• snaily

Välkomna till Tivoli Empatia!

Smint
    Kräksjuka vill de väl för sitt liv inte få in på sjukhuset överhuvudtaget, du får föda hemma!
    Skämt åsido, hoppas verkligen du slipper bli sjuk!!

Du också Kängu!

Nej, dags att avlösa maken som ställföreträdande säng! (Yngla sover bara på oss hela kvällarna, det är bara att gilla läget... återigen, lär väl inte hålla i sig tills hon är 15 år va?)

• snaily

Men shit vad ni skriver så fort man vänder ryggen till för att gå till Time och köpa godis på grund av akut godissug!

Ser att Ynglas namn är ungefär i mitten av 100-toppen, nåja, det visste vi när vi valde också.
    Hon har fått tre förnamn, lite överkurs kanske kan tyckas, men jag har själv tre förnamn så tycker inte det är så konstigt. Sen tycker jag det är kul att låta lite släktnamn gå i arv, och för att det skulle bli rättvist blev det ett andranamn från min släkt och ett från makens, och så hennes tilltalsnamn vilket vi sen kom på att min pappas faster hette, så helt rättvist blev det ju inte ändå, två namn från min släkt.

Snorkis - I'm on the list! Fast säg inte det högt till våra grannar, för då måste vi flytta imorgon!!

Yngla skriker som besatt när maken bär henne och jag försöker hålla händerna i styr, alltså inte slita henne ifrån honom för att jag "kan bättre"... fasen vad svårt sånt är! Men det är ju inte så konstigt att jag känner henne bättre då han träffar henne bara några timmar per vardag. Svårt.. Man vill ju inte att hon ska skrika så.

• snaily
    nennesjuttioåtta skrev 2011-01-20 21:12:26 följande:
     Det har ändrats från 10 ggr per dag till varannan, var tredje dag (notera detta, viktig info! WEOWEOWEO)
    Nennes mission denna vecka: göra snigeln grön av avund gång på gång!
  • snaily
    nennesjuttioåtta skrev 2011-01-20 21:15:10 följande:
    Trollet Birkenstock och hans mamma Viktualia Büreauxcrate

• snaily

Oupsie
    Nää, hade definitivt inte tagit ett namn bara för att göra svärmor, eller någon annan, glad!

Förresten strök vi Tora från vår flicknamnslista, på grund av olyckliga-rim-problemet... Fast synd att man ska behöva tänka så egentligen. Ynglas andranamn kan man rimma lite olyckligt på, men det kommer hon ju inte kallas för (förutom kanske i diverse väntrum då?!) så det gör inget.

Aaaa, godis är GOTT!

• snaily
    nennesjuttioåtta skrev 2011-01-20 21:26:34 följande:
    Nej nu blir JAG grön av avund – jag vill också ha godis! 
    Hahahahahaaaaaa
  • snaily
    nennesjuttioåtta skrev 2011-01-20 21:25:51 följande:
    Hahhaa, skiter Yngla oftare än 10 ggr?  
    Inte riktigt kanske, men x antal gånger per dag i alla fall. Hon har aldrig enbart kiss i blöjan, det är alltid bajs också i större eller mindre mängd.
  • snaily

Nenne
    Ja, som sagt, hon kunde GÄRNA få följa i hans sömn-fotspår i alla fall...
    På tal om det ska jag försöka få övertrött Yngla att slumra en stund nu.

Hej på er!

• snaily
    Lapinette skrev 2011-01-22 10:43:51 följande:
    Gällande träning så är det Nike convention i helgen som kommer men jag har inte anmält mig i år MEN en av världens bästa tränare/dansare Tony Stone ska köra ett pass på fredag på SATS tillsammans med Per. Det blir house (looooove it) och en dj från Holland ska spela musiken. Det kallar jag träning och kärlek i ett! Måste bara visa vad han körde förra året
    ">

" target="_blank">

Åh vad skoj det låter!
    Saknar verkligen något bra träningsställe, det kanske är en bra idé att flytta ändå... *ambivalent*

Oupsie
    Fy vad tungt du har det! (och nej, det är såklart inte det minsta inbillat!) Hoppas Daisy vill titta ut snaaaart!

Ore
    Jag skulle definitivt inte märkt en sån grej på bilen! Inte ens i fullt dagsljus...

Väntar på att Yngla ska vakna (och det gör hon förstås nu, alltid när jag sätter mig vid datorn), då ska vi iväg och åka skidor! Rättare sagt, JAG ska åka skidor medan maken och Yngla kör en sväng med bilen. Har tänkt komma iväg i flera veckor nu men det har inte blivit av, men nu ska jag hasa runt lilla spåret iaf.

Var skeptisk till att jag skulle komma i mina skidbyxor och sa till maken: om jag inte kommer i mina skidbyxor nu kan jag inte åka skidor, och då kommer jag aldrig gå ner i vikt så jag kan komma i skidbyxorna och åka skidor, det blir en ond cirkel.   Men jag lyckades få plats med fläsket, vilken tur!
  • snaily

Smint
    Duktigt rapporterat av dig! Bra att du lät bli räkorna förresten. När är/var egentligen ditt BF?

Kängu
    Hur går det? Hoppas du och maken slipper kräkas!

Gud så irriterande att bara kunna skriva med en hand, det tar ju 100 år! Har andra handen på en slocknad Yngla - bestämt mig för att vi bara får gilla läget att hon enbart kan sova i famnen på kvällarna (och i vår säng på nätterna) i några veckor till (minst!) innan vi eventuellt försöker få henne sova själv igen. (Men förhoppningsvis inte flera år...)
    Hon är ju bara 6  veckor men jag måste faktiskt erkänna att jag redan längtar lite till när jag slutat amma så man inte är så otroligt låst hela tiden. Det är mysigt att amma och jag vill inte sluta nu, men det finns ju helt klart nackdelar också. (Politiskt inkorrekt att tycka så, kanske?)

Det var SÅ härligt att komma ut i skidspåret!! Dels att få 20 minuter egentid men också så härligt att få röra på sig! Motion på recept mot depression var det någon som pratade om, det tror jag starkt på!
    Trögåkt var det med nysnö i spåret och min kondition är rätt kass, blodsmak i munnen och svettigt blev det men det är bara att träna på! Ska försöka komma ut 2 ggr i veckan, maken är snäll och peppar och tycker absolut att jag också ska få åka lite skidor.

Och det snöar och snöar och snöar...

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!