Välkomna till Tivoli Empatia!
Oj, jag hinner inte läsa ikapp allt det senaste om jag ska hinna plita ner några rader också...
Yngla är nöjd i sin barnstol endast väldigt korta stunder, efter fem minuter brukar hon lessna oavsett aktivitet så här gäller det att skynda sig med den extra goda pimpade havregrynsgröten (kokos-banan-jordgubbar, det senaste från eget land! ). Kan inte fatta hur en sexmånaders kan HA så stort närhetsbehov som hon, vi ligger och kramas 12 timmar varje natt och sen blir hon halvt förtvivlad av att hamna på skötbordet, eller i babysittern medan jag gör frukost.
Snorkis
Håller med om alla kloka inlägg ovan och inser att det inte bara var dåligt att ha föräldrarna 50 mil bort i början, även om jag då tyckte det var alldeles för långt bort och bara jobbigt.
Yngla var också vaken tidigt på morgonen vid den åldern, mellan kl 4 och 7 nästan varje morgon men det ordnade sig ganska fort. Så här på sommaren kan jag tänka mig att det är lite lurigare om man inte lyckas mörklägga sovrummet helt. Vi hade motsatt problem, det var ju mörkt nästan jämt och inte kom vi ut på några promenader i dagsljuset de första veckorna heller för det var minus 20-25 hela tiden.
Så skoj att få en rapport om sötaste Leffelina!
Depp-formulär fick jag aldrig fylla i, det hade nog behövts.
Nenne
Ursäkta skrattet, bikinin blir nog jättebra och du har säkert inga celluliter på vaderna! (och om du har det så är det bara snyggt, så det så)
Klockarbol
Hej!
Missade finvädret i midsommar, här hemma var det tydligen superfint men i Dalarna var det kallt och småregnigt, men det är väl som det ska vara. Vår midsommar hade både bra och mindre bra inslag (och närmare än så vill jag inte gå in på det i en öppen tråd, inte för att det var så spännande ändå), ett av de mindre bra inslagen var bilresan hem, fy fasen! Inga fler långresor med den här fröken, tack!! Hon sov endast en halvtimme och var sen jätteledsen - trött men kunde inte sova, hungrig men ville inte äta. Nästa person som säger "det är så lätt att åka bil med bebisar för de sover ju ändå bara i bilen" kommer jag strypa.
Yngla meddelar nu att det är slut på tålamodet i barnstolen... hon har börjat "prata", ba ba ba, da daa, bla bla blaaa. I övrigt äter hon sämre än sämst (värmen?) och har inte tid med så mycket annat än att öva på att krypa. Ingen vidare teknik så det dröjer nog länge än, men hon VILL!
Ursäkta världens rörigaste inlägg men jag har som sagt någon som stressar mig lite...
Kram till alla!