• smint

Välkomna till Tivoli Empatia!

oupsie: Nja tror inte det är några direkta förlossningsstarts känslor, men visst känns det mer i ljumskarna och ryggen nu så kanske har den fixerat sig nu,..  men man vet ju aldrig

• smint

klockarbol: Vilka härliga födelsedagar ni hittar på.. Gå på restaurang när man fyller år tycker jag är grymt. Det skall jag införa för våra barn också när dom blir tillräckligt stora.. frågar man T nu vad vi skall äta om man är ute så säger hon antingen kyckling eller pannkakor.. kyckling innebär mc donalds och det är väl jag så där halvförtjust i ;)  Men om några år så.. fasen vad  meckigt med läkarna osv.. hoppas det går bra i morgon iaf.

Ja hoppas också att eftersom det blir OP för mugglan i morgon så ser jag det också som något positivt. Håller alla tummar jag har..

Fick sms precis att vagnen nu landat på posten här ute. Underbart, nu skall vi bara få hem den. Och så skulle tydligen vinterhjulen pumpas.. men man blir som ett barn på julafton när det skall komma en ny vagn hem   

• smint

september: med dottern gick jag över 4 dagar enligt ul, men enligt mina uträkningar i början kom hon på rätt dag 

undrar om han håller på att fixera sig eller så nu i kväll, det trycks och bökas friskt iaf..

porchez: gulligt av vännen att erbjuda sovplats, men kan förstå om det kändes lite märkligt dagen efter, skumt att han inte hör av sig .. 

vi kommer välja folktandvården till dottern nu iaf, ligger nära och bra och jag har själv inga dåliga erfarenheter av folktandvården som barn. 

klockarbol: åh så jobbigt med sådana tunga samtal på kvällen också.. sedan är ju nattsömnen förstörd om man inte är överens..

vickan: trist att chefen skall sluta  men det kommer säkert gå bra med den planen du har ang jobba halvtid osv.. 

• smint

PB: Tack för rapport om mugglan, håller alla tummar jag kan.  

good vilken lämning på fsk, precis när vi kom skulle alla gå in i hallen för samling och frukt, T som då precis kommit och ätit frukost ville ju inte gå in, jag fick stanna en stund på samlingen tänkte att det är lite mysigt, men ibland undrar jag hur dom lägger upp sin planering. en fröken försvann iväg och skulle kolla på ngt schema, en tog telefon och sp var det en kvar med alla barnen. flera kom och lämnade under tiden och barnen var ledsna.. sedan skulle dom gå på promenad men då hade fortfarande inte den ena kommit tillbaka och någon hade bajsat osv.. så barnen blev helt uppe i varv..  men men efter en halvtimme kunde jag lämna ordentligt..

Telis: Usch vad jobbigt att känna så på jobbet  Kommer så väl i håg hur det var första dagarna när jag började jobba, jag bröt i hop för ingenting ....  Men om du kan gå ned lite i tid kanske?  Kram till dig

Tinga: Jobbigt med din mormor.... sådana besök är aldrig roliga. Men som sagt man ångrar nog om man inte går dit..

nu har jag fått hem vagnen så nu skall det monteras hjul och liggdel. mkt spännande och se hur det går..

tjing så länge 

• smint

haha era män låter precis som min sambo.. så sjukt morgontrött och äter lnappt frukost själv så han går upp, in i duschen och sedan går han typ.. så då skall jag ha fått upp Tilde klätt på, gett frukost osv.. sedan de dagar han lämnar går han alltid så sent till tåget så dom får stressa..    jag går alltid 10 minuter innan tåget går även om vi har vagn eller inte då får hon strosa i lugn och ro och slippa stressen.. Men det skall bli otroligt spännande när nr 2 nu kommer för nu har vi kommit överens om att han skall lämna varje dag i början innan rutiner sitter osv..   på helgen skall vi ta varannan dag men efter hon har tröttnat på att ligga i vår säng och går upp så tar det 100 år för honom att gå upp och då har jag redan blivit så vaken och hungrig så jag inte kan ligga kvar halva dagen i sängen..

middagar äter jag och Tilde oftast tillsammans, sambon kommer mitt i maten eller efter. ibland äter vi efter hon somnat, men jag är ju så hungrig nu så det funkar sällan..

hoho nu klagade jag också visst men det verkar vara lite lika på de flesta håll.

dom är alltid ute på morgonen och oftast äter dom frukten ute och har lite samling men nu när det är kallt så sitter dom inne i hallen och bara knäpper upp jackorna och äter frukten.. blir enklare sedan när det är vår..

• smint

åh vad härligt med lite uppdateringar... men shit vilken nervös väntan till kvällen... Men om dom nu överlever är det lugnt då??  eller kan det hända något senare??  Håller tummar så jag vitnar..

• smint

Ore: Härligt att inskolningen går bra  är det lång eller kort inskolning?

• smint

men fy för att vänta ända tills i morgon med UL, hur svårt kan det vara att göra ett UL??  fast det kanske skall vara samma läkare iofs och han är väl inte där hela tiden..  men vilken väntan...

• smint

Sweet: Grattis till framgången på jobbet, du är så himla duktig   

nehe skall väl lägga mig i vanlig ordning nu.. vaknar ju 100 gånger på natten, Snaily jag kommer i håg hur du hade det..

och på tal om det hur mår du Snaily???  Hoppas det är bra med hela familjen.. 

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!