Fru E
Grattis till valpen, åh vad skoj! Blev det en am.staff? (Vet inte om du skrev det här men jag har smygläst andra tråden.) De flesta jag träffat har varit riktigt trevliga familjehundar (de som haft vettiga ägare dvs) och absolut inget hinder om man har småbarn. Däremot upplever jag att de kan vara lite väl vassa mot andra hundar, som vuxna alltså. Men det är ju i så fall ett hanterbart "problem" om det blir så.
Galleriet kanske kan få en bild?
Välkommen hem AM!
Ore skrev 2011-07-13 07:57:15 följande:
Men jag tror (vet ju inte säkert) att om jag haft ett barn som ville ligga tätt intill mig och sova hela natten, så hade jag nog sovit ohyggligt dåligt. Eller så hade jag anpassat mig. Men hade jag sovit väldigt dåligt så hade det ju inte funkat i längden, oavsett hur gärna barnet ville det.
Jag tror man vänjer sig. Jag vill normalt ha space när jag sover, ligger inte tryckt mot maken t ex. Jag sov ohyggligt dåligt de första veckorna med Yngla, vaknade av minsta ljud, var rädd att lägga mig på henne, osv osv. Sen vande jag mig. Nu blir sömnen visserligen rätt upphackad men jag sover nog "effektivt" däremellan och känner mig sällan eller aldrig uttröttad. ÄN, peppar peppar.
Men det ska bli skönt den dagen (natten) hon inte längre behöver ligga klistrad mot tutten och jag kan sträcka ut mig som jag vill!
På tal om sömn så har jag (inte Yngla) sovit dåligt i natt och det beror nog bara på att vi ska på invägning på BVC idag...
Tänk att man kan bli så stressad av en liten våg?! Och jag som dessutom sa förra gången att jag inte tänkte låta mig stressas av det. Ja ja, jag tycker jag nojar mindre över det nu än förut i alla fall.