Hej hopp!
Måste bara svara Muggles och Nenne lite snabbt apropå sova ute i vagnen - många dagar har vi på tok för kallt, som häromdagen när vi promenerade i 20 minusgrader. Men idag är det milt väder så efter promenaden tänkte jag prova lämna henne ute en stund - men det blev som jag misstänkte, hon vaknar ju så fort man stannar vagnen och somna om var inte att tänka på. Det kanske ger sig när hon blir äldre och inte omedelbums måste ha mat så fort hon vaknar. Sen sover hon ju bra inomhus på dagarna, det är sena eftermiddagar och kvällar hon har svårt att sova och då är det ju mörkt ute, tycker det tar emot att låta henne sova ute i mörkret?
Annars kan jag bara konstatera att jag nog bäddat lite FÖR bra i vagnen, rejäl ligginsats med madrass, fårskinn och suuupervarm åkpåse, och "vindskydd" eller vad man kallar det ovanpå hela kalaset, oftast är hon på gränsen till för varm när vi kommer in.
Nenne
Trist med förkylningen!
Izzie
GRATTIS till plusset!
I vår familj är det också jag som packar gemensamma grejer (oftast) och planerar (alltid). Maken är något glömsk... Men ska sluta curla, vill inte att det ska bli så att det alltid är jag som ansvarar för Yngla och hennes grejer. Hundens grejer tänker jag nog fortsätta ta ansvaret för att packa, det är trots allt mest min hund och drabbar mest mig när det glöms grejer till honom.
Inför vår första längre resa funderar jag på att knåpa ihop nån slags standard-packlista, som man kan återanvända varje gång man ska åka någonstans.