Fast när maken sagt nåt om sina ex så är det inte det ordet.... konstigt

• Fjällbruttan

Ninnnis skrev 2010-11-04 07:41:58 följande:
    Jag var så sjukt trött igår. Efter att ha ätit makens goda fläskfilérätt somnade jag i soffan till "Two and a half men". Strax efter kl.20 tyckte maken att jag skulle förflytta mig till sängen så det gjorde jag. Det är inte varje natt man får drygt åtta timmars sömn fast man stiger upp klockan fem!

Låter skönt att få sova så länge
    Och efter en god middag också... lite avundsjuk

Men å andra sidan så vänder jag mig och somnar om om jag har haft ett amningspass vid fem,
    jag kliver inte gärna ur sängen före 8... helst efter 10, men det händer aldrig numera
    Men det är det värt

• Fjällbruttan

Flummar vidare... jagär lite trött idag så vi skyller på det

Alltså, att maken ser saker eller hittar vatten tycker ajg inte är konstigt, men jag fattar bara inte hur han gör... ser kön på bebbar alltså

Vatten hittar jag om det ytligt, och currylinjer, det är inga problem.
    Auror ser jag ibland, och följeslagare (eller änglar om man vill kalla det så)
    och spöken är en del av vardagen här, fast vi säger andar...

Vi har vårt eget husspöke, makens farmor Hanna, trevlig för det mesta men hon gömmer saker för oss emmellanåt så vi blir vansinniga
    Nä, vi är inte heltokiga, fast hon var tokdement i slutet och lyckades gömma bestick för 40 pers som ingen hittat än.... fast hela huset är renoverat!
    Snygg bedrift av en liten tant

Stora I liksom jag känner när nån närstående går bort, och hon är otroligt duktig på att ge energi om man är slutbränd, Mellan M är en liten healer och båda känner när andar kommer och går, då säger de ifrån om de vill vara ifred

Jaha... det var morgonenes flumskum....

Nu ska jag gå och göra en andeutdrivning a´la exorcisten......
    eller byta bajsblöja som det heter på ren svenska

• Fjällbruttan

Norrskensflamman skrev 2010-11-04 09:03:28 följande:
    Bruttan Du gör min dag så mycket roligare med dina inlägg.Ni vet väl om att ni är halvtokiga allihop Mejlar bilder på magar så att Fjällmannen Saida ska säga vilket kön det är Ska bli spännande att se om han får rätt.Blommis, idag går många tankar till dig. Hoppas så det värker i hjärtat att ni får ett fint besked Hvidis: Härligt med lilla knytet som dricker fostervatten och vinkar ♥

Hörrududu!!

Har du nån gång sett agent OSO på disney Channel... och gjort det en gång för mycket skulle du också bli tokig

Jag kommer att mörda den arma björnen en dag genom att kasta stolen genom TV:n...
    och då frågar ni lite klokare:

-Varför har du på eländet??

Jo, för annars klättrar lilla Vild på väggarna, gör stopp i Toa, klipper sitt hår eller målar på tapeten medans jag ammar.....

Ibland slår jag igång ett Morden i midsummer på laptopen för att lugna mig så Grodan får äta utan att det kommer magma ur brösten

• Fjällbruttan

Ninnnis skrev 2010-11-04 09:07:10 följande:
    Bruttan, vad häftigt att ha ett "sjätte sinne" eller vad man nu ska kalla det. Fast det kanske kan vara belastande också, eller?

Ähhh...jag har det inte så öppet, går faktiskt att stänga av

Jag hinner liksom inte, har full tupp med familjen, men när jag vill komma till ro går jag ofta ut i naturen och sen "öppnar" jag och så får det som komma komma...
    och frågar nån om jag känner nåt, så kan det hända att det funkar

Däremot tog det ett tag innan jag lärde mig dra ner rullgardin mot energitjuvar, DET är viktigt att kunna, det har nog alla känt av!
    Fast ibland misslyckas jag totalt, ofta för att jag är känslomässigt inblandad, och då behöver jag verkligen stora I, hon är som en batteriladdare

• Fjällbruttan

Norrskensflamman skrev 2010-11-04 09:10:06 följande:
    Vi har en gäst därhemma, så jag och maken har inte pratat så mycket. Gästen åker idag. Jag vet inte om jag VILL prata dock. Orkar inte. Jag har bara kramat honom jättemycket.Sen så har jag berättat på jobbet för mina närmsta chefer, hur det ligger till. De blev lite skärrade och nu ska de försöka ordna så att jag ska kunna må bättre på jobbet i alla fall. Eller de VILL ordna det. Men de kan ju knappas sparka Hysteriska mellanchefen för min skull... Så jag vet inte vad de ska kunna göra. Fixa lite avlastning av arbetsuppgifter kanske. Och att jag får gå iväg till läkaren utan en massa frågor. De sa att jag får ta ledigt och gå hem tidigare och så om jag känner att jag behöver. Men att bli sjukskriven och gå hemma är inte en lösning, tror jag. För hemma är det ju en ännu större press, som det är just nu i alla fall. Knivigt...Iallafall är de måna om att jag inte ska gå in i väggen. Såklart.Daa; Härliga besked från FK *pustar ut* Tack gode Gud, så skönt! Kram!

Så fantastiskt skönt att cheferna lyssnade och VILL hjälpa dig, bara det är gott!
    Hysteriska mellankärringen...hmmmm.... jag kommer med Lilla Vild så får hon kuta runt fötterna på kärrningen så hon snubblar och bryter benet, och tanten är vips borta ett tag

Framförallt måste jag säga att du är fantastisk och superstrong som tagit upp det och berättat som det är! Det är Go i dig tjejen! Hejja!

Och jag förstår att du vill jobba, jobbet och den sociala samvaron är ju ett andningshål för dig, för visst är maken hemma än och kurerar hälsenan?

Heja finaste Flamman!

• Fjällbruttan

Villemoa skrev 2010-11-04 09:18:15 följande:
    Bruttan: Agent OSO går varm här hemma också..."..han är agenten OSO..."

Treeee stycken steg måste man taaaaa
    treeee stycken steg.....

AHHHRRRRGGGGG......... kan nynna eländet för mig själv på natten när jag ammar..

Snart kommer de små mnnen med vita rockar och sätter på mig tröjan med ärmarna kan knytas bakom ryggen..

• Fjällbruttan

Villemoa, hoppas Puerto har skött sig och att allt är bra hos BM idag!!

Kram

• Fjällbruttan

Blomman, här r en hand till att hålla i!!

Käre värld, lilla lilla ägg, var nu THE EGG!!!

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans