• smint

Välkomna till Tivoli Empatia!

tjohej

En glad 4.e advent önskar jag er alla.. sjukt vad tiden gått fort nu

Var på tjejmiddag igår och tankade energi inför kommande vecka... Förstår inte hur sambons jobb tänker men dom lägger alltid årsplanering för nästa år antingen denna vecka eller kommande.. och nu är det alltså den som kommer så han kommer vara borta sönd-onsd... visserligen kvar i sthlmsområdet men han kommer sova borta.. Måttligt road är jag kan jag säga.. med tanke på hur mkt det snöar så kommer det bli as jobbigt att ta dottern till fsk i morgon.. men men det reder sig nog  

Jag skall inhandla julklappar i morgon hade jag tänkt..

PB: Usch vad jobbigt med grälet och behöva reda ut andras saker.. Håller tummarna för din sambo, men förstår om du inte vill ha ut honom på vägarna i detta väder.. Min bror jobbar på båt men han jobbar 8 veckor och är ledig 8 veckor, men 1 vecka jobb och sedan ledig 1 vecka är ju ganska skönt

Lappis: Hoppas spinningen gick bra och  att fotoalbumet blev klart. 

• smint

Lappis: Dom har ett eget företag så dom lägger väl det när det passar bäst och dom har minst att göra, men lite dum tid. Lät som en härlig film eftermiddag

Telis: Usch säg inte så, det är över en månad kvar så den får snällt stanna några veckor till..  

i värsta fall får dottern vara hemma en extra dag denna vecka så man slipper ta sig ut.. Vi har ingen bil så den slipper jag iaf att skotta fram 

1up: Ja det är en man det handlar om och jag hoppas han kommer tillbaka, men det kommer säkert bli mycket diskussioner om det också.. men han kanske inte känner att han vill komma tillbaka.. Men det kommer nog bli svårt för honom att få nytt jobb, vet inte om det syns i brottsregistret  som dom begär ut vid anställing, om man varit misstänkt för något brott..

• smint
    Telis skrev 2010-12-19 11:34:21 följande:
    Åh, på tal om blödighet igen, jag läste i tidningen om Heathrow stängt och att dom samlat ihop alla ensamresande barn i en lounge och att det var en femåring där som var jätteledsen. *baaaah baaaaaah baaaah* Lilla, lilla stackarn! Jag ska aldrig släppa iväg Televinken alldeles ensam när han är så liten.
    ja usch vad hemskt  nej kommer aldrig skicka iväg min 5 åring så långt..
  • smint

vickan och telis: Låter bra att vagnen är bra Men nu fegade sambon ur pga av hjulen så vi hoppade över det. Han vill fortfarande ha en urban jungle nu under vintern.. Grannen har 2 vagnar och vet att dom skall byta till sin urban igen snart så då kanske vi skall köpa deras teutonia så kan vi ha den efter liggdels perioden är slut i urban.. vi får se

puuh, är slut efter ha storhandlat med min bror och äntligen köpt en gran och fått upp den och i med ljusslingan.. Resten klär vi i veckan..  Dottern sover sedan ett tag tillbaka så nu skall jag göra lite varm choklad och äta rostad macka med ost och plommonmarmelad.. så gott

Snaily: de där lyckokänslorna kom inte förens efter ett tag hos mig, mycket beroende på att det var så struligt med amningen och inget funkade osv..  Men efter några veckor så blev det ljusare. Kram till Ynglas första vecka.

ja jag är glad att vi inte ha bil som sagt för vår parkering är total katastrof, förra vintern var alla duktiga på att skotta men nu ligger det så mkt snö så dom som kommer hem ikväll får det jobbigt.   Våra grannar kommer från Thailand nu i kväll och deras ena bil är helt begravd nästan.. Kul kontrast att komma hem till

Vickan: Ja jag såg att det skulle bli jättekallt på onsdag, hoppas ni kommer i väg ordentligt och kär i tid

funderar på om dottern skall få gå på tidigt jullov eller vara på dagis 1-2 dagar.. nu måste jag ju lämna själv och hämta hela veckan så det tar emot lite med all denna snö, kommer inte gå att dra vagnen och gå är ju tungt i denna snö... och sedan såklart kräksjukan som jag tycker dominerar på fb just nu..  går hon i morgon hinner jag ta julklapparna på fm och sedan får hon vara ledig resten eller så får hon helt enkelt följa med på tisdag och handla.. svårt svårt..

• smint
    Telis skrev 2010-12-19 21:21:59 följande:
    smint, vi har ingen Teutonia, jag kanske var otydlig där.

Vickan, åh vad härligt med med Trollets första jul och hos momor och morfar dessutom!
    haha var nog bara jag som trodde det  Men bra att er vagn funkade i snön idag. Vad har ni för vagn?
  • smint

Sov gott alla.. Fastnade med önskelistorna från julaftonsfolket.. fick en update av sambons syster vad dom köpt så kunde stryka en del..   Så nu har jag en bra lista som kommer gå snabbt att beta av

Nu säng

Godnatt 

• smint

Klockarbol: Jisses vilken svårmor.. Skickar all världens kramar till åt ditt håll. Hoppas att dottern kommer hem ordentligt från London. 

Det blir jullov för dottern bestämde jag nyss. Hon vaknade onödigt tidigt i morse så hon kommer aldrig orka gå i denna snö till förskolan.. Vi är hemma och myser och fixar istället.  

• smint

Snaily: Kära hjärtat vad jobbigt det låter, bra att ni ringt hälsocentralen. Dom kan säkert komma med goda råd. Kramar till dig i massor

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!