• snaily

Välkomna till Tivoli Empatia!

Snorkis
    Usch vilka jobbiga tankar! Kan du inte få komma till BM och lyssna på hjärtljuden i alla fall?
    Apropå katterna - hur gamla är de? Tänker bara så de inte är smala pga sjukdom typ njursvikt eller så? Men om de är fullt friska finns det ju en del fetare foder som kan vara värt att prova, kattungefoder eller Specific FCD t ex.

• snaily

Snorkis
    Om du inte bodde så långt bort skulle jag och mitt superstetoskop komma och försöka lyssna på din mage! (fast det är svårt så tidigt så det är nog lika bra att vi inte försöker...!)
    Katterna - det låter som de bara är vältränade! Jag skulle prova med fetare och/eller mer foder i första hand, och om det inte hjälper kan du ju alltid ta dem till vet för en allmän hälsokoll. (Vore det njursvikt el dyl skulle de troligen ha andra sjukdomssymptom också.)

Frullan
    Tusen miljarder kramar till dig, så fruktansvärt sorgligt!! Gråt ut mot våra axlar så mycket du bara vill och orkar!

Nu måste jag hoppa in i duschen för att sen ta hand om Ynglas förmodade kvällsskrik i x antal timmar.

• snaily

Kastar mig in i färganalysdiskussionen, helt omotiverat mellan amningarna...

Jag är definitivt vinter enligt den här definitionen: (hittat på nätet, och som vi alla vet är allt som står på nätet sant!)
    Vintern är den årstid som oftast blir gråhårig i förtid, men då får en väldigt vacker grå färg.

• snaily

Kul med klänningsval AM! Jag vill också gå på kalas! Har två tjusiga klänningar som aldrig får vädras längre.

• snaily

Hattis
    Stort grattis!! Vilken härlig början på det nya året!

Mugglan
    Välkommen hem, underbart att allt gått så bra hittills! Hoppas det fortsätter så, kontroller varje vecka låter ju vettigt efter vad ni varit med om.

Snorkis
    Araben Underbart att allt såg bra ut på UL! Kan du inte ta med dig den där barnmorskan hem och ha henne i en byrålåda?

Page
    Underbart skrivet om förbjudna tankar!

Frullan
    Det har sagt så mycket klokt ovan så jag kan inte annat än att hålla med, och skicka ett lass till med kramar!

Hur kommer det sig att det är så lätt (peppar peppar) att lägga Yngla i korgen på förmiddagarna, nu har hon somnat själv där trots att hon var halvvaken när jag lade ner henne, men i princip omöjligt att få henne somna där på eftermiddagen och kvällen? Igår kväll var hon vaken nästan heela kvällen, med bara små powernaps i famnen, inte ens där ville hon somna ordentligt. Till slut var hon jätteövertrött såklart. Men skippade ändå skrikstunden sent på kvällen när vi skulle gå och lägga oss, den tog hon kl 5 imorse istället.

Tänkt gå en promenad nu men konstaterat att jag tycker att det är bara aningens för kallt, hoppas det blir lite varmare på eftermiddagen så vi kan komma ut och få lite dagsljus.

• snaily

Hej hopp!

Måste bara svara Muggles och Nenne lite snabbt apropå sova ute i vagnen - många dagar har vi på tok för kallt, som häromdagen när vi promenerade i 20 minusgrader. Men idag är det milt väder så efter promenaden tänkte jag prova lämna henne ute en stund - men det blev som jag misstänkte, hon vaknar ju så fort man stannar vagnen och somna om var inte att tänka på. Det kanske ger sig när hon blir äldre och inte omedelbums måste ha mat så fort hon vaknar. Sen sover hon ju bra inomhus på dagarna, det är sena eftermiddagar och kvällar hon har svårt att sova och då är det ju mörkt ute, tycker det tar emot att låta henne sova ute i mörkret?
    Annars kan jag bara konstatera att jag nog bäddat lite FÖR bra i vagnen, rejäl ligginsats med madrass, fårskinn och suuupervarm åkpåse, och "vindskydd" eller vad man kallar det ovanpå hela kalaset, oftast är hon på gränsen till för varm när vi kommer in.

Nenne
    Trist med förkylningen!

Izzie
    GRATTIS till plusset!

I vår familj är det också jag som packar gemensamma grejer (oftast) och planerar (alltid). Maken är något glömsk... Men ska sluta curla, vill inte att det ska bli så att det alltid är jag som ansvarar för Yngla och hennes grejer. Hundens grejer tänker jag nog fortsätta ta ansvaret för att packa, det är trots allt mest min hund och drabbar mest mig när det glöms grejer till honom.
    Inför vår första längre resa funderar jag på att knåpa ihop nån slags standard-packlista, som man kan återanvända varje gång man ska åka någonstans.

• snaily

Förresten letar vi jobb - framför allt åt maken. I eller i närheten av Stockholmstrakten... vi kryper till korset till slut. Nu när jag bara är mammaledig och inte "är" mitt jobb längre, så känns det rätt meningslöst att sitta här uppe. Egentligen vill vi inte bo i Stockholm, men både jag och maken vill i alla fall lite närmare familjerna. Blev väl extra tydligt nu när vi fått Yngla och våra mammor är sjuka.
    Så - är det någon som har ett jobb som ligger och skräpar i ett hörn, hojta gärna till!

• snaily

BS
    Vi har också en nappvägrare här - hon ser helt förfärad ut och nästan kräks när hon får in nappen i munnen.

• snaily

Nenne
    Vaaa?! Men vart ska NI ta vägen då?!?

• snaily

Nenne
    Är det ok att jag blir lätt grön av avund när du berättar om ert exemplariskt sömniga barn?
    Vi har en rolig cirkus varje kväll - efter blöjbyte/pyjamas på så bär vi en stund för att lugna ner henne, ibland somnar hon då i famnen, ner i sängen där hon vaknar och ammas, sen blir hon bara mer och mer och mer vaken och skriker som en galning tills man går upp och bär igen, länge tills hon somnar (nästan eller helt), ner i sängen igen där hon oftast vaknar igen och ligger och pickar och hackar efter bröstet fast hon redan är kräkmätt, och kanske skriker ett tag till innan hon slut somnar - nästan alltid vid midnatt. Hon har nån jäkla inbyggd klocka som säger att hon inte FÅR somna före midnatt för då förvandlas hon till en pumpa, eller nåt sånt.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!