Välkomna till Tivoli Empatia!
AM
GÖR det! Förutom att man lärde sig en massa var den även väldigt underhållande!
AM
GÖR det! Förutom att man lärde sig en massa var den även väldigt underhållande!
AM
Det var knappt något dopp - vi har hittills övat på att hälla vatten över huvudet på dem och samtidigt säga 1-2-3-DYK!). Idag doppade vi barnens huvuden supersnabbt under vattnet samtidigt som de fick vatten i ansiktet, tanken är ju att de ska fatta att de ska hålla andan när man säger DYK och Y verkade ha fattat, just idag iaf. Hon var rätt oberörd. Nästa gång kanske det blir lite större dyk... Bra att det sker så här pass stegvis, då blir det inte så läskigt.
Trist med Hs vattenskräck! Hoppas det går över snart!
Nenne
Maken säger ojdå! och grattis!
Heja September, Hattis och Izzie! Spännande med den kommande babyboomen i tråden! Håller tummarna att allt går toppenbra för er med förlossningar och allt.
Hej Londonresenärer! Lite avis är jag allt (apropå frågan för några dagar sen), inte för att jag kunnat följa med men ändå. Om det blir en årlig tradition hänger jag gärna med nästa gång om man får.
BVC-besök idag. Vi ska på 10-månaderskontroll hos läkare nästa månad, sen tror jag faktiskt jag tänker strunta i alla övriga extrainsatta vägning/mätning-besök. Får ju bara "skäll" för vår smalunge varje gång. Sköterskan hade en orealistisk plan för att öka Ynglas vikt och hon lyssnade halvhjärtat när jag helhjärtat försökte förklara problemet med Ys ätande (att hon just nu inte kan äta tillräckligt bra på egen hand och dessutom vägrar att bli matad, därför kan vi inte lägga ner amningen redan nu, som sköterskan tyckte). "Jag tycker om knubbiga bebisar" deklarerade sköterskan och menade att Y inte har några reserver att ta av sen när hon börjar gå/springa. (Och följaktligen kommer hon då dö av undervikt, eller?) Fast hon är ju så himla aktiv redan nu så det vete sjutton om det blir så stor skillnad på energiåtgång när hon börjar gå/springa...
Hej Kängu! *vinkevink* Hur är nya jobbet?
Godmorgon!
Plågsamt att behöva väcka jättetrött dotter redan kl 7 när hon faktiskt ville sova vidare. Men vi måste upp tidigt för att hon ska hinna bli trött igen och sova lite innan babysimmet.
PB
Hur gammal är Truls nu? Borde jag kunna räkna ut men jag kommer bara inte ihåg!
Hur som helst - orkar han gå så låt honom gå! Det är ingen fara att låta dem röra sig så mycket de själva vill i den åldern, han är ju ingen pytteliten valp längre. Det där med att de ska vila sig genom uppväxten gäller inte längre ens för storvuxna raser, de måste ju använda sina leder för att de ska kunna utvecklas på rätt sätt. (Däremot ska man undvika hårdare träning typ cykelmotionering till de växt färdigt. Men promenader - inga problem.)
Grattis till svamplyckan förresten!
Tack för pepp ang BVC. Skulle haft ditt svar i beredskap Kängu! Jag är dock hyggligt nöjd med hur jag hanterade henne, jag satt inte bara tyst som en mus utan försökte verkligen förklara hur jag tänkte, sa att jag hörde vad hon sa och skulle ta det i beaktande. Till slut suckade hon bara lite uppgivet "ja, det är ju ert barn...".
September
Hur är det med magen idag?
Nenne
Jag tror inte det är så dumt med en doula. Då får P lite avlastning och kan fokusera på att stötta dig på andra sätt medan doulan klockar värkar och påminner om andning, avslappning osv. Och så kan P få sätta sig med huvudet mellan benen en stund om det skulle behövas utan att känna att du blir helt övergiven. Fast i och för sig har ju Pricken förhoppningsvis banat väg och nästa bebis är förhoppningsvis mindre så det kommer ju bara säga plopp den här gången, kanske hinner eventuell doula inte ens inställa sig på förlossningen.
Koko
Heja! Hänger du med mig på Lidingö tjejlopp om några veckor alltså?