• smint

Välkomna till Tivoli Empatia!

Liten: haha tänkte samma sak igår när jag slog in lite paket. T får inte så mkt av oss. hon är ännu så liten och hon har inte riktigt förstått inebörden ännu. Sådana grejer som hon behöver får hon. Och jag är övertygad om att svärmor och de andra kommer handla en del.. fast dom verkar ha väldigt dålig fantasi.. eller har inte tid att tänka helt enkelt  

Kallt var det här, men skall bege oss ut en liten sväng till affären och handla ingredienser till rocky road, glömde det häromdagen. Sedan lite gott till kvällen. Sambon är ju fortfarande borta och T har inte sovit middag så jag får en skön kväll

Men var det någon som såg morden i sandhamn igår?  jag har läst alla böckerna och tyckte dom var jättebra, men serien var inte någon höjdare tyvärr.. massa personliga detaljer som är med i boken som inte alls är med i serien.. polisen är gudfar till rappaports barn i boken tex.. sedan spelar många så dåligt.. men men, lite förströelse är det iaf  

• smint

Piggelin: Tack för tipset om tandläkar sidan. Vi fick en pixibok när folktandvården skickade ut kallelse till dottern. Moa går till tandläkaren hette den. Den är uppbyggd på samma sätt som filmerna på sidan du visade. Toppen. Skall bli spännande att gå dit med henne i mars..

PB: Jäkla städning, och nej du skall inte städa, sätt dammsugaren i handen på sambon när han kommer hem. Hur gick det föressten för honom på intervjun?

Brudsommar: Fina bilder på dina barn på FB  ja vi har sparat en del saker hon behöver till jul nu.. bla en barnsax att klippa i papper. Hon har sista tiden intresserat sig för det på fsk så hon säger ofta det hemma, köpa barnsax till mig.. så det kommer bli bra. hon fick en tidig julklapp igår, hennes pulka har vi dragit sönder nu till fsk så jag såg jättesöta stjärtlappar på stadium så hon fick välja vilken hon ville ha.. pulka kan vi låna av grannen i värsta fall.

Nu är det matdags. kikar in sen

• smint

Grattis Snorkis {#emotions_dlg.flower} Förstår att det är en omvälvande upplevelse nu. Har en kollega som gått igenom samma sak, och när hon var gravid igen så hade hon enormt mkt ångest, gick på många kontroller osv.. men grav efter det så var hon lugnare..  Vad skönt att det såg bra ut på KUB. Och vilken julklapp till de ni skall berätta för, kommer  nog bli en del tårar kan jag tänka mig

i morgon blir det lite fler julklappsinköp och sedan lite plock här hemma. Sambons syster kommer hit och leker lite med T. 

nu lite tv och sedan sova.

kram alla 

• smint

Piggelin: kan inte låta bli att skratta åt dina minkyssar  Men förstår vad du menar, hela fb är ju fullt med bilder på julgodis, bullar, kakor och pepparkakshus.. 

Gjorde klart rocky roaden i morse så nu står den på terassen för att bli kall, i dubbla påsar så inte fåglarna skall känna doften av nötter..  

PB: Gud så mycket gott godis du gjort, trist att alla inte tyckte om det..  

klockarbol: Hoppas dom kommer hem som dom skall nu från London.

Oms: Härligt med din dotters betyg, vilka superföräldrar ni är. Härligt med en resa till Gambia. Och hoppas samtalet i januari går bra.

Oupsie: ja folk förstår inte hur man kan ha så ont av foglossningen. min kollega såg frågande på mig en morgon när hon frågade hur det var, sa att det gjorde skit ont just då, och hon bara men alltså vad är det som gör ont?? visst är det svårt att sätta sig in i men man behöver väl inte i frågasätta hela tiden.   Såg en tjej på tåget som också hade foglossning gissar jag på för hon tassade fram på kryckor..

• smint
    kikar in en sväng innan sandhamsmorden.

Sambon är hemma och lägger dottern, så nu får jag njuta av lite tid i soffan. Hon var helt lyrisk när han kom hem och skulle visa granen, hon kunde knappt stå stilla

julklappsshoppingen gick bra, men sambon skall köpa till sin mamma och styvfar i morgon. 

Snaily: Skönt att läkaren hade en bra dag och att hon bokade tid till psykolog. Hoppas du får träffa dom nästa vecka. eller iaf prata med någon över telefon. Och bry dig inte om att det är jul, ni har blivit en lite familj precis och det är väl den bästa julklappen.   Kram till dig

Vickan: Härligt att ni har landat hos dina föräldrar lugnt och tryggt.

Zozo: åh vad jag hoppas ni kommer med flyget i morgon. Håller alla tummar. 
    Cissi: Kör försiktigt och ha en skön jul
  • smint

Vill bara önska er alla en fin jul innan alla far iväg till era slutdestinationer  Tomte

• smint

God jul alla. 

Här började julmorgonen redan 04.50 då dottern kissat genom blöjan och kunde sedan då rakt inte somna om.. men hon stannade i vår säng tills jag sa att tomten varit med paket i hennes julstrumpa.. Men hon kommer sova middag iaf pga det så då får vi nog vila lite alla 3...

Nu skall dom snart ut och busa lite i snön och jag skall sitta med fötterna i ett fotbad en stund.. och kanske rimma lite.. vet inte om de andra gör det men jag tycker det är lite kul, och på nätet finns det ju så mkt rim så det är ju ganska lätt

Ha en underbar helg allihopa.  KramHjärta 

• smint

God fortsättning.. Juldagen är som den skall, lugn och skön. Alla 3 sov till 9 i morse efter en lååång julafton.. glad att vi inte köpt mera julklappar till T, för hon fick massor av de andra..  och de vuxna fick ännu mera.. helt galet.. blir nästan lite anti när det tar hundra år och dela ut och efter 1 timme så har det spårat ur så ingen lyssnar eller liknande..   

Nej om vi skall vara hos oss nästa år så skall barnen få alla sina julklappar först så dom kan leka med dom medans de andra delas ut senare..

Men vi fick mkt fina saker, matteus porslin, berlocker till mitt thomas sabo armband, champagne, plättjärn, handkräm, knivslip osv..

Hoppas alla har en lugn och skön dag..

BS: Ni är väl inte på Öland nu?  läste om att vädret inte var så bra där?? 

• smint

BS: Skönt att höra att ni inte är på Öland ännu iaf, hoppas det ordnar till sig på vägarna så ni kommer ned till nyår. 

MSW: Roligt med wii spel

Snorkis: Glömde kommentera rosorna förrut, lät otroligt vackert och vilken underbar människa som har blomsterbutiken..

jaha ja, T råkade ta en powernap innan middagen vi halv 6 på en 40 minuter, trodde dock hon skulle vara trött ändå vid 20.30 tiden, men det verkar gå sådär med läggningen.. Men hon låg efter i sömnen så klart hon somnade där på em.. Nackdelen med de här lediga dagarna då man ändrar på rutinerna, men men det reder sig

börjar ångra att hon skall vara ledig ända till den 10/1.. Sambon kommer behöva jobba en del både nästa vecka och veckan efter så vet inte hur jag skall sysselsätta henne.. Men det går väl  

• smint

tjohej

Snaily: Hu stackars stackars er, jag vill också skicka miljoners med stöd till er.. Vet några kompisar som provade något som hette windy?  något som suger ut luften ur magen på något vänster och det funkade super för dom.

Lappis: Skönt med lite datafri tid. Blev maken glad för julklappen till Island?

Porchez: Härligt att du fick en fin jul och nyår kommer bli supertrevligt tror jag hmm efterätter, jag har gjort några chokladfondanter som  man kan förbereda dagen innan och sedan sätta in dom i ugnen när det skall tillagas.. Men det kanske man kan med lappis också..  annars är ju pannacotta gott som många rekomenderat. 

klockarbol: Gud så roligt med hamstern  

idag blir det en liten tur till biblioteket och lämna böcker och låna nya och lite handel.. i morgon skall jag och T åka till stan och gå till BM. Hon får följa med då svärmor m familj åker till Frankrike idag. Sambon måste jobba några dagar nu tyvärr. 

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!